Topic rellen Hoek van Holland

• K.Hakvoort

Hier staat de quickscan. Naar mijn smaak wel erg summier, te summier om hierop iemand af te serveren. Er wordt bijvoorbeeld niet duidelijk gemaakt hoe concreet de melding was en wat de beweegredenen van de algemeen commandant zijn geweest het niet naar boven door te spelen, volgens draaiboek op te schalen. Evenmin wordt duidelijk of de hooligans nu primair verantwoordelijk voor het geweld zijn.

Wat de vergunningen betreft was het in mei al duidelijk dat een dubbel aantal bezoekers voor mogelijk werd gehouden. Tot aanpassingen in de aanvraag en verlening heeft dit niet geleid. De directie Veiligheid stelt dat dit wel had moeten gebeuren. Over hoe de adviezen van diverse diensten uiteindelijk worden gewogen, is onduidelijkheid. De gemeente erkent een capaciteitsprobleem:“De stijging van het aantal grootschalige evenementen en de complexiteit van deze evenementen in relatie tot de personele capaciteit bij (overheids)diensten is een punt van aandacht”.

Interessant is ook het noemen van de grote rol van de organisator in de vergunningverlening! Dreigende verstoringen waren op vrijdag 21-08 aan de organisatie door de politie meegedeeld. Beide partijen hebben dit de directie Veiligheid niet meegedeeld

• mwb

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Als je daar iets over gaat zeggen, moet je er wel 100% zeker van zijn en alle andere mogelijheden hebben uitgesloten.

• mwb

Volgens mij ligt de waarheid nu op het tapijt.

• - Gerard -

en dan denk ik meer aan het kaliber agent zoals we die kennen uit Zuid-Amerika want wat heb ik aan agenten die zwaar getraumatiseerd zijn van een paar misdadigers uit Rotterdam die steentjes gooien? Gewoon schieten op dat tuig, gericht. Had er minstens 20 neergeschoten. En dan de volgende dag weer vrolijk en met plezier aan je werk gaan.

Ik hoorde trouwens net via de radio (BNR) dat Nederlandse militairen die nu in Afghanistan dienen daar wellicht beter geschikt voor zijn dan onze deeltijd hulpverleners die zich politieagent noemen. Daar schieten ze met gemak Taliban dood en is het gesprek ook hoeveel Taliban door de militair persoonlijk zijn omgelegd. Zo schijnt daar een militair gedient te hebben die tijdens een gevecht 1 of 2 Taliban had getroffen maar toen hem werd gevraagd een ook door kogels getroffen kameel uit zijn lijden te verlossen daar een aantal nachten niet van heeft kunnen slapen.

• mwb

sjongejonge,

Eerst verwijt je de politietop “dood door schuld” en ben je er heilig van overtuigd dat een Deen de schuld krijgt.

En nu schrijf je “Gewoon schieten op dat tuig, gericht. Had er minstens 20 neergeschoten. En dan de volgende dag weer vrolijk en met plezier aan je werk gaan. ”

Er is helemaal niemand bij de politie die het leuk vindt om even op een groep mensen te gaan schieten, laat staan dat je daarna weer vrolijk en met plezier aan het werk gaat.

Wil je dat soort politie, ga dan naar Somalie emigreren. Zo niet, ga dan niet dergelijke onzin opschrijven.

Als je denkt dat er mensen zijn die serieus met jou in discussie willen als je dit soort kreten uitslaat, ben ik bang dat je zwaar teleurgesteld gaat worden.

Kennelijk heb je de situaties waarover je schrijft nooit meegemaakt, want anders zou je het wel uit je hoofd laten om dergelijke zaken hier te posten.

• - Gerard -

mwb Schreef:

——————————————————-

> sjongejonge,

> Eerst verwijt je de politietop “dood door schuld”

Klopt, de jongen is gedood door een politiekogel. Hoe je dat ook uitleg met protocollen en weet ik veel meer van die ontwijkende onzin.

> en ben je er heilig van overtuigd dat een Deen de

> schuld krijgt.

Toen had ik het over het vinden van een schuldige door het OM. Die (overdrachtelijke) Deen staat nu bijvoorbeeld voor die ene onervaren (zeker de afd. damage control) politiecommandant. “Zeg maar dat de commandant onervaren is, scheelt al weer een stuk sympathie”. Maar het blijft natuurlijk gewoon een commandant waar de korpsleiding verantwoordelijk voor is. Ervaren of onervaren.

> En nu schrijf je "Gewoon schieten op dat tuig,

> gericht. Had er minstens 20 neergeschoten. En dan

> de volgende dag weer vrolijk en met plezier aan je

> werk gaan. "

Ja, die heb je, in Zuid-Amerika. Zo´n baantje levert al snel een salaris op van 16.000 US per maand op.

> Er is helemaal niemand bij de politie die het leuk

> vindt om even op een groep mensen te gaan

> schieten, laat staan dat je daarna weer vrolijk

> en met plezier aan het werk gaat.

Dat is mij al duidelijk. Tsja, de politie selecteert zelf haar personeel.

> Wil je dat soort politie, ga dan naar Somalie

> emigreren. Zo niet, ga dan niet dergelijke onzin

> opschrijven.

