Nieuwe regeerakkoord

• Planner

En hoeveel mensen kennen dit vignet? En afgezien daarvan, als ik het vignet wel ken, dan weet ik dat ik te maken heb met een BOA, maar heb nog steeds geen idee wat deze BOA dan wel of niet aan bevoegheden heeft.

• - Gerard -

Dat merk je wel als je een bekeuring krijgt. Ook, nee nog duidelijker, …. zelfs aan een politieagent in uniform kun je in dit land vragen zich te legitimeren als zijnde een politieagent. Tref jij een BOA dan staat het jou vrij je te informeren in welke hoedanigheid je wordt aangesproken. Je kunt overal problemen zoeken, ook als ze er niet zijn.

• Planner

Waarom draagt men dan nog een uniform? Dat is in verband met de uniformiteit, maar die is ver te zoeken…

• - Gerard -

Ik weet niet waar jij allemaal zoekt, naar wederom de problemen die er niet zijn. De uniformiteit vind je terug in het BOA insigne. Ik was een tijdje terug in Harlingen, altijd een prachtig uitzicht over de haven en de Waddenzee. Daar is ook het eindstation van een openbaar vervoerder waar het personeel in keurig en fleurig tweedelig kostuum het vervoer regelt per spoor……….. voorzien van een BOA insigne. Ik begrijp werkelijk niet wat daar onduidelijk aan is.

• Starsky79

Ja waarom zijn de politie auto's eigenlijk nog zoals ze nu zijn….. Wat een opmerking weer zeg!!!

• Planner

Ik heb het over de uniformiteit van al die gemeentelijke BOA's en toezichthouders, niet die van de politie. De politie loopt juist wel uniform rond:

http://politie.startpagina.nl/prikbord/12887599/12893616/re-nieuwe-regeerakkoord#msg-12893616

Waaebij het dus alleen wel kan voorkomen dat een burger denkt met een politieagent/Algemeen OpsporingsAmbtenaar te maken hebben, maar dat dus ook wel eens een BOA of zelfs helemaal geen OpsporingsAmbtenaar hoeft te zijn.