Wat mij betreft een triest dieptepunt.

• KlaasVaak

Gerard, zie jij het niet als een uitdaging om het cijfer nog verder te beïnvloeden door nog meer aangiftes te (laten) doen /aanhoudingen te verrichten.:D

Misschien wordt de politiek dan wakker.

Want laten we wel zijn: het is geen onwil van de politie maar het draaien op krepeersterkte is de aanleiding.

Alle creatieve ideeën en oplossingen ten spijt, die worden slechts geopperd als lapmiddel.

Als je alle taakgebieden draaiende wilt houden heb je BOA's bij het KLPD nodig die flitsacties houden, net zoals wijkpolitie voor wijksurveillance, toezicht en 0900-8844 meldingen, als noodhulp voor 112 meldingen. Het verschuiven van poppetjes is niet de oplossingen en evenmin het negeren van minder populaire taakgebieden.

• Planner

En als er al een onderzoek naar gestolen vlaggen wordt gedaan hoeft een nieuwe aangifte van een gestolen vlag (of iets anders) niet opgenomen te worden? Er lopen ongetwijfeld vele onderzoekn (of dat ook naar gestolen vlaggen is waag ik te betwijfelen), maar elke aangifte is er één en die hoeft helemaal geen relatie te hebben met andere aangiftes en/of onderzoeken.

• - Gerard -

KlaasVaak, ik had eigenlijk al gelezen of gehoord (weet ik niet meer) dat de flitscontroles op snelwegen straks naar Rijkswaterstaat gaat. En wat mij betreft hoeven agenten ook niet met z'n tweeén te komen opdraven als ik een winkeldief heb aangehouden. Dat mogen ook een agent en een gemeente BOA zijn of 2 gemeente BOA's. Mogelijkheden zat alleen moet iemand met gezag even zeggen dat we dat anders gaan doen.

• - Gerard -

Precies Planner, zeg het maar. Maar om met zo'n BOA wat dan ook wel eens niet een BOA zou kunnen zijn in discussie te gaan is een volstrekt zinloze zaak. Kan alleen maar tegen je werken.

• wim76

Weet je wat ik best irritant vind als mensen aangifte komen doen.

Dan ben je de gegevens in BVH aan het voeren, zeggen ze “we moeten zo weg”.

Alsof een aangifte van een redelijk complexe zaak er in een kwartier in staat.

• Jobthecop

heee….old guys…wel eens gehoord van aangifte via internet? binnen tien minuten heb je zelf, thuis, alle gegevens opgegeven die nodig zijn voor een aangifte, en je ontvangt de aangifte drie dagen later gewoon thuis. Een beetje meegaan met je tijd, hoor :P

• Jobthecop

Dat is bij ons nog steeds zo Lotje…Tenzij bij extreem moeilijke of gevoelige zaken, maar voor de rest is het bij ons gewoon nog de zoete inval…dat heb bij die kleine BOPO bureautjes.

• De Enige Echte Fritsie

Wat ik steeds vaker merk is dat men wel aangifte wil doen, maar dat men eist dat dit kan op het moment dat het hen het beste uit komt.

En dan kan nu eenmaal niet altijd op het moment dat de burger dit wil. Bij de kapper moet je ook een afspraak maken of je loopt in ieder geval het risico dat je even moet wachten.

En een kwalitatief goede aangifte waar je goed mee geholpen bent kost tijd. Als je die tijd er niet voor over hebt, dan ligt datr natuurlijk niet aan de politie.

Plus dat het vaak voorkomt dat men denkt dat er een strafbaar feit gepleegd is terwijl dit niet zo is.

Afgelopen week kwam het meerdere malen voor dat iemand aan het bureau kwam met het verhaal: ik ben bedreigd en ik wil aangifte doen.

ALs je dan doorvraagt blijkt dat iemand gezegd heeft: “krijg de K…..” Tja, uiteraard niet leuk om te horen maar het is geen bedreiging. Die uitleg accepteert men dan niet en roept en rond dat de politie de aangifte niet wilde opnemen.

Ook kwam er iemand binnen die eveneens “bedreigd” was. En die zegt doodleuk: Tja, ik vond het eigenlijk drie keer niks maar ik moet aangifte doen van mijn baas.

Dan ben je dus ook niet bedreigd want je moet je wel bedreigd voelen. Dan leg je dat uit en dan krijg je vervolgens een boze baas aan de lijn die je voor luie donder uitmaakt.

Mensen hebben helaas vaak nog steeds verkeerde verwachtingen en leggen juridische onmogelijkheden uit als onwil van de politie. Men luistert niet naar uitleg.

mzzl,

Frits.

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi

Ja ik meen , als je gelijk je aangifte kan doen . Dat daar mensen eerder op inspringen dan dat je eerst telefonisch een afspraak moet maken en dan na een paar dagen de aangifte kan doen . , Als het kleine aangifte,s zijn denken mensen al gauw , van: ja laat maar zitten hoor ….

gr. Lotje

• - Gerard -

…. maar de kern van de zaak is dat de gewone burger vindt dat aangifte doen niks helpt. In het engels: A total waste of Time.

Voorbeeldje:

Wij houden achter elkaar 4 winkeldieven aan. De laatste van de 4 is een medewerker van justitie. Bloedmooi, maar een winkeldief. Alleen voor de justitiemedewerker worden we teruggebeld; “Weet u het heel zeker wat u heeft gezien?” vraagt de beller. Of dat nou een (H)OvJ is of de OvJ zelf is mij niet bekend want mijn collega voert het gesprek. Mijn collega zegt: “Ik doe dit werk al meer dan 20 jaar, dus IK ben zeker van de zaak”. En dan volgt een sepo wegens gebrek aan bewijs. Niet dat de politie nog even gaat onderzoeken of er wel bewijs te vinden is want er hangen overal camera's. Nee, sepo. En dan zeg je na 20 jaar dus gewoon: zoek het maar uit daar bij de politie en justitie, wij zijn er verder wel klaar mee. We doen aangifte omdat het moet om te mogen aanhouden en we dragen over. That's it.