Bonnen schrijven levert gezag op

• Nog steeds Dennis

Tja, dat gegeven had ik er expres uit gelaten. Ontken daarmee niet dat het gebeurde, maar wilde voorkomen dat de discussie zou gaan vervuilen.

• serine

sommige moeders geven er niks om…

ik heb verschillende moeders er een paal maal op gewezen waarvan een tegen haar kinderen zegt…als je politie ziet moet je gaan liggen..dara helpt een bekeuring of een waarschuwing echt niet voor…

voor die andere moeders..die ik heb aan gesproken..is een bekeuring dus niet nodig geweest…

dus nog steeds…geen respect voor een agent omdat hij een bekeuring uit kan schrijven…

• serine

gezag leverd het ook niet op..

bonnen schrijven doen ze al sinds mens heugenis..en het enige wat het heeft opgeleverd is irritatie…het gedrag word er 9 van de tien keer niet om aan gepast

• Ronald

Dit klopt wel wat je zegt Serine. Door dat de politie bonnen schrijft ook al zijn ze 100 % juist en is er totaal niets op aan te merken, de meeste burgers vinden dit toch niet fijn om te ontvangen ook al zijn ze zelf toch echt fout geweest met hun overtreding. Omdat de mensen boos zijn ontstaat er frustratie bij de mensen, en die frustratie heeft weer een gevolg dat er allerlei rare verhalen over de politie de ronde gaat, waardoor respect/ gezag van de politie verloren gaat.

Zeker ook nog eens als er best wel regelmatig behoorlijke blunders in het nieuws komen (vandaag weer in het nieuws omtrent vechtende politie agenten die dronken zijn in hun privé tijd) doet het vertrouwen/ gezag/ respect natuurlijk niet veel goeds aan.

Het vaak niet oplossen/ niet langs komen van de politie bij kleine criminaliteit, het moeten maken van afspraken op het bureau levert alleen nog meer irritaties op bij de burgers.

De goede zaken van de politie komen door die irritaties die heerst onder de burgers nauwelijks naar voren.

Mijn conclusie:

veel meer geld naar de politie toe, zodat meer mensen aangetrokken kan worden en beter geschoolde mensen aangetrokken kunnen worden. Door meer geld naar de politie komt er meer blauw op straat, dat wekt weer vertrouwen en het vertrouwen in de politie slaat op den duur wel over naar meer respect en meer gezag voor de politie.

Voor mij mag de politie nog maals veel strenger controleren en veel meer boetes uitschrijven en dit geld gebruiken voor meer personeel, beter materiaal enz.

• serine

he he eindelijk iemand die het begrijpt..:)

• Zorbacop

Dat is een politiek antwoord en niet een antwoord op mijn vraag.

• KlaasVaak

Serine,

Stel, die agenten zijn er niet meer of ze controleren niet meer op de feiten waar de meesten geen respect voor op kunnen brengen…dan wordt het een bende, dat verzeker ik je.

Dan rijdt iedereen door rood (fietsers+scooters+bromfietsers+automobilisten) of zonder rijbewijs.

Als er dan een aanrijding volgt klaagt iedereen weer steen en been.

Dan is het “dààr zou je eens wat aan moeten doen agent!”.

Dan pleurt iedereen zijn auto daar neer waar het hem uitkomt, waarschijnlijk ook bij jou in de straat, bij de school van jou kind voor de deur etc.

ook dan is het “dààr zou je eens wat aan moeten doen agent!”.

Kortom,zodra het ‘ons’ raakt moet die agent vooral iets anders gaan doen.

Zodra we er beter van worden moet die agent het vooral wel gaan doen.

• Zorbacop

• serine

lieve lieve klaas vaak..

bij mij voor de deur…kan ik kort over zijn…hier woond bijna geen hond..geen mens die hier wat te zoeken heeft…

maar daarin tegen..is het voor de school een zooitje…iedereen plant daar zijn auto en iedereen weet dat dat ongeveer 150 euro opleverd..en evengoed zet iedereen zijn auto daar..weinig moeders maken de gordels van bij hun bloedjes…

ik geloof dat ik dit al eerder getikt heb..een van de jongens hier..(en ik geloof dennis) zei dat de politie zou komen controleren bij scholen…) ja ze zijn langs geweest..hebben bekeuringen uitgedeeld voor het parkeren..en ze zijn weer snel door gelopen..

niks geen controle om de hoek voor de lieve kindertjes die leuk op de achterbanken staan te springen..

resultaat?..iedereen met die bekeuring voor fout parkeren….? zet zn auto daar nog steeds…

met andere woorden..het klinkt leuk wat je zegt..maar in de praktijk gaat dat toch echt anders.

rij maar eens een paar middagjes met mij mee..en kom even tellen…hoeveel bellers er nog steeds rijden die kinderen los in de auto hebben en die voor de school planten…met twee wielen op de stoep of zo ver mogenlijk vande stoep af zodat niemand er meer langs kan..

• Zorbacop

serine Schreef:

——————————————————-

> rij maar eens een paar middagjes met mij mee..en

> kom even tellen…hoeveel bellers er nog steeds

> rijden die kinderen los in de auto hebben en die

> voor de school planten…met twee wielen op de

> stoep of zo ver mogenlijk vande stoep af zodat

> niemand er meer langs kan..

Eerst tellen in burger en dan zo'n zelfde ritje in uniform.

Moet je zien wat een verschil.