Meer blauw op straat en meer bezuinigen.....

• Starsky79

Lees net een bericht op Ad.nl dat er meer bezuinigingen moeten komen bij de politie. Het gevolg daarvan is te lezen in onderstaande link

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/512552/2010/09/16/Politie-Geen-tijd-voor-kleine-criminaliteit.dhtml

Den Haag wil meer blauw op straat maar ook meer bezuinigen. Hoe willen ze dat doen dan?

gr

• Rob II

Vrij eenvoudig. Je beperkt het aantal uren dat bureau's nog open zijn voor het publiek zodat er maar weinig mensen binnen nodig zijn en kan dan meer mensen op straat brengen.

Tja, dat de burger dan alleen nog maar op afspraak een aangifte kan doen neemt men dan kennelijk voor lief.

• Starsky79

Ja leuk maar de mensen die het werk van de receptie doen hebben daar vaak voor gekozen en willen niet de straat op. Dus daar win je dus niet zo veel mee. Dus zo makkelijk is het ook weer niet. Was het maar zo'n feest.

En tja een aangifte op afspraak…. Bij de dokter moet ik ook een afspraak maken voor ik langs kan komen dus waarom niet?

• Rob II

De mensen bij de receptie worden wegbezuinigd en daar komen dan (misschien) weer gewone agenten voor in de plaats. Die agenten ontvangen dan de mensen die in openingsuren langs kunnen komen en buiten die uren gaan ze de straat op.

Op de tijden dat het bureau gesloten is heb je ook geen receptiemensen nodig of althans veel minder.

• - Gerard -

Door sportBH's voor vrouwelijke agenten te vergoeden?

Laat het maar aan de rekenmeesters in Den Haag over want bij de korpsen zelf, dit wat mij betreft zo snel mogelijk worden opgeheven, gaat dat niet lukken.

• wim76

Nou, die mensen bij de receptie nemen anders flink veel werk van de agenten uit hun handen.

Voornamelijk de aangiftes.

Haal die mensen weg en zet de agenten daar neer.

Zeker meer blauw op straat…NOT

Om maar niet te spreken over dat geweldige systeem BVH (Ben Veel langer in the House)

• Starsky79

Haha, wij hadden deze bedacht:

Beeldscherm Vakkundig Heenwerpen

• KlaasVaak

Waarom worden veiligheidsschoenen en -helmen bij bouwvakkers wel vergoed?

Als is gebleken dat vrouwelijk personeel zich kan verwonden door de beugels in BH's

die onder een steekwerend vest worden gedragen lijkt het mij vrij logisch dat de baas daar een voorziening voor treft.

• mwb

Tuurlijk, maar dat is bovenkleding.

Met bovenkleding is dit allemaal geen probleem. Wij dragen ook een veiligheidsvest en speciale handschoenen.

Alleen gaat de belastingdienst nu eenmaal niet akkoord met het vergoeden van onderkleding, want ze gaan er van uit dat je dat sowieso toch altijd draagt, dus dat een werkgever dat niet hoeft te vergoeden.

En dus kan de regio Groningen een leuke naheffing tegemoet zien.

Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat een werkgever een persbericht de wereld in stuurt waarin staat dat hij ondergoed voor het personeel gaat aanschaffen.

Dat op zich slaat al nergens op.

Maar als je dan als politie al bh's gaat betalen, moet je dat natuurlijk nooit, (met hoofdletters en ondersteept) in een persbericht gaan zetten.

Het enige wat je bereikt is dat je jezelf belachelijk maakt.

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Waarom worden veiligheidsschoenen en -helmen bij

> bouwvakkers wel vergoed?

Arbowet, CAO.