Ik ben altijd iemand van “eerst zien, dan geloven”. Maar ondanks dat jij het uitermate teleurstellend vindt, vind ik het een prima vooruitzicht. Minimum straffen, geen bonnenquota en eindelijk, verruiming ATW. Zal gvd tijd worden. Zaken die niet opgepakt mogen worden om 08:00 uur, omdat je de avond ervoor tot 24 uur hebt doorgewerkt. Vroeg-Nacht draaien, zoals vroegâh, meer herkenbare vrije tijd. Niet zaken af breken waar jij van het begin bij bent geweest. Voorbeeldje, als ik als eerste bij een dodelijk ongeval kom, vind ik het erg prettig dat ik dat van begin tot einde afhandel. Met name de confrontatie met de familie of vrienden.
Ik kan dan namelijk antwoorden op vragen van de nabestaande geven, die een collega die mij noodgedwongen moet aflossen, nooit kan geven. Voor nabestaanden erg belangrijk vd verwerking dat ze de informatie over de toedracht, misschien laatste woorden, van een politieman te horen krijgen die er van begin tot eind is bij geweest. Maar de laatste tijd MOEST je de zaak laten vallen. Vanwege de ATW en het niet mogen maken van overuren. Erg jammer.
Roosterdruk vanwege de ATW klinkt tegenstrijdig, maar planners kunnen soms moeilijk de diensten wegschrijven, omdat de ATW bepaalde diensten niet toe kan laten. Terwijl jou zo'n dienst prima uit zal komen. Een automatisch systeem die bepaald wanneer jou een vrije dag het beste uitkomt, dat werkt natuurlijk nooit.
Dus resumerend: Heeeel graag die aanpassing van de ATW. Heerlijk.
Maar goed, eerst zien, dan geloven.