Is inderdaad zoiets als de spijker op de kop slaan !
Dit soort gedrag krijg je nooit verbannen uit onze samenleving zolang de strafmaat dermate hoog is (lees laag)
dat de plegers erom lachen. Als ik soms veroordelingen zie dan moet ik zelf ook lachen, niet omdat ik de opgedragen straf genoeg vind maar uit onvrede met het opgelegde.
Het rechtsgevoel van de burger kraakt aan alle kanten, Den Haag doet er niks mee en de burger blijft de benadeelde.
Je kunt van sommige landen vinden wat je vind, maar in deze landen denk je wel 2 keer na voordat je iets flikt.
Misschien iets om hier eens over na te denken?
grtzzz
ik vind het niet helemaal juist wat je stelt.
het ligt er maar net aan wat zijn je principes,wat wil je bereiken met je kind.
en dan maakt het niks uit wat je doet of wanneer je dat doet.
waar je vandaan komt en hoelang je er al zit.
als je kind wil mislukken,niet naar school gaat,blowt tot zijn ogen uit hun kassen vallen dan doen ze dat.
maar wat doe jij ermee?
DePeter Schreef:
——————————————————-
> Dit soort gedrag krijg je nooit verbannen uit onze
> samenleving zolang de strafmaat dermate hoog is
> (lees laag)
> dat de plegers erom lachen. Als ik soms
> veroordelingen zie dan moet ik zelf ook lachen,
> niet omdat ik de opgedragen straf genoeg vind maar
> uit onvrede met het opgelegde.
> Het rechtsgevoel van de burger kraakt aan alle
> kanten, Den Haag doet er niks mee en de burger
> blijft de benadeelde.
>
> Je kunt van sommige landen vinden wat je vind,
> maar in deze landen denk je wel 2 keer na voordat
> je iets flikt.
> Misschien iets om hier eens over na te denken?
>
> grtzzz
Sorry DePeter, je staat verre van de realiteit. Kijk maar eens in Amerika, daar zitten de meeste criminelen opgesloten, en beslist geen lage straffen, maar in die samenleving wil jij niet wonen. Keihard straffen zonder perspectief leidt uiteindelijk tot nog een geweldadigere samenleving. Mensen die de fout in gaan denken vaak niet rationeel, dat is een veel gemaakte fout… Groetjes v Hyperactief A-P.
Allereerst Sijlvia, lijkt mij dit - zoals eerder aangegeven - geen discussie voor het politieprikbord
Als je mijn respons goed had gelezen, had je begrepen over welk soort ouders ik het had, wat hoogstwaarschijnlijk in de meeste gevallen hun principes zijn en zij zich niet zo druk maken over wat zij willen bereiken met hun kids. Dat soort ouders en kids vindt je over het algemeen in z.g.n. achterstandswijken, waarmee ik wil zeggen dat het wel degelijk uitmaakt waar je vandaan komt en (waartussen je) opgroeit. Het is algemeen bekend dat dit soort kids vaker mislukken op school, drugs nuttigen en in de criminaliteit terecht komen dan kids die opgroeien in de betere wijken.
Aan dit soort ouders en kids heeft de politie de handen vol. En als de politie extra inzet moet tonen in de betere wijken komt dat alleen omdat deze worden berooft door piepeltjes uit achterstandwijken.
En wat je ermee doet? Zeg jij het maar, want het is - zoals ik al eerder aangaf - dweilen met de kraan open.
M.v.g. Reem
klinkt logische wat jij tikt…
maar toch denk ik eerder..dat dat niet door de straf maat komt …maar door het sociale vangnet wat mist..
als je daar op straat staat sta je gewoon echt op straat..enkele gelukkigen vinden een plekje in de opvang de rest slaapt in een doos…(nu met de crissis hebben ze mazzel omdat er nu tenten kampen zijn…maar ook niet genoeg voor iedereen)
de hoogte van de uitkeringen daar kan je ook net geen huis van betalen..
dus de armoede en de zinloosheid en het gevoel van niets meer te verliezen hebben…zorgt daar voor het grootste deel voor het criminaliteit's gehalte.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?