Zondag a.s. De Vries op SBS6

• KlaasVaak

Het lag iets gecompliceerder, althans zo is mij verteld, en zo zag ik in het inverview op: http://www.houdblikopdeweg.nl/aflevering/

Hier trouwens nog meer erover: http://frontpage.fok.nl/nieuws/81126

1. De Haas rijdt met een eigen auto achter de politie aan. (Wel veel bijna identieke apparatuur erin)

Echter, achter het stuur zit een echte agent.

Spee vindt daarvan dat dit problemen oplevert voor de wet omdat het gen eigen politieauto is.

De Haas zegt daarvan: de politie heeft geen eigen auto's, ze zijn geleased

2. De Haas wilde één of meer seizoenen filmen en dan uit dat materiaal putten om thema-uitzendingen te maken.

Dat wilde Spee niet.

3. Spee wilde sensatie TV, door mensen als de Dikke Turk (komt ie straks in de (dikke) Van Dale?)

uitgebreid in beeld te houden. Dat soort TV wilde De Haas juist weer niet.

Dat Ter Horst het afzeikcommentaar accepteert van André van der Toorn is mij nog steeds een raadsel en een doorn in het oog.

Daar waar op de politieacademie juist veel tijd en aandacht besteed wordt aan de manier van benaderen en aanspreken van betrokkenen en verdachten

doet hij het beeld in een keer te niet.

edit: link naar artikel toegevoegd

• KlaasVaak

1. Het publiek beseft ook niet dat het KLPD bijna alleen op provinciale en snelwegen flitst en haast niet in de wijken.

2. De controles in de wijken wordt door de wijkpolitie gedaan en meestal op verzoek (nav klachten) van wijkbewoners.

Hotspots bij kruisingen, scholen, oversteekplaatsen, lange rechte stukken.

3. De marges bij 50 km/uur zijn kleiner (laser afgesteld op 60 km/uur echte snelheid minus correctie 3 (of 4 km, weet ik even niet uit mijn hoofd)

resulteert al snel in ‘een paar km overschrijding’.

Men vergeet dat men minimaal 10 km/uur te hard reed…dat is minimaal 20%. Om mee te beginnen.

4. De overtreders in de wijken, woonwijken en bij scholen zijn ook de veelgebruikers van die wegen.

Die kennen die buurt en denken daarom dat ze de risicopunten kennen en kunnen negeren.

Je hoort ze klagen tot en met ZODRA ze thuis achter de voordeur zitten (op verjaardagen en in de kroeg ;-) )

Maar als ze staande gehouden worden of de acceptgiro thuis krijgen hebben ze altijd een betere invulling voor de politieinzet paraat.

Kijk eens bij scholen: de onveiligheid wordt daar gecreerd door pappa's en mamma's.

Haast, kinderen laten rennen omdat pappa/mamma laat was.

Wildparkeren ‘omdat er nooit plek is’. Duh, je legt geen parkeergarage aan voor een piekbelasting van een half uur.

Als er een aanrijding met een kindje is: moord en brand.

Als er opgetreden wordt door de politie: ook moord en brand.

En altijd wijzen naar een andere, nog gevaarlijker, locatie of overtreder.

• - Gerard -

Kijk, ik leg de verantwoordelijkheid gewoon bij de wegbeheerder. Als alle voertuigen zo'n systeem hebben zoals ik dat voor ogen heb, dan hoeft de bestuurder niets te updaten maar is dat aan de wegbeheerder. Maak de kastjes in het voertuig zo dat automatisch geupdate wordt. De wegbeheerder weet wanneer wijzigingen plaatsvinden. Waar zijn de werkzaamheden, hoe lang duurt dat? Bij het systeem zoals jij dat hebt bedacht moeten er veel kosten (verkeersborden) gemaakt worden. Nu alleen een kastje in het voertuig en een paar oplettende Rijkswaterstaat medewerkers. En je weet hoe dat gaat bij het Rijk? We horen vaak genoeg dat Rijkswaterstaat werkt aan de weg, maar Rijkswaterstaat zelf doet natuurlijk helemaal niks. Daar hebben ze aannemers voor.

Ik geloof dit jaar nog moeten volgens de minister alle navigatiesystemen tonen wat de bezineprijs is. Wat kost benzine en waar kun je het goedkoopst terecht? Dan krijg je de prijs te zien op jouw (land)kaartje. Die informatie wordt ook geleverd door derden en getoond door derden. Elk moment dat er wijzigingen optreden wordt dat getoond.

Wat zal ik eens eten bij een heerlijk glas vieux? ;)

• - Gerard -

Rookgordijnen van Van Spee. Achtergrondgevechten …. ik geloof het wel.

• Reja

Het KLPD “flitst” toch alleen op snelwegen, op provinciale wegen wordt de controle toch uitgevoerd door de regiopolitie ?

• KlaasVaak

Dat ligt eraan. Het is dus niet zwart-wit te stellen.

Zelfs snelwegen zijn niet overal het domein van het KLPD.

De ring rond Rotterdam is officieel voor de regiopolitie Rotterdam Rijnmond.

Deze heeft het echter weer overgedragen aan het KLPD (en daar zal vast een vergoeding tegenoverstaan).

• KlaasVaak

Je kunt de wegbeheerder niet verantwoordelijk maken voor software die hij niet in beheer heeft (kaartsoftware)

Wat doe je trouwens als de kaartprovider omvalt?

En heb je al eens je nederlandse wegenkaart geupdate?

En dat elke dat voordat je vertrekt om aan de juiste snelheidsbeperkingen te komen?

Zie jij al iedereen zijn TomTom telkens aan internet gaan hangen?

En hoe doen mensen dat met een modern ingebouwd navigatiesysteem?

Gerard, ik weet niet wat je gaat eten bij je drinken, maar wel wat je NIET drinkt bij het eten.

Vieux in elk geval niet. ;-)

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Je kunt de wegbeheerder niet verantwoordelijk

> maken voor software die hij niet in beheer heeft

> (kaartsoftware)

> Wat doe je trouwens als de kaartprovider omvalt?

>

> En heb je al eens je nederlandse wegenkaart

> geupdate?

> En dat elke dat voordat je vertrekt om aan de

> juiste snelheidsbeperkingen te komen?

> Zie jij al iedereen zijn TomTom telkens aan

> internet gaan hangen?

> En hoe doen mensen dat met een modern ingebouwd

> navigatiesysteem?

>

> Gerard, ik weet niet wat je gaat eten bij je

> drinken, maar wel wat je NIET drinkt bij het

> eten.

> Vieux in elk geval niet. ;-)

KlaasVaak, je denkt teveel in problemen i.p.v. oplossingen. We zullen zien wat de toekomst ons brengt.

• KlaasVaak

Lol, en jij aan drank ;-)

• Reja

Je moet ook in / aan problemen denken om tot oplossingen te komen.

Pa pakt Parade; er zijn toch écht veel lekkerder dingen om te drinken (ook bij het eten).