parkeren op stoep/fietspad door politie auto

• serine

volgens mij hebben ze ontheffing voor het parkeren in een blauwe zone hoor….

• serine

precies lans…dat is heel vreemd..

maar niks van aan trekken gewoon je werk zo blijven doen…

ik zou niet willen dat je je wagen aan de overkant pakeerd bij het laden en lossen vak

stel je voor je krijgt een noodoproep…

A je bent even bezig met veilig oversteken…

of

B je maakt je zon haast dat je onder een vrachtwagen rent…

beide gevallen zullen er voor zorgen dat je later komt…of helemaal niet

• appeltje

die “bak” gaat weg als ik klaar ben met laden en geloof me dat dat dat busje er elke dag staat, met idd meerdere auto's. en of ze daar staan voor controles of iets anders weet ik niet, maar ze staan toch echt op een laad en loszone, waardoor de vw's midden op de meent moeten gaan staan.de boetes worden toch betaald door m'n baas en of je knap of lelijk bent, laat ik aan jou, kan ik nog niet echt over oordelen.

• KlaasVaak

Geloof mij, eerst vraag ik het je vriendelijk,

Dan volgt bij weigering R315b

Dan vraag en vorder ik het je nog een keer vriendelijk

Dan volgt bij weigering E320a

Vervolgens vraag en vorder ik het je nog een keer iets minder vriendelijk

Bij opnieuw weigeren wordt je aangehouden en ga jij naar het Doelwater

En die ‘bak’ gaat dan ‘vanzelf’ weg.

Die mag je dan ophalen aan de Boezemweg, en hoe je daar komt dat is aan jou.

• appeltje

.

• serine

Die is even lekker…die man moet gewoon zijn werk kunen doen..dat kan hij dus niet met goed fatsoen doen omdat jij op zijn aangewezen plek staat met jou collega's en dat ga jij zo doen? (en zo te lezen staat de politie daar met enige regelmaat..)

neeeeeeee en dan dwing je gezag af,…NOT…

en je komt maar met je bekeuring…maar dit liet ik dan echt wel voor de rechter komen..en ik zou dat meteen aan gaan kaarten bij de desbetreffende gemeente.

als het inderdaad zo is dat men daar dagelijks met meerdere wagens staat…en de vrachtwagens op de meent moeten staan…en daar bekeuringen voor krijgen door die agenten die ervoor zorgen dat ze daar wel moeten staan?..is dat wel heel erg onbeschoft he…ik zou dat als ondernemer in iedergeval flink zat worden en het er niet bij laten…

zeker niet als ik zo behandeld zou worden zoals jij net beschrijft…ik zal en ik zal…

ik zal zorgen dat ik gewoon mijn werk moet kunnen doen..hier zou toch echt verandering in gaan komen..

• KlaasVaak

Ik schrijf het net zo boud als hij: ALTIJD dit en ALTIJD dat en ik haal mijn auto NIET weg.

Bovendien zal het mij een biet zijn of ik daarmee gezag afdwing of dat het afbreuk doe aan mijn gezag.

Ik doe slechts mijn werk. Het is bekend dat

a) mensen die daarvan de dupe zijn vinden dat ik het niet goed doe.

b) anderen juist weer vinden dat ik mijn gezag laat liggen als ik iets niet doe.

c) het argument gezag hiervoor misbruikt wordt.

Allereerst bestrijd ik dat daar ALTIJD een politieauto staat. En jij neemt even aan dat die daar wel staat, hoe ongeloofwaardig ook dat ALTIJD als hij daar komt er een politieauto staat.

Procentueel gezien denk ik dat je de 3% niet eens haalt dat die auto daar staat als ‘Appeltje’ eraan komt.

Ten tweede kan niemand rechten ontlenen aan een volle laad- en loszone.

M.a.w. dat wil dan nog niet zeggen dat alle verkeersregels niet meer gelden.

Als ik thuis kom is mijn favoriete perkeerplaats soms ook bezet, dan zet ik hem ook niet voor mijn deur op de rijbaan, omdat.

Ten derde kan de politie een geldige reden hebben om gebruik te maken van a) de vrijstelling b) de ontheffing die politievoertuigen hebben voor betaald parkeren/blauwe zone's.

Een reden die een ander zoals ‘Appeltje’ niet kan beoordelen.

Hij (en jij) gaat er trouwens aan voorbij dat een agent die die controle staat te doen, dezelfde is die die auto daar hebben neergezet en dat dat dus de reden is dat die auto daar staat.

Bovendien is de vrijstelling er voor de politie die met de uitvoering van hun werkzaamheden daarvan gebruik moeten maken.

Nu lijkt mij een verkeerscontrole (nogmaals: als dàt ook de reden is èn als daar de bestuurder van de politieauto onder hen aanwezig is) dat toch echt ‘uitvoering van politiewerkzaamheden’.

Ten vierde: het enige wat ik aan laad en loszone kan doen is bekeuringen schrijven. Daarmee is die laad en loszone nog niet leeg voor een vrachtauto.

Slepen is geen optie op een laad- en loszone.

Jij (Serine) zou zorgen…Even voor de juiste beeldvorming:

De Meent is een zeer drukke doorgaande weg in Rotterdam centrum. Ter plaatse van die laad- en loszone (achterzijde WTC) is maar 1 rijstrook en is het éénrichtingverkeer.

Als daar een vrachtauto op de rijbaan staat kunnen zelfs fietsers er niet meer door.

Het is direct om een hoek van de nog drukkere Coolsingel, waardoor afslaand verkeer niet kan afslaan en daardoor de doorgang op de Coolsingel ook belemmerd wordt.

