Leider politie-onderzoek niet capabel?

• BennieMak

Het is al uitgelegd: In mijn originele posting stel ik “Als dit waar is, dan”. Vervolgens negeert mwb die woorden volledig, en gaat verder op zijn interpretatie dat ik geschreven (notabene!) zou hebben dat hiermee het bewijs geleverd zou zijn dat de aanbevelingen van Cie Posthumus in de wind worden geslagen. Als we op die manier moeten gaan discussieren, dan is het einde zoek. En trouwens, waarom wordt alleen ik telkens ter verantwoording geroepen?

• Arie

Omdat jij degene bent die zich telkens in vaagheden hult, naar de bekende weg vraagt dan wel weigert een uitspraak toe te lichten.

Mod Arie

• KlaasVaak

en daarom zit jij niet bij de politie

of

zit je er telkens naast met je ideeën

• ingrid003

Door deze instelling die jij hier ten toon spreidt komen telkens weer zaken naar boven waar onschuldigen worden veroordeeld. Jij vindt dat je niet naar ontlastend bewijs moet zoeken maar vindt belastend bewijs voldoende. Waar het om gaat is dat je op zoek gaat naar de waarheid daarvoor is alle bewijs relevant. Ontlastend bewijs vindt jij minder belangrijk dan belastend bewijs. Dat vonden jullie in de Schiedammer Parkmoord ook. Blijkbaar nog niets van geleerd.

NB: Het is een bizarre misvatting dat een advocaat voor het ontlastende bewijs moet zorgen en jullie voor het belastende bewijs. Ik vraag me af wat die opleiding die jullie volgen nu eigenlijk voorstelt als je dergelijke denkbeelden ontwikkelt.

Hopeloos !!!!!!

• rijsbergen

Als je nu eens een keertje stopt met een uitspraak van 1 persoon te weerspiegelen op de gehele politie. Als 1 niet-politieagent het normaal vind dat een men sex heeft met een minderjarige vinden dat dan alle niet-politieagenten???

• Planner

Rob II

Het is aan de verdachte (die weet immers het beste of hij het wel of niet heeft gedaan) of aan diens advocaat om ontlastend bewijs aan te voeren

RobII

Als er een berg belastend bewijs is, is het onzin om te gaan zoeken of er wellicht ontlastend bewijs is.

Wat zeg je nu? Stel ik ben verdachte, maar ik weet werkelijk van niets hetgeen ik verdacht wordt. Op het moment van het gepleegde misdrijf lag ik, helemaal alleen, thuis te slapen. En dan zou ik, met mijn advocaat, ontlastend bewijs aan moeten gaan voeren? Het aanvoeren van het bewijs is een taak van de politie, die niet vooringenomen op zoek moet gaan naar belastend bewijs, maar gewoon op zoek moet gaan naar al het bewijs, wat zowel belastend als ontlastend voor een verdachte kan zijn. En als er een hele berg belastend bewijs is, dan wil dat toch niet zeggen dat er niet meer belastend, maar ook ontlastend bewijs gevonden kan worden.Dat de politie het geld maar 1 keer uit kan geven, datzelfde geld ook voor de verdachte. Als deze geen geld heeft dan kan het toch niet zo zijn dat omdat de politie het niet nodig vond om ontlastend bewijs te gaan zoeken dat het voor de verdachte dan over en uit is omdat de politie het wel welletjes vond? Dat riekt erg naar klasse justitie. En zelfs als je wel geld hebt om heel veel advocaatkosten te betalen, een advocaat heeft toch ook geen opsporingsbevoegheid, dus hoe moet deze dan bewijs boven water toveren?

Het is de taak van een advocaat van de verdachte om uit al het bewijs wat de politie boven water heeft getovered juist het onlastende bewijs boven water te halen, en het belastende bewijs zoveel mogelijk te ontkrachten, daar waar natuurllijk het OM eerder het omgekeerde zal doen. Aan de rechter te taak om daar uiteindelijk een oordeel over te vellen.

• KlaasVaak

Planner,

ben het met je eens.

Alle gevonden bewijs, be- of ontlastend dient in het dossier te komen.

Of dit nu goed of niet goed uitkomt voor het dossier doet niet ter zake.

Verder zou het fijn zijn als mensen die hier reageren en geen politieachtergrond hebben de moed hadden om dit (telkens minstens 1x in een topic) bij hun reacties en beweringen te vermelden. (Rob?)

Dat voorkomt een hoop onrust en dan kan de reactie ook op waarde worden ingeschat.

• Pa-Caroni

We spioneren toch allemaal een beetje KlaasVaak, dus onze achtergrond vermelden is moeilijk en weinig zinvol. http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1417303.ece/Werkstraf_voor_spionerende_rechercheur

• ingrid003

Rob is politieagent Klaas (tu)

• BennieMak

Dat ik niet bij de politie zit, daar doe ik niet vaag over. Waar zit ik telkens naast met mijn ideeën?