Nieuwe regeerakkoord

• mwb

Ja, dat geeft al genoeg problemen.

Mensen denken met de politie te maken hebben en bij de politie weet niemand wat er speelt.

• ¥ Lotje ­­¥

Om 3000 aganten extra te krijgen, moet je natuurlijk ook wel kandidaten hebben. maar laatst sting in de krant dan van de 1600 plaatsen dit jaar er nog 700 niet gevuld waren. Waar gaat men die dan vandaan halen?

*******************************************************************************************************************

Daar geef je een punt aan . . Als men de agenten moet hebben en ze zijn er niet als ze dan maar niet zogezegd stagelopers in ga zetten . ;) Als leek zou ik daar wat bang voor zijn dan.

• bvk

Iedereen weet dat we van de overheid geen wonderen mogen en kunnen verwachten, zelfs een bevlogen man als Obama kan dat niet.

Het nieuwe akkoord zal niet direct tot enorme veranderingen leiden. Maar er is nu eindelijk een signaal afgegeven, een andere mentaliteit komt boven. Dat alleen is al heel veel waard. Het zorgt er hopelijk voor dat een burgemeester die eindelijk eens hard optreedt zich moreel gesteunt voelt door zijn politieke bazen. Etc.

Voor wat betreft die dierenpolitie, elke diender is geschoold in milieuwetgeving en daartoe bevoegd. Juist in het geval van een dierenpolitie is het nodig dat je met OA's werkt die meer kunnen en mogen dan een boa.

Die 500 man gaan zich niet bezig houden met konijntjes, zoals hier al denigrerend wordt gesteld maar richten zich op ernstige vormen van verwaarlozing en mishandeling. Waarbij wereldwijd bekend is dat niet elke dierenmishandelaar een psychopaat is maar wel elke psychopaat dieren mishandeld heeft. Die signaalfunctie kan in een klein land als dit wel eens heel belangrijk zijn.

• ¥ Lotje ­­¥

duidelijk:)

• Planner

mwb

Ja, dat geeft al genoeg problemen.

Benoem die eens?

En ligt dat alleen aan het uniform? Ik denk dat de overheid (landelijk en gemeentelijk) het zichzelf moeilijk maakt door de vele uniformen waarin de BOA's en toezichthouders rondlopen. Bij de politie is het duidelijk, daar loopt iedereen in hetzelfde uniform (tenzij je geen uniform draagt), en aan de epaiuletten kan je zien welke rang men heeft. Dat de gemiddelde burger met dat laatste niet zo veel kan dat ben ik met je eens. Dat is een kwestie van voorlichting. Als de dierenpolitie oder de operationale sterkte van de politie wordt gerekend, dan ga ik er van uit dat ze bij de politie komen te werken, en daardoor ook in het uniform van de politei gaan lopen.

meb

Mensen denken met de politie te maken hebben

Dat hebben ze toch ook, ze hebben te maken met een politie ambtenaar, alleen niet altijd met aan politieagent (algemeen opsporingsambtenaar)

mwb

en bij de politie weet niemand wat er speelt.

Wat bedoel je hiermee?

• Reja

Je begrijpt me niet, de onfatsoenlijke zaken vinden plaats bij veetransporten (commercieel) richting slachthuis. De Bereden Politie voert hier controles op uit In het programma waren beelden te zien van bijvoorbeeld een liggende koe die tijdens het transport gevallen is omdat er geen beugels tussen zitten en dubbeldeks vrachtwagens waardoor je meer koeien kunt vervoeren maar de hoogte te laag is waardoor de dieren gewond kunnen raken.

• - Gerard -

Is ook helemaal niet interessant. We hebben in dit land een vignet/embleem/insigne bedacht voor BOA's. Of je nou gemeentelijk toezichthouder bent in Bunnik of boswachter in Appelscha, allemaal dragen ze hetzelfde vignet/embleem/insigne.

• Seat01

Maar die 3000 agenten gaan er schijnbaar niet komen.

Zie: http://www.nu.nl/politiek/2347046/geen-geld-nieuwe-agenten.html

• ¥ Lotje ­­¥

Hoorde het net op de radio . Was een reken foutje waarschijnlijk 8-) lekker is dat een mens blij maken en dan weer terug krabbelen. Dacht aan meer blauw op straat.

opnaaien noemt men dat ook wel eens :S

• Boris

Met dank aan Rutte en Wilders.