Inderdaad, je zit er helemaal naast…
Voor mij hoeft er ook niet geprivatiseerd te worden. Alleen zorg er dan wel voor dat als er beveiligd moet worden, je hiervoor beveiligers inzet en geen ( B ) opsporingsambtenaren die ten eerste niet hebben gekozen om beveiliger te spelen, daar wellicht ook niet opgeleid voor zijn en helemaal het toppunt is dat het verblijf in de container benut wordt om achterstallige administraties bij te werken. Net zoals (particuliere) beveiligers zich bij hun leest moeten houden en geen opsporingsambtenaar moeten willen spelen, laat opsporingsambtenaren zich dan ook bij hun leest houden, namelijk het opsporen van strafbare feiten en wat er allemaal niet meer bij komt kijken. Net zoals dat het zonde van de investering is om volwaardige OA's in een flitsauto neer te zetten, geld dat ook voor deze functie. Het lijkt mij een goede zaak dat als dit bij de DKDB onder gebracht wordt.
Verder zie ik nog steeds niet in waarom je in de container bewapend moet zijn, want zover ik het begrijp is het niet de bedoeling om de container te verlaten, maar goed dat is een bijzaak.
Ik heb geen idee wat het inhuren van particulier beveiliging kost. Ik weet wel dat om alle bewakingstaken te vervullen je een dagelijks een aanzienlijk aantal mensen moet inzetten. Elke post moet om de zoveel tijd afgelost worden en tevens moet er een mobiele surveillance zijn die controleert of alles bij en om de posten veilig is. dat gaat ook met 25 euro per uur per man toch aardig in de papieren lopen.
De kosten van die beveiliging komen uit dezelfde pot als waaruit de politie wordt betaald. Dus waarom beveiligers als extra inhuren als je de politieagenten toch al moet betalen?
Dus waarom beveiligers als extra inhuren als je de politieagenten toch al moet betalen?
Tegen deze “logica” kan natuurlijk niemand op. Volgens dezelfde gedachtengang kunnen alle bedrijven die menskracht leveren aan andere bedrijven wel sluiten. Want die bedrijven hebben toch zelf ook mensen in dienst, dus waarom anderen inhuren als je het ook zelf kan? Het antwoord is natuurlijk vrij simpel, je huurt extern personeel in omdat je zelf de niet capaciteit (maar wel het budget) hebt, hetzij in kwantiteit of soms ook in kwaliteit. Vaak moet je daar meer voor betalen als het eigen personeel (zeker als je kwaliteit binnen haalt die je zelf niet in huis hebt), maar soms ook minder. In dit geval het laatste, alleen zijn er kennelijk andere praktische en kwalitatieve bezwaren.
Probeer nu eens even buiten vaste kaders te denken:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/09/geen_politiebureaus_gesloten.html
De laatste alinea is:
“Er hebben zich nog maar 900 mensen aangemeld voor de opleiding. Aan het einde van dit jaar moeten dat er 1600 zijn.”
Met andere woorden, er worden nog 700 agenten gezocht. Er van uit gaande dat er beveiligers ingezet kunnen worden, dan zou je, in plaats van (ik roep maar een aantal) 700 ook 680 agenten kunnen zoeken, of wellicht realistischer, hoogstwaarschijnlijk worden die 700 vacatures helemaal niet opgevuld, en het budget wat daarmee vrijkomt of bespaart wordt (niet alleen de pesoneelskosten maar ook de opleidingskostenm die waarschijnlijk een veelvoud daarvan zijn) besteden aan het inhuren van particuliere beveiligers. Wedden dat je veel meer uren kan betalen, en ze zijn ook nog veel sneller inzetbaar? Het budget is er dus wel degelijk, waar het om gaat is of het wel of niet acceptabel is.
Planner Schreef:
——————————————————-
> Inderdaad, je zit er helemaal naast…
helemaal? dat valt wel mee
2. De operationele toelage wordt berekend per periode van vier weken en bedraagt voor elk uur waarop de ambtenaar werkelijke dienst verricht dan wel werkelijke dienst zou hebben verricht indien de ambtenaar niet binnen een tijdvak van vier dagen direct daaraan voorafgaande door het bevoegde gezag tot dienstverrichting op andere tijdstippen geroepen was:
a. over uren in het tijdvak van maandag tot en met donderdag van 22.00 tot 07.00 uur en op zaterdag en zondag van 07.00 tot 22.00 uur, € 3,82; en
b. over uren in het tijdvak van 22.00 tot 07.00 uur in de weekeindnachtdiensten, € 5,73.
3. Hetgeen in het tweede lid ten aanzien van het verrichten van dienst op zaterdag en zondag is bepaald, geldt mede voor het verrichten van dienst op de Nieuwjaarsdag, de tweede Paasdag, de Hemelvaartsdag, de tweede Pinksterdag, de beide Kerstdagen en de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd.
doordeweeks 's van 22:00 - 07:00 uur: € 3,82/uur.
in het weekend van 07:00 - 22:00 uur : € 3,82/uur.
in het weekend van 22:00 - 07:00 uur: € 5,73/uur.
feestdagen als in het weekend
dus geen percentages maar een vast bedrag (per uur, dat wel) ongeacht de hoogte van uurloon
dus hoe hoger je loon hoe minder je onregelmatigheid loont
geen extra beloning voor werken op feestdagen, maar een weekend verloning
e.e.a. is m.i. een schril contrast tov de beveiliging
daar is de onregelmatigheid voor ieder(e functie) een percentage, wat m.i. ook beter tot zijn recht komt
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?