Meer blauw op straat en meer bezuinigen.....

• KlaasVaak

Nee dat is geen 10% inderdaad, maar dan licht je er maar 1 detail uit.

Want in de beveiliging krijg je al vanaf 18:00 uur die 10% toeslag.

En vanaf middernacht 20%(?)

Bovendien heb je in de beveiliging meer erkende feestdagen voor een hogere toeslag.

Daarbij wekt een meederheid van de politieagenten naar verhouding op de dagtoeslaguren (die zoals gezegd doorloopt tot 22:00 uur), tenzij je in de noodhulp/DHV werkt.

• Planner

KlaasVaak

Nee dat is geen 10% inderdaad, maar dan licht je er maar 1 detail uit.

Want in de beveiliging krijg je al vanaf 18:00 uur die 10% toeslag.

En vanaf middernacht 20%(?)

Ik haal er helemaal geen details uit, lees maar even mee:

http://beveiliging.startpagina.nl/prikbord/12139201/12171249/re-cao-onderhandelingen-2010

Maar jij gaf aan, in reactie op Reja die de verschillende toeslagen in de beveiliging benoemde, dat de macimale toeslag bij de politie maximaal 10% is, waarbij je aangaf er ook volledig naast te kunnen zitten en ik kan niet ander concluderen dat dat geen juiste voorstelling van zaken was

KlaasVaak

Bovendien heb je in de beveiliging meer erkende feestdagen voor een hogere toeslag

Nou, ik ga er eens even goed voor zitten. Kan jij ons dan eens even vertellen welke feestdagen dat dan zoal zijn, die wel in de beveiliging, maar niet bij de politie gelden? Of bedoel je de 1e paas en pinksterdag, die niet bij de politie benoemd worden maar die altijd op een zondag vallen en daardoor dus al het hoogste tarief opleveren…

En hoe bedoel je een hogere toeslag? De toeslag voor het werken op een feestdag in de beveiliging (voor parttimer en fulltimers) is 50% van het uurloon, dus dat komt aardig overeen. Alleen krijg je in de beveiliging de feestdagentoeslag bovenop de andere onregelmatigheidstoeslagen, maar daar staar weer tegenover dat bij de politie er een hogere toeslag is voor het werken in de avond en nacht in het weekend. Kortom, met betrekking tot dit onderwerp ben je soms wat beter uit in de beveiliging, maar gemiddeld krijg je bij de politie toch wat meer, tenzij je in de hogere regionen bij de politie komt, want aangezien het vaste bedragen zijn wordt het procentueel t.o.v. het uursalaris steeds minder….

KlaasVaak

Daarbij wekt een meederheid van de politieagenten naar verhouding op de dagtoeslaguren (die zoals gezegd doorloopt tot 22:00 uur), tenzij je in de noodhulp/DHV werkt.

Onregelmatigheid toeslag of inconveniëntentoelage krijg je voor het werken op onreglmatige uren. Als je niet onregelmatig werkt, dan krijg je ook geen toeslag. Net als bij de politie zijn er ook in de beveiliging takken die helmaal niet veel onregelmatig werken, en die krijgen dan ook geen toeslag of toelage. Maar dat is dus appels met peren vergelijken, en is ook niet waar het over ging, namelijk de toeslag/toelage die men krijgt als men wel op onregelmatige uren werkt.

• Reja

In de beveiliging krijg je bij een feestdag die op een doordeweekse dag valt de gewerkte uren aan het vakantie-uren-tegoed toegevoegd. Plus de eventuele avond-nacht toeslag, plus de 50% toeslag. En dan maar hopen dat het niet op een ingeroosterde adv of roostervrije dag wordt ingepland……..

