ik vind het knap dat als je mensen ziet dat je al deze conclusies kunt trekken
ik zou er wat mee doen
ja wat is nu je punt?
of ze onder de KLPD vallen of niet doet er niet zo veel toe
het gaat er om wat voor werk ze doen: politietaken of Kmar zaken
Ik zie het zo:
als ik een potje geld heb voor een geplande vakantie en mijn auto gaat stuk
en ik pak geld van mijn vakantiepotje heb ik dus een andere auto maar kan niet op vakantie
beide gaat niet.
als je een tekort bij de politie op gaat vullen door daar de Kmar voor in te zetten
wie gaat dan het werk doen van de Kmar?
of schuiven we dat probleem vooruit en buigen we ons daar over in het volgende kabinet
wel makkelijk voor die drugsbendes die nu ongemoeid blijven
die kun dan makkelijker de grens over als de Kmar zich meer met politiedingen geaat bezig houden
of moet het slechts een cosmetische operatie worden?
meer politieuniformen de straat op?
en het feitelijk verrichte werk doet er niet toe?
Kijk, KMar is nu militair en heeft al heel veel politietaken. Op luchthavens is het gewoon de politie. Het is het eerste politiekorps in dit land. De KMar uniformen worden politieuniformen. Taken blijven hetzelfde. Ik weet niet wat dat verder met de bezuinigingen bij de politie te maken heeft. Maar jij had het er over wie in de wet worden genoemd. 80% van de taken van de KMar heeft niks met het militair zijn te maken. We hebben in dit land nog anderehalve soldaat dus daar hoeft je geen aparte politiekorps voor op de been te houden.
Het valt mij altijd op dat jullie ambtenaren altijd de problemen weten op te noemen maar in Den Haag zoekt men naar oplossingen.
De bezuinigingen moeten gevonden worden in het samenvoegen van politiekorpsen en dan neem je de KMar daar gewoon in mee.
Geen idee of dat al besloten is. Maar als men er over spreekt dan zal dat vast in achterkamertjes bekeken worden. Voor mij hoeft het helemaal niet. Mijn beeld van de KMar is dat het een snel inzetbare club is terwijl de politie in mijn ogen een inefficient overlegorgaan is, stampvol met paarse krokodillen.
- Gerard - Schreef:
——————————————————-
> Geen idee of dat al besloten is. Maar als men er
> over spreekt dan zal dat vast in achterkamertjes
> bekeken worden. Voor mij hoeft het helemaal niet.
> Mijn beeld van de KMar is dat het een snel
> inzetbare club is terwijl de politie in mijn ogen
> een inefficient overlegorgaan is, stampvol met
> paarse krokodillen.
Edit…
Ik geef je even een voorbeeld hoe ik de verschillen tussen de KMar en politie zie met een zelf verzonnen voorbeeld.
Er moet een crimineel voor de rechter komen, en dat mag verder niemand weten. Dus men zoekt een weiland met een schuur en daar zal het proces plaatsvinden..
KMar: een kapitein roept 1 keer ‘scramble’ en 30 man KMar staat in het gelid. De kapitein geeft orders en 10 man beveiliging stapt in een ‘voertuig’ en rijdt naar dat weiland om de schuur te beveiligen. Eind van de dag heeft het proces plaatsgevonden en keert iedereen terug naar waar hij vandaan kwam.
Politie: Er volgt overleg, eerst op laag niveau en uiteindelijk dient de politietop een beslissing te nemen. Wie zetten we daar voor in, is er een vergunning aangevraagd, is er een vergunning nodig en wat moet er dan in die vergunning staan? Hoe ziet het gebouw er uit? Zit er asbest in het gebouw? Is het gebouw brandveilig en moeten we zelf voor de catering zorgen of besteden we dat uit. Welk budget hebben we voor de catering en voldoet de catering aan de wettelijke eisen? Om tot slot tot de conclusie te komen dat er naar een andere lokatie gezocht moet worden in een andere politieregio waar dan de hele riedel opnieuw gaat beginnen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?