Nationale Politie

• - Gerard -

De KMar wordt onderdeel van het KLPD.

Opgelost …..

• KlaasVaak

Het komt goed:

Artikel 141 Strafvordering

Met de opsporing van strafbare feiten zijn belast:

a. de officieren van justitie;

b. de ambtenaren van politie, bedoeld in artikel 3, eerste lid, onder a en c, en tweede lid van de Politiewet 1993 .

c. de door Onze Minister van Justitie in overeenstemming met Onze Minister van Defensie aangewezen militairen van de Koninklijke marechaussee;

d. de opsporingsambtenaren van de bijzondere opsporingsdiensten, bedoeld in artikel 2 van de Wet op de bijzondere opsporingsdiensten .

Artikel 3 Politiewet

1 Ambtenaren van politie in de zin van deze wet zijn:

a. ambtenaren, aangesteld voor de uitvoering van de politietaak;

b. ambtenaren, aangesteld voor de uitvoering van technische, administratieve en andere taken ten dienste van de politie;

c. vrijwillige ambtenaren, aangesteld voor de uitvoering van de politietaak.

2 Onder ambtenaren van politie, aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, worden mede begrepen: de bijzondere ambtenaren van politie, bedoeld in art. 43.

Even de Kmar aanwijzen als zijnde belast met politietaken en klaar >:D<

Theoretisch dan.

Alleen 1 probleem, bij de Kmar (Defensie) gaan ze waarschijnlijk in het nieuwe kabinet ook 300 miljoen bezuiningen.

• rijsbergen

de bezuinigingen van 300 miljoen binnen defensie zullen voor een groot deel bij de KLu worden weggelegd ivm JSF. Er zijn al genoeg steden waar de KMar en de politie gezamelijke patrouilles lopen gedurende horeca-avonden

• Planner

KlaasVaak

ik ken helemaal niet veel ‘blauw’ personeel wat binnen zit en de straat weer op zou kunnen

Zullen wij samen even een aantal politiebureaus langsgaan? Ik weet niet of je landelijk aan 3000 komt, maar 1000 moet zeker gaan lukken.

• - Gerard -

Ja, maar dan zie je dat de KMar zich vooral concentreert op de militairen in die gebieden.

• rijsbergen

die pakken meteen de militairen aan als ze die zien maar anders worden ze behandeld door de politie en de morgen erna wordt het overgenomen door de KMar indien nodig. De KMar staat er op papier voor de militairen maar handeld ook gewoon als er alleen maar “burgers” over de schreef gaan.

• KlaasVaak

Ik weet niet waar jij plant als planner dus misschien weet jij meer dan ik…

Maar ben wel heel nieuwsgierig waar jij je mening op baseert.

Misschien dat je hierop kunt en wilt reageren.

• KlaasVaak

en wie gaat het werk van de Kmar dan doen??

want als je vindt dat die werk moeten gaan doen wat bij de politie blijft liggen

dan zeg je dus eigenlijk dat de Kmar ‘uit zijn neus zit te baggeren’ en eigenlijk beter iets nuttigs kan gaan doen

• Planner

Laten we het erop houden dat ik regelmatig een politiebureau van binnen heb gezien. En als je dan gewoon even de ogen open houdt, dan kijk je vol verbazing naar de ongeloofelijke bureaucratie en inefficiente bedrijfsvoering. Iedereen schijnt zich met van alles en nog wat te moeten bemoeien, leidinggevenden zijn als de dood beslissingen te nemen die wel eens wat weerstand van de ondergeschikten op zouden kunnen roepen, en beslissingen nemen is sowieso een moeilijk verhaal, bang als men is een verkeerde beslissing te nemen want dat zou de carriere wel eens in de weg kunnen staan, gezien de afrekencultuur die er heerst.

• - Gerard -

Joehoe, KlaasVaak. De KMar wordt onderdeel van het KLPD, Ander uniform, zelfde gasten.