• Planner

Reja

In de beveiliging krijg je bij een feestdag die op een doordeweekse dag valt de gewerkte uren aan het vakantie-uren-tegoed toegevoegd. Plus de eventuele avond-nacht toeslag, plus de 50% toeslag

En jij denkt dat het bij de politie niet is? In artikel 12 lid 4b van het BARP (Besluit Algemene Rechtspositie Politie) is bepaald dat het aantal te werken uren per jaar verminderd wordt met het aantal doordeweekse feestdagen (vrij vertaald) vermenigvuldigd met 7,2 uur (omdat de fulltime werkweek van een ambtenaar 36 uur is). Het komt dus op hetzelfde neer.

Reja

En dan maar hopen dat het niet op een ingeroosterde adv of roostervrije dag wordt ingepland……..

want?

• Reja

… dan komt de volgende toeslag om de hoek.

• Planner

Ah so….

Maar jij denkt toch niet dat men bij de politie geen toeslag krijgt wanneer er gewerkt wordt op een eerder vastgestelde rustperiode (men kent daar niet het begrip roostervrije dag). Kijk maar eens in hoofdstuk 8 van het Besluit Bezoldiging Politie….

• richje32

En wat heb je dan aan jullie?… In delft is er bij de hoven een nieuwe rotonde en 6 nieuwe zevra's welke slecht belicht zijn. Ik klagen bij de gemeente…… En waar gaat meneer de agent stant…..acht een boom of een brede 50kmweg waar nimmer een dode is gevallen en je spreekt ze erop aan op en ze zijn te zielig erop in te gaan. Bij die nieuwe zebra's met slechte verlichting wordt er nooit gecontrolereerd en daar staat nooit poplitie….iemand reed mijn hond bijna dood en ik trapte der achterscherm kapot. Maar in delfthoef je niks te melden….helden op sokken. Je wordt dordt door drie gasten in elkaar getrapt en ze doen geen onderzoek, omdat ik in de ziekenwagen(met 3 liter bloedverlies vergeten te zeggen was dat het geen ongeluk was)…….dombo's/ Maargoed die zaak wordt heropend, want echt slechter dan delft kun je het niet treffen…kleine ventjes

En mag me iemand mijn vertellen, waarom ik ja en amen moet vertellen tegen iemand met een opleiding op mbo nivo…….met jullie u en meneer……..dacht het niet. Verdien eerst maareens je respect. Kijk eens naar amerika….dat zijn mannen…..daar heb ik respect voor.

Achter een boom staan(papsouwselaan) vind ik een triest gedrag. En onder het mom van verkeersveiligheid?……ga midden van de weg staan met een bord:hier wordt gecontroleerd op snelheid……ipv dat zielige uitgepik met laserpistooltje. En op de vraag waarom die niet bij de zebrapaden staat wist meneer geen antwoord. Niemand wilt meer blauw op straat….bij een kleine ruzie hebe jullie minstens 10 man nodig…….. En mijn pa lacht zo om die agentjes welke in hun autootje van de zaak rijden met het armpje op de zijkant van de deur……….hehehehe….. ja was je maar wat in het blauw

• richje32

Starsky79 Schreef:

——————————————————-

> Ja leuk maar de mensen die het werk van de

> receptie doen hebben daar vaak voor gekozen en

> willen niet de straat op. Dus daar win je dus niet

> zo veel mee. Dus zo makkelijk is het ook weer

> niet. Was het maar zo'n feest.

>

> En tja een aangifte op afspraak…. Bij de dokter

> moet ik ook een afspraak maken voor ik langs kan

> komen dus waarom niet?

Jullie zijn voor directe hulp? Juliie geven zelf al aan dat aan dat een fietsaangifte qua diefstal geen functie heeft. Laatst probeerde iemand mijn hond te stelen……ik trap die deur in en meneer de agent komt, je kunt aangifte doen.. Dus ik zei, ik regel het zelf wel, dan gebeurt er iig iets. Julie doen iig in delft geen ene reet , egahlve als het om jullie zielige colega's gaat. In amerika lopen ze er getrained bij… Nah als je dat dan in nederland ziet……tis zielig

• Starsky79

Maar gelukkig is uw denk en schrijf niveau wel meer dan dat van een agent……:S