in uniform naar het werk

• KlaasVaak

http://www.acp.nl/home/nieuws/artikel/acp-uniformverplichting-woon-werkverkeer-slecht-idee/?tx_ttnews%5BbackPid%5D=7512&cHash=d01c2c48bc

• rijsbergen

Het is iets wat voor de burgers het makkelijkste uitkomt om zo te denken en te reageren.

Iemand die een verkeersboete krijgt voelt zich betrapt als een klein kind in de snoeppot en zo reageren dan ook veel mensen.

De reactie “ja maar” hoor je dan maar al te vaak.

Ik zie bijna nooit een bakker maar aangezien er elke dag weer vers brood in de winkel ligt zal er wel een bakker aan het werk zijn geweest.

Elke dag staan er weer verschilende aanhoudingen in diverse media dus zullen er ook wel agenten aan het werk zijn geweest lijkt me dan zo.

• wim76

Inderdaad.

• Planner

Nou dan is het vrij simple, dan kunnen we nog veel meer gaan bezuinigen op de politie. Want zelfs met minder politieagenten zullen er elke dag nog steeds verschillende aanhoudingen in de media staan.

• Planner

En de NPB:

http://www.politiebond.nl/index.php?p=actueel&id=1023

• rijsbergen

Klopt en alle bakkers op 1tje na kunnen met ontslag want ik ga altijd naar dezelfde bakker

• Hyperactief A-P

Lans Schreef:

——————————————————-

> Haha, ja je hebt een punt, laat ik het zo zeggen:

> Zover ik weet, weet niemand in mijn woonomgeving

> waar ik werk. Ik werk ook niet meer in uniform dus

> dat Hoorn en A'dam verhaal is niet meer aan de

> orde. Maar goed, ook dan is er natuurlijk altijd

> een kansje dat iemand mij spot. Of iemand komt in

> de wijk wonen die ik vroegah in blauw eens heb

> aangehouden oid.

>

> Maar ik probeer het te voorkomen. Ik praat niet

> over mijn werk (nee, ook al zat het bloed 3 meter

> hoog tegen de muur, ik ga geen sensatieverhalen

> ophangen).

> Als mensen vragen, bv op een feestje, ga ik niet

> uit de doeken waar ik werk. En serieus dan noem ik

> iets zoals mijn voorbeeld over nanotechnologie. Ik

> vertel dan enthousiast een dusdanig saai verhaal

> wat ik doe, dat men ook niet doorvraagt. Enige

> vereiste is dat je er wel wat kennis over moet

> hebben, je zal maar iemand treffen die ook zoiets

> doet :D

>

> Resumerend, je kan het risico beperken, niet over

> het werk lullen en vooral niet met (gedeeltelijk)

> uniform thuiskomen. Maar inderdaad, daar heb je

> gelijk in, voorkomen kan je het niet.

Tjonge, jonge, wat val jij me tegen Lans, dat komt je geloofwaardigheid uiteindelijk niet ten goede, eerlijkheid duurt het langst. Hoe wil jij als diender ooit nog gelooft worden, als mensen jou ontmaskeren? En waarom die angst? Ik ken agenten genoeg, waarvan er in Amsterdam ook een tijdje in burger gewerkt hebben, maar naast de buurt wonen waar ze werken/ werkten, en niet onder stoelen of banken staken van de politie te zijn. Als je eerlijk en correct bent, dan heb je als agent niets te vrezen, sterker nog, dat is gezag. Gezag is net als respect, je dwingt het niet af, maar verdient het, door eerlijk te zijn bijvoorbeeld. Je hoeft het niet van de daken te schreeuwen, maar je tast mijns inziens het gezag aan, als mensen jou uiteindelijk als agent ontmaskeren. Angst is een hele slechte raadgever, zeker voor iemand die bij de politie werkt, maar dat is mijn mening. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

wim76 Schreef:

——————————————————-

> Dat niet alleen, wat te denken van dat de complete

> buurt weet dat jij bij de politie werkt.

> Staat van de een op andere dag “Kl##tz@k” in je

> motorkap gegraveerd.

> Wie betaald de schade dan, want het korps zal dan

> niet thuis geven.

>

> Nee, van mij hoeft het niet. Ik draag mijn

> steentje wel bij in mij vrije tijd in mijn burger

> kloffie wanneer dat echt nodig is.

Ik praat het niet goed als het gebeurd wim76, maar denk daarbij aan diverse buschauffeurs in Amsterdam, die ten tijde van dat het leek of elke buschauffeur bedreigd en erger werd, zeiden: “Van het zijn altijd dezelfde die problemen hebben, maar daar wordt nooit naar gekeken.” Het is de toon die de muziek maakt, als politie ben je gefixeerd op het gedrag van anderen, maar soms is naar binnen kijken ook geen overbodige luxe. Het uniform is hetzelfde, maar de inhoud niet, slechte screening misschien? Groetjes v Hyperactief A-P.

• Reja

Nou, ik begrijp dat wel. Los van dat er bij de politie functies zijn die graag in de anonimiteit werken is er natuurlijk niets vervelender dan verjaardagsfeestjes waar er over het werk geouwehoerd wordt. Iedereen heeft natuurlijk een mening als het over de politie gaat, net zoals men dat over beveiligers en ambtenaren heeft. Dus heb ik vroeger altijd flauwekul antwoorden gegeven op de vraag; “wat doe jij eigenlijk voor werk ? ”

- tsja dat vraag ik mijzelf ook al jaren af.

- vaatchirug (ik doe thuis de afwas of afwashulp bij Van der Valk)

- d`as zo geheim dat ik zelf niet eens mag weten

- zal je het niet verder vertellen, dan doe ik dat ook niet.

Tegenwoordig heb ik een “gerespecteerd” beroep dus heb ik dat probleem niet meer, maar anders zou ik zeker nanotechnologie gaan studeren.

• Hyperactief A-P

:D:D:D Hoi Reja, dat speciale opsporingsteams die aan grote zaken werken terughoudend zijn in het kader van de eigen veiligheid, begrijp ik helemaal. Maar ik zou publiek op verjaardagen argumenten geven. Zoals je weet ben ik geen agent, maar als mensen in mijn omgeving (ook op vergaderingen) weer met zo'n onzin verhaal over de politie aankomen, dan zie je ze toch inbinden als je met argumenten komt. Ik hoor dan regelmatig, van zo had ik het nog niet bekeken. En je hoopt dan dat zo'n iemand het weer voort zegt. Bij de meesten is het niet verder kijken dan de neus lang is, maar zo'n verkeerde boodschap zou ik persoonlijk niet in stand houden, los van of je er werkt of niet. Groetjes v Hyperactief A-P.