in uniform naar het werk

• KlaasVaak

Een walk-in closet momentje voor aanvang van elke dienst?

whoeoeoeoeoaaaaaa >:D<

• De Enige Echte Fritsie

In dat geval zou een uitbouw , door het korps betaald, eenuitkomst zijn! :)-D

mzzl,

Frits

• wim76

Planner, als de politie een melding krijgt dat er iemand in een bus niet meewerkt, en de bus zit vol met dronken droppies, dan mag jij bedenken waarom daar niet een surveillance voertuig heen gaat maar meerdere.

Ik denk met jou wijsheid kom je daar wel uit.

• wim76

Dat niet alleen, wat te denken van dat de complete buurt weet dat jij bij de politie werkt.

Staat van de een op andere dag “Kl##tz@k” in je motorkap gegraveerd.

Wie betaald de schade dan, want het korps zal dan niet thuis geven.

Nee, van mij hoeft het niet. Ik draag mijn steentje wel bij in mij vrije tijd in mijn burger kloffie wanneer dat echt nodig is.

• Starsky79

Kon je dit niet gelijk neerzetten? Was ik een stuk sneller klaar geweest.;)

Goed geschreven en kan me er helemaal bij aansluiten!!

• Starsky79

Planner, sommige zaken kunnen nu eenmaal niet met alleen een uniform worden opgelost. Daar heb je ook mensen voor nodig die onopvallend door de straten gaan en daar op jacht gaan naar…noem alle verdachten maar op.

Ik denk dat jij ook wel begrijpt dat je niet met een uniform aan een drugsdeal kunt gaan bekijken van een afstand. En noem zo maar op.

En ja hoe kan het zichtbaarder worden? Dat is een lastige. Ik denk dat het een heel stuk zal mee werken als alle formuliertjes en andere invuloefeningen verminderd worden. Een betere sturing op het bureau om mensen naar buiten te sturen als men bezig is met het kijken op Hyves/facebook/nu/funda/fcupdate en noem maar op zou ook al wat schelen.

Maar ik denk dat je onder de huidige reoganisaties en bezuinigen weinig kans van slagen hebt om de politie zichtbaarder in de samenleving te krijgen. En als ik even kijk naar mijn woonomgeving dan hoor ik de politie voorbij rijden met O&G en maar zie ik ze niet zo vaak door mijn straat rijden.

Maar als ik met een dienstvoertuig een straat in rij voor surveillance en dan weer de volgende straat in rij, staat de inbreker te wachten tot ik weg ben en gaat dan aan de slag… Het is gewoon lastig.

En we kunnen altijd nog allemaal de vel gele jas aantrekken zoals bij het KLPD en de motorrijders hebben. Dan vallen we wel op denk ik:D

• Planner

Waar schrijf ik dat je alles in uniform op moet lossen? Ik reageer alleen op de stelling van Wim76 dat “de criminaliteit zoveel mogelijk onopvallend aangepakt moet worden”, en dat is volgens mij precies het omgekeerde van wat de samenleving al jaren vraagt, namelijk meer “blauw” (of kanariegeel ;) ) op straat, maar wat zeker niet uitsluit dat je soms ook onopvallend te werk moet gaan.

• KlaasVaak

bestrijd je dan de criminaliteit of het onveiligheidsgevoel?

• Secret S

Ene Remkes heeft toch iets geroepen over 24 uur diender zijn, van niet blowen tot altijd bereikbaar zijn. Van dat eerste weet ik van mijn teamleden dat zij dit niet in hun vrije tijd doen, ook niet tijdens werktijd, maar dat van 24 uur diender zijn is ook niet doorgegaan. Ik ga ervan uit dat je zelf beslist of je in uniform reist ja of te nee. ER zijn te veel praktische bezwaren. Ook ik reis met de motor of racefiets. dus ….

Het zal wel loze populaire uitspraken zijn, net als die 3000 extra dienders.

S

• Planner

Waarschijnlijk het laatste. Feit blijft dat veel burgers in het dagelijks leven bijna nooit een politieagent zien, dus ook niet dat de politie iets aan de criminaliteit doet die menig burger wel dagelijk ervaart.

Maar als burgers de politie zien dan gaat het vaak om verkeershandhaving. Begrijp me niet verkeerd, ook dat moet natuurlijk gebeuren, maar de reactie van veel burgers wanneer zij voor de zoveelste keer weer tegen een verkeersboete aanlopen en dan iets roepen in de trant van “laat de politie boeven gaan vangen” daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.