mwb Schreef:
——————————————————-
> sjongejonge,
> Eerst verwijt je de politietop “dood door schuld”
Klopt, de jongen is gedood door een politiekogel. Hoe je dat ook uitleg met protocollen en weet ik veel meer van die ontwijkende onzin.
> en ben je er heilig van overtuigd dat een Deen de
> schuld krijgt.
Toen had ik het over het vinden van een schuldige door het OM. Die (overdrachtelijke) Deen staat nu bijvoorbeeld voor die ene onervaren (zeker de afd. damage control) politiecommandant. “Zeg maar dat de commandant onervaren is, scheelt al weer een stuk sympathie”. Maar het blijft natuurlijk gewoon een commandant waar de korpsleiding verantwoordelijk voor is. Ervaren of onervaren.
> En nu schrijf je "Gewoon schieten op dat tuig,
> gericht. Had er minstens 20 neergeschoten. En dan
> de volgende dag weer vrolijk en met plezier aan je
> werk gaan. "
Ja, die heb je, in Zuid-Amerika. Zo´n baantje levert al snel een salaris op van 16.000 US per maand op.
> Er is helemaal niemand bij de politie die het leuk
> vindt om even op een groep mensen te gaan
> schieten, laat staan dat je daarna weer vrolijk
> en met plezier aan het werk gaat.
Dat is mij al duidelijk. Tsja, de politie selecteert zelf haar personeel.
> Wil je dat soort politie, ga dan naar Somalie
> emigreren. Zo niet, ga dan niet dergelijke onzin
> opschrijven.
In Nederland klinkt dat als onzin maar in andere landen gewoon de dagelijkse praktijk. En Nederland is echt heel erg klein hoor.
> Als je denkt dat er mensen zijn die serieus met
> jou in discussie willen als je dit soort kreten
> uitslaat, ben ik bang dat je zwaar teleurgesteld
> gaat worden.
Dat kan. En jij mag het onzin vinden, ik zie alleen dat ook nu weer het straattuig (ondertussen een man of 1200, dit keer uit Rotterdam) de baas is, terwijl de politie dat pretendeert te zijn.
> Kennelijk heb je de situaties waarover je schrijft
> nooit meegemaakt, want anders zou je het wel uit
> je hoofd laten om dergelijke zaken hier te posten.
Ik volg het nieuws. Ook recent is het nieuws dat in het openbaar vervoer steeds meer agressie plaatsvindt, om maar wat te noemen. Ik hoef dat zelf niet mee te maken om tot een oordeel te komen.
Maar goed, ik doe ook maar een suggestie met, Misschien tijd voor, want nu is de politie gewoon een lachertje dat bitter weinig in de melk te brokkelen heeft. En dat is niet uitsluitend de politie te verwijten maar vooral de politiek.
Nederlandse politieagenten moeten veel harder optreden tegen dat tuig, maar ze hebben instructies om dat niet te doen en noemen dat dan professioneel optreden. Ik zie het al zo voor me: dat tuig zegt tegen elkaar; “moet je eens een straattegel naar die agenten gooien, gaan ze in de lucht schieten ….. lache … man”.
In Aghanistan schieten Nederlandse militairen met gemak Taliban dood …… dus.
Hoe dan ook mwb, de Nederlandse politie is tot weinig in staat. Een grote bek als ze in de meerderheid zijn (en zo hoort het ook) maar het stelt helemaal niets voor als ze het echte straattuig tegenkomen. En gelukkig is die Pastors dat deescaleerdende gedrag van de politie ook spuugzat. Dus, volgende keer schiet je er eerst 10 neer met een beetje geweer en dan eens kijken wie er nog een steentje naar ONZE agenten durft te gooien.