Bonnen schrijven levert gezag op

• Arie

Waarom lees ik dan in ingezonden brieven rubrieken e.d. alleen maar reacties van mensen die de politie juist verwachten vanwege al die bekeuringen? Een enkeling (die je bijv. in dit topic tegen komt) daargelaten? Of laten mensen die vinden dat de politie meer bonnen moet schrijven zich bijna nooit horen?

• KlaasVaak

dus je erkend dat de politie een geldgebrek heeft dat als er geld bij komt de criminaliteit bestreden kan worden

nu is het niet zo ver, maar nu is de politie een bende loosers omdat ze geen boeven vangen?

waarom wordt het de politie kwalijk genomen als geldgebrek de oorzaak is?

• KlaasVaak

de meeste dingen die jij nu opnoemt daar gaat de minister van verkeer niet over….

weer een punt dat ‘men’ een mening heeft en niet weet waar ‘men’ het over heeft.

Uit de Telegraaf:

„Kennelijk is het in Nederland een volkssport geworden om tegen autoriteiten aan te schoppen”, aldus Ter Horst.

„Dat geldt niet alleen voor mij, maar ook voor andere leden van het kabinet.”

Weet ze gelijk hoe het de agent op straat vergaat…. :D

“Volgens SP-Kamerlid Van Raak geven agenten haar (Ter Horst) als cijfer een 3,9. „Op school blijf je dan zitten, in de politiek moet je dan weg”, aldus Van Raak.” :D:D:D

• - Gerard -

ronaldg Schreef:

——————————————————-

> Alleen ik zie er absoluut niet in dat bonnen

> schrijven respect oplevert, nogmaals tegenover

> gestelde voor de meeste burgers.

Niet? Ik zal je een voorbeeld geven. Kind vaart met een bootje te snel over het water. Politie gaat even polshoogte nemen. Boot kan te snel, kind heeft geen vaarbewijs en wat er allemaal bij een vaarbewijs komt kijken. Boetes? In totaal goed voor 1.150 euro.

Wat moet de jonge watercrimineel uiteindelijk betalen? Een kleine 150 euro-tjes, omdat het kind niet in het bezit is van een vaarbewijs.

Die pa, na een: “ja meneer de agent, sorry meneer de agent, we zullen het nooit meer doen meneer de agent”, lacht zich natuurlijk een breuk want een dagje naar een pretpark, waar je net zoveel plezier hebt als een dagje varen, kost al snel meer dan 150 euro.

Dus wat doen we volgende keer? Naar het pretpark of nog een keer een dagje varen? Dus; zeker 150 euro betalen of misschien 150 betalen.

Afgelopen zomer zag ik ook zo'n jochie, 14 jaar schat ik in. Rubberbootje, 15 PK motor en geen registratienummer op de boot. Ik vraag hem heel onschuldig of hij wel zeker weet dat hij met die boot wil gaan varen want dat bootje gaat vast sneller dan 20 km p/u en hij is geen 18 dus heeft zeker geen vaarbewijs. Ik zeg nog op een rustige toon: “straks pakt de politie je”. Het ventje haalt zijn schouders op en het interesseert hem allemaal niet zoveel.

Nog dichter bij huis. Mijn neefje, net 16 heeft een brommer voor zijn verjaardag gekregen. Dezelfde dag doet hij examen en slaagt daar ook voor. Hij moet zijn rijbewijs nog aanvragen en dat duurt een weekje maar gewoon gaan rijden op die brommer. Ik zeg nog tegen zijn moeder: “Laat je hem op die brommer rijden, hij heeft nog niet eens een rijbewijs en dan is hij ook niet verzekerd?”. Maar ze lacht wat, het interesseert haar verder niet echt.

En dat is waar wij in dit land ongeveer zijn aangekomen. Het interesseert blijkbaar niemand meer wat wel en niet mag en de politie is jaren geleden al uit het straatbeeld verdwenen. En goed, dan pakken ze je een keer en kost het je 150 euro voor een doorgetrokken streep, niet handsfree telefoneren of geen gordel. Maar hoe vaak word je gepakt? Bijna nooit toch?

• Ronald

Kennelijk lezen jullie allemaal niet goed, of begrijpen jullie mij allemaal niet goed.

Ik heb geen kwaad woord over de politie hier geschreven. Ik heb wel zeer veel kwade woorden over de minister geschreven die dit soort lompe opmerkingen maakt over de politie !

• Nog steeds Dennis

Ben het niet vaak met je eens Gerard, maar hier sla jij de spijker op z'n kop!

• serine

niet door bonnen te schijven…vind jij van wel?

op welke manier krijg je daar respect van?..ik krijg regelmatig bonnen…de rekening valt binnen haal mn schouders op en betaal ze gewoon..

heeft niets met respect te maken..

• serine

volgende voorbeeld…ik rij 8 kilometer te hard..ik word naar de kant gestuurd….

mevrouw u reed te hard …dat mag niet..u krijgt hier een bon voor….

nou klaar..heel erg hoor….ik zal t niet meer doen….(WEL dus)

en de ene keer heb je een bekeuring van een boa de andere keer van een agent..en ik heb er nog steeds niet meer respect door gekregen..

respect heb ik voor(even een voorbeeld nemen) diegene die op een dag een kindje van de weg moeten krabben omdat die niet in de gordel zat …mensen op moeten vegen die geliquideerd zijn…tussen vechtpartijen in moeten springen..of met gevaar voor eigen leven achter overvallers aan moeten..mensen van het dak af weten te kletsen die een einde aan hun leven willen maken..(immiddels weten wij ook dat een zelfmoordenaar redden ook niet geheel ongevaarlijk is….en het je leven goed kan verwoesten)

dat zijn punten waar ik respect voor heb,…

ik heb ook respect voor de bakker die 6 dagen in de week zn nest uit komt om het brood voor ons te bakken..

de belasting ambtenaar en de bonnen schrijver vallen daar helaas niet onder..;)

het geeft geen schrik..het geeft geen respect…alleen irritatie..nogmaals je haalt je schouders op en betaald het gewoon..

• serine

dat mens weet niet waar ze het over heeft …

het is een trekpaard met oogkleppen op…

zet haar een maand een pet op…dan kan ze eens zien wat het inhoud….en die maand ook even volgens het cao betalen he..dan weet ze dat ook even meteen.

• Nog steeds Dennis

Wat me opvalt in alle reacties, is dat men het daarin constant heeft over respect. Terwijl het woordje respect helemaal niet is gevallen. De minister stelt namelijk dat “het schrijven van bonnen gezag oplevert”.

“Respect” is iets wat een ieder toekomt, ongeacht. Men kan slechts het verleende respect verliezen. Echter vindt men dat de ander eerst het respect moet verdienen, hetgeen in mijn ogen een verkeerd uitgangspunt is en mede de reden dat de maatschappij aan het verloederen is.

“Gezag” is het aanzien dat de politie zou moeten genieten. Dit gezag is echter al jaren tanende, mede door politiek ingrijpen.

Waar ik over val is het feit dat respect en gezag kennelijk als synoniemen worden gezien. Ik verdien respect vanwege mijn menszijn en dien gezag te hebben door mijn optreden, niets meer en niets minder. En zij die menen dat mij geen respect toekomt, simpel omdat ze van mij een zelfverdiend bonnetje hebben gekregen, kunnen zich van mij afvragen waarom ik voor hen respect zou moeten hebben, juist omdat ze door het krijgen van dat bonnetje hebben aangetoond geen respect te hebben voor de geldende regels.