KlaasVaakNee dat is geen 10% inderdaad, maar dan licht je er maar 1 detail uit.
Want in de beveiliging krijg je al vanaf 18:00 uur die 10% toeslag.
En vanaf middernacht 20%(?)
Ik haal er helemaal geen details uit, lees maar even mee:
http://beveiliging.startpagina.nl/prikbord/12139201/12171249/re-cao-onderhandelingen-2010
Maar jij gaf aan, in reactie op Reja die de verschillende toeslagen in de beveiliging benoemde, dat de macimale toeslag bij de politie maximaal 10% is, waarbij je aangaf er ook volledig naast te kunnen zitten en ik kan niet ander concluderen dat dat geen juiste voorstelling van zaken was
KlaasVaakBovendien heb je in de beveiliging meer erkende feestdagen voor een hogere toeslag
Nou, ik ga er eens even goed voor zitten. Kan jij ons dan eens even vertellen welke feestdagen dat dan zoal zijn, die wel in de beveiliging, maar niet bij de politie gelden? Of bedoel je de 1e paas en pinksterdag, die niet bij de politie benoemd worden maar die altijd op een zondag vallen en daardoor dus al het hoogste tarief opleveren…
En hoe bedoel je een hogere toeslag? De toeslag voor het werken op een feestdag in de beveiliging (voor parttimer en fulltimers) is 50% van het uurloon, dus dat komt aardig overeen. Alleen krijg je in de beveiliging de feestdagentoeslag bovenop de andere onregelmatigheidstoeslagen, maar daar staar weer tegenover dat bij de politie er een hogere toeslag is voor het werken in de avond en nacht in het weekend. Kortom, met betrekking tot dit onderwerp ben je soms wat beter uit in de beveiliging, maar gemiddeld krijg je bij de politie toch wat meer, tenzij je in de hogere regionen bij de politie komt, want aangezien het vaste bedragen zijn wordt het procentueel t.o.v. het uursalaris steeds minder….
KlaasVaakDaarbij wekt een meederheid van de politieagenten naar verhouding op de dagtoeslaguren (die zoals gezegd doorloopt tot 22:00 uur), tenzij je in de noodhulp/DHV werkt.
Onregelmatigheid toeslag of inconveniëntentoelage krijg je voor het werken op onreglmatige uren. Als je niet onregelmatig werkt, dan krijg je ook geen toeslag. Net als bij de politie zijn er ook in de beveiliging takken die helmaal niet veel onregelmatig werken, en die krijgen dan ook geen toeslag of toelage. Maar dat is dus appels met peren vergelijken, en is ook niet waar het over ging, namelijk de toeslag/toelage die men krijgt als men wel op onregelmatige uren werkt.