En dat politielogo op de schouder geeft aan dat men een BOA is? Ik ken toch echt een iemand die dagelijks met dat logo in uniform rondloopt, maar geen BOA is.
Het meest trieste dieptepunt is volgens mij nog altijd dat er ongelooflijk veel mensen in deze maatschappij rondlopen die enkel en alleen aan zichzelf denken. De mensen die liegen en bedriegen. De mensen die stelen, oplichten en verduisteren. De mensen die mishandelingen en geweld plegen. De mensen die a-sociaal door het verkeer gaan en daarmee niets dan schade en leed veroorzaken. De mensen die door hun a-sociale gedrag de orde en rust verstoren en daarmee keer op keer de levensvreugde van anderen aantasten. En het zijn er klaarblijkelijk ontzettend veel! Dat is een triest dieptepunt.
Dat er, desondanks, nog mensen zijn die voor een hongerloon het eigen lichaam en geest kastijden om dit te bestrijden of dat er toch nog een derde van de mensen is die de hoop op verbetering blijft koesteren en de verantwoordelijkheid blijft nemen om aangifte te doen is geen dieptepunt maar een licht in de duisternis.
OK, maar laten we er nu even van uitgaan dat degene achter de balie bevoegd was de beslissing te nemen. Dan zijn er 2 mogelijkheden. Ofwel er is een strafbaar feit gepleegd (ik zou niet weten waarom niet, maar goed), of niet. In het eerste geval moet er gewoon aangifte worden gedaan. In het tweede geval zou je het kunnen melden aan de politie. En dan? In het uitzonderlijke geval dat men de “dader” van de “ontvreemding” (Want het is dan kennelijk geen diefstal) heeft achterhaald, wat dan? Er is geen strafbaar feit gepleegd, dus wat gaat de politie dan doen?
Kijk, beste Planner. Ik ben bevoegd aangifte van een vermoedelijk strafbaar feit te doen. En dan houdt het voor mij verder gewoon op. Wat de politie er mee doet, ik schreef dat ook al eerder in mijn ervaringen als winkelbeveiliger, zal mij een biet zijn. Ik ga daar niet over en mij wordt ook helemaal niet gevraagd er iets van te vinden.
Het gaat natuurlijk niet over de hardwerkende politieagenten want voor hen alle lof. Het is het systeem in dit land. Ik heb dat eerder geschreven. Wij houden achter elkaar winkeldieven aan, denken daarmee de winkelcriminaliteit aan te pakken en dan komt er een wijkagent, buurtregisseur of hoe o'n ei zich dan ook maar laat noemen en die maakt bezwaar omdat het de politiewerkzaamheden te zwaar belast. Gelukkig zegt een KlaasVaak dan weer dat je zo'n politiefunctionaris mag negeren en gewoon door moet gaan met aanhouden maar de toon bij de winkelier en bij ons als beveiliging is wel eventjes gezet.
En het is jou misschien nog niet opgevallen in de uitleg van het CBS maar veel van die 1/3 die wel aangifte doet dat doet omdat het van de verzekeringsmaatschappijen MOET. Niet omdat de gewone burger de illusie heeft dat de politie en justitie er daadwerkelijk iets mee doen.
…. jaren geleden, maar dat heb ik hier ook al een keer geschreven, heb ik de Radio Controledienst gebeld. Een boswachter had een geheime zender en die zender stoorde mijn geluidsboxen van mijn computer. Dus, ik bel met die mensen, vraag nog even of ze er wel iets mee doen want ja, een boswachter is ook van de club opsporingsambtenaren, maar de medewerker van de controledienst verzekerde mij dat het zou worden onderzocht. Nou, en meer kun je als burger niet doen. Een paar weken later verneem je dan dat de Radio Controledienst een inval bij de boswachter heeft gedaan, de illegale apparatuur in beslag heeft genomen en een boete heeft opgelegd.
En niemand van die dienst die mij ergens om heeft gevraagd, ik hoefde dus ook geen toestemming te geven bij de boswachter binnen te vallen, dat regelt die dienst gewoon helemaal zelf.
Dus ik meld dat mij vlag weg is, vermoedelijk gestolen, en wie weet is bij de politie bekend dat er in mijn woonplaats regelmatig vlaggen worden gestolen en dat ze daar allang een onderzoek naar doen. Geen idee.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?