parkeren op stoep/fietspad door politie auto

• serine

er is een aangwezen plek voor invaliden..en een aangewezen plek om te laden en te lossen…die is er wel degelijk..

en als appeltje steeds een bekeuring oploopt omdat zijn aangewezen plek..vol staat met wagens die niet staan te laden en te lossen..snap ik dat hij daar goed ziek van is…als hij zijn goederen dan dus niet af kan leveren..mits hij op een plek gaat staan waar het wel kan maar niet mag…omdat het geen aangewezen plek is om te laden en te lossen..(sterker nog er is een stiltsta verbod cq parkeer verbod..

hij kan kiezen uit 3 dingen..

A hij gaat drie kilometer verderop staan (als daar wel plek is en gaat met zijn goederen de hele stad door lopen om ze af te leveren

B hij leverd zijn goederen dan maar niet af

C hij zet hem op een plek neer waar het niet mag en loopt een bekeuring op..

in alle drie de gevallen is zijn baas niet blij met hem..

en het eerste wat jij roept is..jij gaat daar weg…

jij had ook kunnen zeggen…ik heb respect voor onze werkende burgers en hij moet toch ergens die vrachtwagen kwijt om te laden en lossen…(wij mogen overal onze dienstwagens planten …dus dan halen wij voor die man even onze wagens weg)

dat had een hele dicussie gescheelt..en had getuigd van sociaal gedrag

in plaats van autoritaire gedrag..

• darknessky2000

Vroeger dacht ik inderdaad dat de politie een voorbeeldfunctie had, maar ja, toen geloofde ik nog in sprookjes :D

• KlaasVaak

Nogmaals:

1. als er auto's op een laad- en loszone staan is dat geen vrijbrief om de rijbaan te blokkeren

2. hij noch ik kan niet zien of de bestuurders van die voertuigen rechtmatig gebruikmaken van die laad-loszone dat kan pas na 10 min. bepaald worden door een agent, en dan nog:

3. en ik ben niet bevoegd om auto's van een laad- en loszone te slepen ook al staan ze daar onterecht

4. ik heb niets met respect te maken maar met wet en regelgeving, ook mensen die ik niet respecteer heb ik volgens wet en regelgeving te behandelen.

er zijn ook hardwerkende burgers die er niet langs kunnen omdat Appeltje zijn wagen op de rijbaan stilzet

er zijn ook fietser die in gevaar komen omdat Appeltje zijn wagen op de rijbaan stilzet

en over getuigen van sociaal gedrag gesproken (jouw woorden) hoe asociaal ben je al je een hele straat blokkeert omdat jij vindt (en wat niet bewezen is)

dat mensen onterecht op een laad en loszone staan.

als hij vindt dat er te weinig laad- en loszones zijn zal hij naar het stadhuis moeten (overigens is dat 50 meter lopen van zijn ‘parkeer’plek)

En tenslotte ga je eraan voorbij dat ik heb gezegd 2 keer te verzoeken om zijn auto van die plek te halen en dat hij dat zegt te zullen weigeren.

• KlaasVaak

Och aan wie zal het liggen, de politie of de burgerij (waar de politie uit voortkomt: burgers met een speciale opleiding/vak)?

Nederland heeft immers ook 15 miljoen bondscoaches.(:D

• appeltje

ten 1e hij is zij

ten 2e de wagen staat zo dat de fietser erdoor kunnen en anders ligt er naast de rijbaan een fietspad.

ten 3e ik weet niet wat bij jou 50 meter is, maar de laad en los zone bij het stadhuis is a: verder dan 50 meter en b: ik mag daar niet staan.

• KlaasVaak

1. waar hij staat mag ook zij gelezen worden, dat veranderd niets aan het onderwerp van de discussie

2. het fietspad dat daar ligt is één richtingsverkeer, en wel in de richting van de Coolsingel.

3. wat ik bedoelde is: de gemeente gaat over aanleg van laad en loszones, dus als je vindt dat er te weinig zijn…

• serine

ik volg jou helemaal…ben het ook met jou eens in deze.

maar wat nou als jij op zijn aangewezen plek staat met je hele consorte?..en hij vraagt hou van die plek te vertrekken zodat hij zijn wagen van de weg kan halen?

wat ga jij dan doen?

(even in aaname dat je dus daadwerkelijk op zijn plek zou staan met nog wat collega's)

• KlaasVaak

ik zelf (en ik kan niet voor andere agenten spreken) zou daar alleen gaan staan met een gegronde reden

dus dan heb je je antwoord

• serine

hmmz

• darknessky2000

Daarom, het kan mij totaal niet boeien waar de politie zijn wagen parkeert.

Zij staan ( althans zo denken de meesten) trouwens toch ver boven de gewone burger verheven..so be it :D