Als ik dan geconfronteerd wordt met een vrachtwagenbestuurder die dit opzettelijk doet en reageert onder het motto:

'want ik doe ook maar mijn werk en dat zou jij ook moeten doen dus zorg jij maar dat die laad- en loszone leeg

is als ik eraan kom want anders pleur ik hem midden op de rijbaan neer en haal ik hem echt voor niemand weg'

Dan ga ik eerst met de vrachtwagenchauffeur aan de slag, daarna zal ik wel eens zien of die auto's op de laad- en loszone daar terecht of onterecht staan.

Iets wat ik pas kan bepalen als ik 10 minuten geen laad- losactiviteiten heb waargenomen.

En ik ga dus echt niet 10 minuten wachten als er voor mijn ogen een vrachtwagen een drukke straat blokkeert.

Opmerkelijk weer.

Als een ‘burger’ stellig is in zijn overtreding en de politie is even stellig in zijn optreden daartegen dan is de houding van de politie ongepast en te worden aangepast.

En in je reactie wordt dan niet het hele plaatje meegenomen maar alleen de punten die ons van pas komen.

Anderzijds wordt altijd geroepen dat de politie steviger moet optreden.

Ik zou jou Serine, wel eens willen horen als jij naar je werk moet en die vrachtauto staat daar elke ochtend op de rijbaan waardoor ter plaatse een chaos ontstaat.

En jij ziet een politieagent 10 minuten lang een laad- en loszone observeren, in afwachting van de bestuurders om de voertuigen te bekeuren.

Dan wordt geheid de politie slap optreden verweten omdat ze ter hoogte van een overtreding de overtreder niet aapsreken maar liever een laad- loszone staan te observeren.

Als men al doorheeft waarom een agent daar op dat moment daar staat te observeren.

Ik denk dat het gehinderder verkeer dan de politie dan weer lafheid wordt verwijt?

Of men roept iets in de zin: ze staan gewoon te wachten tot ze mensen kunnen betrappen op die laad en loszones.

Nee, de wetgever bepaalt dat ik gedurende 10 minuten geen activiteiten heb waargenomen.

Daarvoor zal ik gedurende die 10 minuten toch op de een of andere manier zicht op het voertuig moeten hebben gehad.

Of ik moet vastgesteld hebben dat er langer dan 10 minuten geparkeerd wordt (zonder vrijstelling/ontheffing zoals politie of minder validen of van gemeente-wege bepaald).

Nogmaals: omdat een laad en loszone vol is biedt dat geen recht om elders fout te parkeren, ook al staat op men laad en loszone onbevoegd (iets wat ‘men’ maar aanneemt trouwens omdat dat in de casus zo goed past en uitkomt). Dus het argument ‘ik ga naar de rechter’ is je recht maar ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voorspellen wat daaruit komt.

Oja, stel die laad en loszone biedt plaats voor een (politie)voertuig en de politie moet ergens parkeren en zet hun voertuig op het trottoir omdat dat het enige alternatief is.

Dàn wil ik nog wel eens horen hoe bijv. de buurtbewoners of ondernemers daar over denken.

• serine

jij leest niet goed…

jij tikt..: En jij neemt even aan dat die daar wel staat, hoe ongeloofwaardig ook dat ALTIJD als hij daar komt er een politieauto staat.

terwijl ik dit tikte…. : als het inderdaad zo is dat men daar dagelijks met meerdere wagens staat…

dus eerst even GOED LEZEN….ALS HET INDERDAAD ZO IS…betekend niet dat ik het per definitie aan neem.

begrijpend lezen is een vak dat je op de lagere school al hebt geleerd.. (ik tikte het er expres al duidelijk neer…maar jij leest daar gewoon over heen…)

ik zal je vertellen…vanaf daar ben ik gestopt met het lezen van wat jij tikte…

kom nou

• KlaasVaak

serine Schreef:

————————————————————————————————————–

> jij leest niet goed…

>

> jij tikt..: En jij neemt even aan dat die daar wel staat, hoe ongeloofwaardig ook dat ALTIJD als hij daar komt er een politieauto staat.

>

> terwijl ik dit tikte…. : als het inderdaad zo is dat men daar dagelijks met meerdere wagens staat…

> dus eerst even GOED LEZEN….ALS HET INDERDAAD ZO IS…betekend niet dat ik het per definitie aan neem.

> begrijpend lezen is een vak dat je op de lagere school al hebt geleerd.. (ik tikte het er expres al duidelijk neer…maar jij leest daar gewoon over heen…)

> ik zal je vertellen…vanaf daar ben ik gestopt met het lezen van wat jij tikte… kom nou

Dan ben je zeker de eerste twee zinnen vegeten van je bericht:

> serine Schreef:

>

> Die is even lekker…die man moet gewoon zijn werk kunen doen..dat kan hij dus niet met goed fatsoen doen

> omdat jij op zijn aangewezen plek staat met jou collega's en dat ga jij zo doen? (en zo te lezen staat de politie daar met enige regelmaat..)

>

> neeeeeeee en dan dwing je gezag af,…NOT…

> en je komt maar met je bekeuring…maar dit liet ik dan echt wel voor de rechter komen..en ik zou dat meteen aan gaan kaarten bij de desbetreffende gemeente.

——————————————————-

zijn aangewezen plek? die bestaat niet, het is een plek voor algemeen gebruik voor laden en lossen en wie eerst komt eerst maalt, uhh lost, of laadt

ik met mijn collega's? zie je wat je schreef?

ik adviseer je toch nog even alles te lezen vanaf waar je bent gestopt.

• KlaasVaak

ron2 Schreef:

——————————————————-

> Is het niet zo dat de politie een voorbeel functie heeft?

De vraag is welk voorbeeld te kiezen.

Een ieder die dit roept heeft een eigen mening en een eigen zienswijze :D