Nieuwe regeerakkoord

• Reja

Even een zijsprongetje naar de Vroeg-Nacht dienst. Ik ben onlangs nog in de “archieven” op zoek geweest naar zo'n oud rooster met Vroeg-Nacht erin. Voor zover ik mij namelijk kan herinneren was dit een rooster volgens een vast schema van 4 dagen werken (de laatste was de Vroeg-Nacht) slaapdag + roostervrij waarna het rooster weer opnieuw startte. Ik heb al eens zitten puzzelen maar kom er dan toch niet geheel uit. Zat er bijvoorbeeld een late dienst op de dag voor de V-N ? Weet nog wel dat er 6 ploegen waren waardoor het rooster continue doorliep. Misschien een aardige puzzel voor Planner, hoewel die het mogelijk zo uit de mouw schudt.

• Reja

Omroep Max heeft een programma over de Bereden Politie Amsterdam. Zie je toch bijzonder onfatsoenlijke taferelen voorbij komen m.b.t. het vee transport.

• - Gerard -

Worden vast en zeker BOA's en gaan ook niet in een politieuniform rondlopen. En, ik mag toch hopen, ook niet met blauwe lampen door rood rammen om een beknelde konijn uit een hol te redden. Toch merkwaardig dat een PVV-er dit voor elkaar heeft gekregen, leek me nou net iets voor dat zeurmens van de Partij voor de Dieren. Jammer ook dat het op het conto komt van de 3.000 ‘agenten’ die we eerder mochten verwachten.

• Planner

Er zijn vele variaties mogelijk met roosters waarin Vroeg-Nacht zit. Het heeft natuurlijk alles te maken met de hoeveelheid vroege, late en nachtdiensten, dus in het algemeen even een rooster opdreunen heeft niet zo veel nut, daarvoor moet je het gorte plaatje overzien. Als planner kan je met dit soort combinaties wel heel leuk spelen, maar een aantal jaren geleden hebben ergonomen ons wijsgemaakt dat achterwaarts roterende roosters ergonomisch niet verantwoord zijn, en dat voorwaarts roterende roosters beter zijn. En in veel CAO's en arbeidstijdenregelingen (ook die van de politie) wordt dit door allerlei regeltjes vaak afgedwongen.

In de praktijk leveren voorwaarts roterende roosters ook heel veel moeilijkheden op. Individuele roosters maken is nog niet zo moeilijk, maar alle roosters samen moeten natuurlijk wel een goede bezetting opleveren. En dan blijkt heel vaak dat het consequent voorwaarts roosteren geen sluitend rooster voor de organisatie oplevert. Maar goed, dat is niet echt waar het hier op dit prikbord over zou moeten gaan….

• Planner

Gerard

Worden vast en zeker BOA's en gaan ook niet in een politieuniform rondlopen.

Er staat:

"Het kabinet breidt de operationele sterkte van de politie uit met 3000 agenten, waaronder 500 animal cops (dierenpolitie) voor het bestrijden van dierenmishandeling"

als deze “dierenpolitie” onder de opeartionele sterkte van de politie komt te vallen, waarom zouden deze ( B ) OA's dan niet in het politieuniform rondlopen? De huidige BOA's lopen toch ook in een politieuniform rond…

• - Gerard -

Er lopen ook zat BOA's rond die zichzelf politie noemen maar toch echt niet een politieuniform dragen, Planner. Ik ga er van uit dat dit uiteindelijk gewoon gemeentelijke BOA's worden.

• Planner

Prima, wat jij wilt. We zullen het gaan zien, althans als het CDA er mee instemt. Dat wordt morgen waarschijnlijk weer vermakelijke televisie…

Ik ben vooral benieuwd aan welke termijn men denkt om deze uitbreiding te realiseren, en waarvan men dit gaat bekostigen? Want ik heb nergens gelezen of gehoord dat het budget omhoog gaat, eerder naar beneden. En het kabinet zegt ook dat de aanrijtijden worden verkort, maar hoe dat staat er niet bij. Alsof de huidige regiokorpsen die wens ook niet hebben, maar als dat zonder extra geld kan, waarom vertellen ze dat dan nu pas. Of is dat gewoon een rechtsreeks gevolg van die 3000 agenten, die ook een verkorte opleiding, maar wel kwalitatief net zo goed gaan krijgen. Met andere woorden, de opleiding is nu eigenlijk te lang, en er wordt dus al jaren lang geld over de balk gesmeten.

Om 3000 aganten extra te krijgen, moet je natuurlijk ook wel kandidaten hebben. maar laatst stond in de krant dan van de 1600 plaatsen dit jaar er nog 700 niet gevuld waren. Waar gaat men die dan vandaan halen?

• Boris

http://politie.startpagina.nl/prikbord/12892807/geen-geld-voor-3000-nieuwe-politieagenten#msg-12892807

• ¥ Lotje ­­¥

Duidelijk is dat het punt veiligheid een grote rol in neemt. Straatterreur aanpakken,zware criminelen met dubbele nationaliteit terugsturen

Mooi toch?

• mwb

Zoals?

Deze dieren zijn het materiaal waar ze mee moeten werken en daar zijn ze erg zuinig op.

Wellicht dat mensen die daar helemaal geen verstand van hebben, oordelen zonder dat ze de achtergronden kennen?

Misschien eerst eens vragen waarom dingen gaan zoals jij ze ziet, en daarna oordelen.