Steek/kogelwerendvest

• ¥ Lotje ­­¥

ja wel , . maar ik zou het ook afvragen . zou er iets zijn . , Maar kan me wel indenken als je pauze heb dat je het even uit wil doen . , tja dan maak je maar een ritsje knoopjes los van je overhemd hoor :D

• ¥ Lotje ­­¥

http://politie.startpagina.nl/prikbord/12943001/12947244/re-steekkogelwerendvest#msg-12947244

sorry ik praatte even tegen mezelf

• Hampie

Dus als de burger ziet dan een diender een vuurwapen heeft is dat niet erg en als hij/zij een vest zichtbaar heeft dan is het ineens heel erg “eng”? Rare ideeen heeft men dan, kan het me voorstellen van een vuurwapen wat zichtbaar word gedragen.

• ¥ Lotje ­­¥

tja zit ook wat in . 8-) dan er over heen vooruit ;)Dan hoeven ze de knoopjes van hun overhemd ook niet los te peuteren.

• KlaasVaak

Ik begrijp niet waarom jij het kwalijk zou moeten vinden dat het vest door collega's niet gedragen wordt.

Dat is a) hun keuze, en b) er is een draagadvies en geen draagplicht.

Bovendien naar mate de rang stijgt neemt het dragen ook af, en daar hoor ik niemand over.

• KlaasVaak

Sterker nog, dan beseft de burger misschien waarom het gedragen wordt: er zal een reden voor zijn in de huidige maatschappij dat de politie haar personeel met die vesten laat rondlopen.

• KlaasVaak

Zoals ik al eerder schreef: voor het vest geldt een draagadvies en geen -plicht.

Voor het uniform geldt een kledingvoorschrift, dat voorschrijft hoe een uniform gedragen dient te worden.

Daarin staat zelfs omschreven welke knoopjes er open mogen en welke dicht en wanneer er knoopjes open mogen.

Daarin worden alleen de bovenste twee (een paar centimeter onder elkaar) genoemd.

• Jopy

Na enige reacties gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat het toch te zot voor woorden is dan men het een punt vindt of het agressie oproept of agressief overkomt en/of omstandigheden van gelijke strekking.

Doe lekker een rode neus op en een roze overhemd aan, als je zo graag lief gevonden wil worden. En natuurlijk heeft niemand het woord: ‘'lief gevonden’' geschreven of bedoeld. Mij komt het wel zo over.

De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

Nergens staat dat ze er vriendelijk, humaan, sociaal, grappig, aardig of hoe je het ook bekijkt uit moeten zien. Mij is het artikel duidelijke genoeg.

Dat vest heeft als primaire doel om het lichaam te beschermen, of het op of onder kleding gedragen wordt maakt mij niets uit, wel scheelt het strijken als het er op moet, en komt je niet meer bij je borstzakken. Dat heb je dan weer niet niet als het onder het overhemd gedragen wordt.

Grt. Jopy

• M*j*r**

Jopy Schreef:

——————————————————-

> Na enige reacties gelezen te hebben kom ik tot de

> conclusie dat het toch te zot voor woorden is dan

> men het een punt vindt of het agressie oproept of

> agressief overkomt en/of omstandigheden van

> gelijke strekking.

>

> Doe lekker een rode neus op en een roze overhemd

> aan, als je zo graag lief gevonden wil worden. En

> natuurlijk heeft niemand het woord: ''lief

> gevonden'' geschreven of bedoeld. Mij komt het wel

> zo over.

>

> De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan

> het bevoegde gezag en in overeenstemming met de

> geldende rechtsregels te zorgen voor de

> daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het

> verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

> Nergens staat dat ze er vriendelijk, humaan,

> sociaal, grappig, aardig of hoe je het ook bekijkt

> uit moeten zien. Mij is het artikel duidelijke

> genoeg.

Nee, natuurlijk niet hoeft men er niet uit te zien. Mocht ik ooit in een ziekenhuis belanden dan hoop ik ook dat ik een agressieve, onvriendelijke, onhumane, asociale, humorloze, onaardig ogende verpleger naast m'n bed krijg.

En dan het liefst één met vuile nagels, ongewassen haar en bierbuik met een te kort hempje. Weg met die ziekenhuiskleding.

Ja, daar zal ik best van opknappen.

Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat niet iedereen het vermogen heeft om door uiterlijkheden heen te prikken. Bij de politie als ook in een ziekenhuis gaat het veelal om “vertrouwen hebben in” .

> Dat vest heeft als primaire doel om het lichaam te

> beschermen, of het op of onder kleding gedragen

> wordt maakt mij niets uit, wel scheelt het

> strijken als het er op moet, en komt je niet meer

> bij je borstzakken. Dat heb je dan weer niet niet

> als het onder het overhemd gedragen wordt.

>

> Grt. Jopy

• ¥ Lotje ­­¥

en komt je niet meer bij je borstzakken.

Ik neem aan dat er ook broekzakken zijn in een uniform ?Die zijn waarschijnlijk ook dieper als borstzakjes .

En………….. Weet wel als je zou roken ( dat er mensen bij zijn die hun builtje shag in hun borstzakje stopt , ( daar vallen kruimeltjes uit) rare plekken geeft in je overhemd ;)B)-