Ron2,
Ik sluit me helemaal aan bij Gerard. Logisch denken en niet te druk maken.
Echter hiermee wil ik niet zeggen dat ik jouw punt niet snap hoor, maar hoop ook dat je open staat voor de argumenten.
Sowieso is het echt geen machtsmisbruik. Denk je nu echt werkelijk dat een agent denkt van: “Haha, zie mij eens de auto neergooien waar ik wil!”. Nee toch?
Als ik in de noodhulp zit, dan wil ik (en MOET ik) er voor zorgen dat ik binnen 2 seconden weer in de auto kan zitten. (zie bericht van Gerard)
Daarnaast, wil ik hem met alle plezier aan de overkant van de weg neerzetten als dit kan. Zolang ik er maar wel zicht op heb. In de auto ligt veel informatie waarvan we allemaal niet willen dat dit bij Peter R de Vries terecht komt.
We hebben in de noodhulp geen pauze. Niet erg, kies je zelf voor. Echter met bovenstaande informatie moeten we vaak snel even tussendoor, en soms zelfs in de auto onderweg even ons broodje wegduwen. Dus tja, dan krijg je dat soort taferelen.
En als het noodzakelijk is (vb iemand ergens binnen met een hartaanval) dan zet ik als er geen andere mogelijkheid is, de auto bij wijze van spreken midden op de weg. Dan kan er maar even niemand door, of dan is er maar even geen invalideplek. Sorry, het is niet anders, er ligt iemand dood te gaan.
Ik hoop dat je je zienswijze enigzins wat genuanceerder kan benaderen. Echt, wij doen het ook niet voor de lol.
Zie het als de brandweer of ambu die zomaar ergens staan waar het niet mag. Dan denkt iedereen: “Oh, nee logisch, die moeten hun werk doen..” Maar zodra er “politie” op staat, dan is het opeens machtsmisbruik. Beetje vreemd toch?
VrGr Lans