criminele jeugd gaat keihard gestraft worden ...

• Hyperactief A-P

Beste Reem, helaas is het wijdverbreide drugsgebruik niet beperkt tot zogenaamde achterstandswijken. Veel “betere” plaatsen/ wijken in de provincies kampen hier ook mee. En jongeren die uitgekotst verzuipen in dat soort plaatsen/ wijken, belanden vaak in de grote steden, en is het probleem dus niet omgekeerd. Wel worden drugs vaak vanuit de steden over dat soort plaatsen uitgespoeld, met alle gevolgen vandien… Maar goed je zou de ouders de kost moeten geven, die zelf ook niet vies zijn van een blowtje, dat gevaar er niet van inzien. Terwijl het THC gehalte zo hoog is, dat het niet meer voor harddrugs onder doet. Al die ellende hebben we te danken aan het softe drugsbeleid van de overheid, de politie staat erbij en moet er vaak beleidsmatig naar kijken… Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Beste serine klopt het is een wisselwerking, ik hoor vanuit de praktijk met regelmaat geluiden, dat sommige jongeren vinden dat ze niets meer te verliezen hebben. Hoge straffen schrikken voor iemand die niet rationeel denkt niet af. Maar je heb zeker een punt dat in sommige gevallen een ondersteunend netwerk nog bij kan sturen. Maar dat gaat niet meer op voor de geharde kanslozen, die hun heil bij elkaar gezocht hebben, en wat er nog eens dik ingewreven wordt op de muziekzenders. Daar werkt het huidige hulpverleningsbeleid averrechts op, en is oppakken door de politie en/ of vastgezeten hebben extra status. En ik zie nu een ontwikkeling van hele jonge gassies, waar het huidige beleid niets voor te bieden heeft, en eigenlijk al grotendeels als verloren beschouwd moet worden, als deze moeilijksten niet verder geïsoleerd worden. Groetjes v Hyperactief A-P.

als deze moeilijksten niet verder geïsoleerd worden. Groetjes v Hyperactief A-P.

Reden van wijziging: Het woordje “niet” moet weg, dus er moet staan: “als deze moeilijkste verder geïsoleerd worden.”

• serine

:):)

• DePeter

Hyper ik beweer ook niet dat ik in Amerika wil leven, verre van dat, ik beweer ook niet dat het amerikaanse model doeltreffend is.

Je hebt het over perspectief, voor assielzoekers is er de Inburgeringscursus, waarom zou d'r voor “Criminelen” ook niet zo iets op touw kunnen worden gezet? Moet dan direct denken aan de film “A Clockwork Orange”, deze film zou als voorbeeld kunnen dienen.

Je moet niet de “Crimineel” beschermen maar het slachtoffer. Als je in mijn ogen opgepakt wordt dan heb je iets gedaan wat volgens de wet verboden is, en dan moet je de gevolgen dragen.

En voor H.Koch ik leef wel degelijk mee met de Poltie.

grtzzz

• Hyperactief A-P

DePeter Schreef:

——————————————————-

> Hyper ik beweer ook niet dat ik in Amerika wil

> leven, verre van dat, ik beweer ook niet dat het

> amerikaanse model doeltreffend is.

> Je hebt het over perspectief, voor assielzoekers

> is er de Inburgeringscursus, waarom zou d'r voor

> “Criminelen” ook niet zo iets op touw kunnen

> worden gezet? Moet dan direct denken aan de film

> “A Clockwork Orange”, deze film zou als voorbeeld

> kunnen dienen.

> Je moet niet de “Crimineel” beschermen maar het

> slachtoffer. Als je in mijn ogen opgepakt wordt

> dan heb je iets gedaan wat volgens de wet verboden

> is, en dan moet je de gevolgen dragen.

>

> En voor H.Koch ik leef wel degelijk mee met de

> Poltie.

>

> grtzzz

Hoi DePeter, ik schreef ook nergens dat jij dat over Amerika beweerd had. Ik reageerde op jou schrijven waarin je stelde dat het aan de lage strafmaat ligt. Ik wilde o.a. daar mee aantonen dat je het mis heb, ook in andere landen waaar extreem gestraft wordt komt criminaliteit nog steeds voor. Wel denk ik dat verheerlijking via de TV op de muziekzenders aangaande o.a. zie zometeen om 20:30 uur op Nederland 3 het programma Crips, Strapped "N Strong e.d. programma's, geen goed doen. De film die jij noemt kan ik niet, kun je daarover wat neerzetten van wat je bedoeld? En als laatste, het is een wijdverbreid misverstand om te denken dat je crimineeltjes beschermd bij het begrijpen van deze materie. Iets begrijpen, is iets anders dan begrip hebben, en zonder kennis geen oplossingen, dat maakt onderdeel uit van het huidige probleem. Groetjes v Hyperactief A-P.