In Nederland klinkt dat als onzin maar in andere landen gewoon de dagelijkse praktijk. En Nederland is echt heel erg klein hoor.

> Als je denkt dat er mensen zijn die serieus met

> jou in discussie willen als je dit soort kreten

> uitslaat, ben ik bang dat je zwaar teleurgesteld

> gaat worden.

Dat kan. En jij mag het onzin vinden, ik zie alleen dat ook nu weer het straattuig (ondertussen een man of 1200, dit keer uit Rotterdam) de baas is, terwijl de politie dat pretendeert te zijn.

> Kennelijk heb je de situaties waarover je schrijft

> nooit meegemaakt, want anders zou je het wel uit

> je hoofd laten om dergelijke zaken hier te posten.

Ik volg het nieuws. Ook recent is het nieuws dat in het openbaar vervoer steeds meer agressie plaatsvindt, om maar wat te noemen. Ik hoef dat zelf niet mee te maken om tot een oordeel te komen.

Maar goed, ik doe ook maar een suggestie met, Misschien tijd voor, want nu is de politie gewoon een lachertje dat bitter weinig in de melk te brokkelen heeft. En dat is niet uitsluitend de politie te verwijten maar vooral de politiek.

Nederlandse politieagenten moeten veel harder optreden tegen dat tuig, maar ze hebben instructies om dat niet te doen en noemen dat dan professioneel optreden. Ik zie het al zo voor me: dat tuig zegt tegen elkaar; “moet je eens een straattegel naar die agenten gooien, gaan ze in de lucht schieten ….. lache … man”.

In Aghanistan schieten Nederlandse militairen met gemak Taliban dood …… dus.

Hoe dan ook mwb, de Nederlandse politie is tot weinig in staat. Een grote bek als ze in de meerderheid zijn (en zo hoort het ook) maar het stelt helemaal niets voor als ze het echte straattuig tegenkomen. En gelukkig is die Pastors dat deescaleerdende gedrag van de politie ook spuugzat. Dus, volgende keer schiet je er eerst 10 neer met een beetje geweer en dan eens kijken wie er nog een steentje naar ONZE agenten durft te gooien.

• Zorbacop

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Ik hoorde trouwens net via de radio (BNR) dat

> Nederlandse militairen die nu in Afghanistan

> dienen daar wellicht beter geschikt voor zijn dan

> onze deeltijd hulpverleners die zich politieagent

> noemen. Daar schieten ze met gemak Taliban dood en

> is het gesprek ook hoeveel Taliban door de

> militair persoonlijk zijn omgelegd. Zo schijnt

> daar een militair gedient te hebben die tijdens

> een gevecht 1 of 2 Taliban had getroffen maar toen

> hem werd gevraagd een ook door kogels getroffen

> kameel uit zijn lijden te verlossen daar een

> aantal nachten niet van heeft kunnen slapen.

Weet je ook hoeveel er uit Afghanistan terug komen, die daar een trauma hebben opgelopen en jaren erna nog bij een psychiater de deur plat lopen?

Het blijft altijd maar zo makkelijk aan de zijlijn hè Gerard..

• - Gerard -

Volgens mij houden heel veel militairen daar een trauma aan over Zorbacop. Maar IK geef ze toch ook niet de opdracht om naar Aghanistan te gaan en Taliban af te schieten? Mij interesseert dat hele pokkeland niks.

• Zorbacop

Volgens mij praat je er nu een beetje omheen beste Gerard.

Het houdt dus gewoon in dat die militairen daar ook gewoon MENSEN zijn net als de politieagenten die daar in Hoek van Holland hebben gestaan.

Ik zou jou wel eens willen zien als jij zo'n horde losgeslagen ééncelligen op je af ziet lopen die maar één doel hebben.

• - Gerard -

Je hoeft je niet druk te maken om mij want ik ben niet bij de politie werkzaam. Ben ik volkomen ongeschikt voor want ik had wel gericht geschoten. Maar jij let helemaal niet op. Onze voormalige bevelhebber Dick Berlijn hoorde ik destijds via de radio zeggen dat hij de heuvels rondom een Nederlands kamp in Afghanistan preventief had laten ruimen van zo'n 50 man vermoedelijk Taliban. Met het grootste gemak blijkbaar. Maar ook Nederlandse piloten gooien hun bommen af op vermoedelijk Taliban, ook al gaat dat ten kostte van burger slachtoffers. Ik zag via de TV een militair van de special forces vertellen dat hij een uitkijktpost, bleek later een 15 jarige jongen te zijn, normaal gesproken direct had doodgeschoten omdat hij welicht de Taliban kon inlichten over de aanwezigheid van Nederlandse militairen, maar dat nu niet deed omdat de Nederlandse televisie er bij was.

Dus, gewoon wel het nieuws blijven volgen Zorbacop, dan krijg je ook een beeld van onze militairen in Afghanistan. Jij staat er misschien niet bij stil maar wij treuren in dit land om een gesneuvelde Nederlandse militair maar ondertussen knallen ze er zelf ook heel veel af. En de Rotterdamse politieagent mag wel doodsangsten beleven en traumatiseren maar zij schieten dan ………… in de lucht.