• sijlvia

jouw toon bevalt me niet..eigenlijk.

maar goed terzake;wat ik tik is wat jij nu tikt dus wat is je probleem??

als jij goed thuis was in het leven van andere(en daar twijfel ik dus aan)zou je kunnen en zelfs moeten weten dat ellende in alle soorten van de samenleving voor komt.

blowen,jatten,in de goot het komt overal voor.

je hoort het wellicht meer in de achterstandswijken omdat de goudkust de vuile was in huis houd misschien??

• DePeter

Okay Hyper, ben het in grote lijnen wel met je eens, maar ik blijf erbij dat de straffen Nederland vaak te laag zijn. Niet dat alleen hogere straffen zullen werken, je zult tijdens detentie ook iets met client moeten ondernemen om herhaling in de toekomt te voorkomen. Komt bij dat een stukje genoegdoening naar slachtoffer dus de maatschappij ook best wel belangrijk vind.

Ik heb een vriend die hier in Overloon als bewaarder werkt, hij en zijn collega´s zien steeds vaker bekenden terugkomen. Dus de aanpak is niet goed, of op zijn minst ontoereikend.

En wat betreft Amerikaanse gevangenissen die zijn vaak geprivatiseerd en omdat het commercieel is hebben ze er geen belang bij om criminelen op het rechte pad te krijgen, dit is immers hun kostwinning. Liefst 4 Inmates op 16m.

A Clockwork Orange MOET je gezien hebben, als je de kans krijgt Doen! Zal jou zeker aanspreken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/A_Clockwork_Orange_(film)#Verhaal

grtzzz

• Hyperactief A-P

Okay Hyper, ben het in grote lijnen wel met je eens, maar ik blijf erbij dat de straffen Nederland vaak te laag zijn. Niet dat alleen hogere straffen zullen werken, je zult tijdens detentie ook iets met client moeten ondernemen om herhaling in de toekomt te voorkomen. Komt bij dat een stukje genoegdoening naar slachtoffer dus de maatschappij ook best wel belangrijk vind. Aldus: DePeter.

Na vanavond BNN gezien te hebben, ben ik helemaal met je eens dat straffen soms te laag zijn, zijn zeker in gevallen waarbij lui willens en wetens andere levens verruïneren om er zelf beter van te worden. Maar in zulke gevallen van zwaar geweld/ en/ of andere zware zaken tegen het leven gericht zou het bij bijvoorbeeld maximaal 3 X voorgoed opsluiten en niet meer loslaten moeten zijn. Ik heb dat al vaker aangegeven, maar dat is een andere discussie. Overigens zie ik veel meer in zo vroeg mogelijke preventie, want op het moment dat de bajes in zicht komt, is het kwaad al geschied en wordt het over het algemeen alleen maar erger.

Ik heb een vriend die hier in Overloon als bewaarder werkt, hij en zijn collega´s zien steeds vaker bekenden terugkomen. Dus de aanpak is niet goed, of op zijn minst ontoereikend. Aldus: DePeter.

Zolang echte problemen (ik heb dat hier ook vaak gezien) onbespreekbaar zijn, dan kun je oplossingen vergeten. De beste mensen kunnen ontsporen al naar gelang de situatie.

En wat betreft Amerikaanse gevangenissen die zijn vaak geprivatiseerd en omdat het commercieel is hebben ze er geen belang bij om criminelen op het rechte pad te krijgen, dit is immers hun kostwinning. Liefst 4 Inmates op 16m. Aldus: DePeter.

Verbeeld je niets over Nederland hoor, ook hier wordt veel in stand gehouden voor eigen belang. De hulpverlening is daar een duidelijk voorbeeld van.

A Clockwork Orange MOET je gezien hebben, als je de kans krijgt Doen! Zal jou zeker aanspreken.

Aldus: DePeter.

Ik heb het gelezen, lijkt me i.d.d. interessant, omdat er zo te lezen mind control fragmenten in voorkomen. Overigens is dat soort films net als het programma van afgelopen avond erg gevaarlijk voor individuen met een verlaagd bewustzijn. Voor zulke mensen is dit pure vergiftiging en inplanting van gedrag wat rationeel denkende mensen niet graag in de maatschappij zien. Ik heb me afgelopen avond dan ook behoorlijk geëergerd, dat van onze belastingscenten zulke waardeloze omroepen gefinancieerd worden. Subsidie afpakken, en opheffen wat mij betreft. Er zit geen enkel opvoedkundig element in. Groetjes v Hyperactief A-P.

• serine

hoe zat dat ook alweer met de zoon van die grote nederlandse frisdrank fabrikant? vrat die rijke knul ook niet van alles uit?;)

• sijlvia

zoiets was het…moestniehmagguh.:D