in uniform naar het werk

• KlaasVaak

Laat ik het zo stellen:

die roep om meer zichtbaar te zijn komt voort uit onveiligheidsgevoel

dat onveiligheidsgevoel komt voort uit het aantal berovingen, overvallen, diefstallen etc.

die bestrijd je niet door opvallender en nadrukkelijker aanwezig te zijn met hetzelfde beperkte aantal

het is net zoiets als kakkerlakken bestrijden door veel lampen aan te doen

worden het aantal kakkerlakken minder? nee

zie je ze minder? ja

iets het dan schoner? nee

verdwijnen ze? nee

• wim76

Hahaha “broodtrommel” :)

• wim76

Gerard, leef jij met de gedachte dat men een uniform nodig heeft om op te treden?

Je bent dan wel minder kerkenbaar maar daar is het geleverde werk niet minder om.

• wim76

Jij loopt zo maar even voorbij het verhaal wat klaas neer heeft gezet met de reactie “jij kan het wel onzin vinden”.

Ik, en met mij nog meer, worden ook niet blij van het eeuwige gebral van jou.

De samenleving schreeuwt toch dat we wat doen aan de criminaliteit. Dan moeten vooral zoveel mogelijk opvallend doen.

Kunnen we net zo goed de boef opbellen en zeggen “wacht even, we komen er aan”.

Het idee van in uniform van huis naar werk en andersom klinkt allemaal prachtig, voor wie? Voor degene die het bedenken. Vraag dat eens aan de werkvloer zelf. Denk dat 95% denkt/zegt “aub niet” of woorden van gelijke betekenis.

Waarom? Omdat er simpleweg compleet voorbij wordt gegaan aan de hier al genoemde struikelblokken en praktische uitvoering.

Ik vraag me echt sterk af wat het gewin is van dit idee. Ik denk dat veel collega's dit hele idee niet in uitvoering gaan brengen. Noodhulp kan ik ook verlenen in mijn burger kleding. (tenzij t uitpraat'procedures e.d. zijn)

• De Enige Echte Fritsie

Nog los van die kluis,in mijn regio (en menig ander) is het de diender gewoonweg verboden om het dienstwapen mee naar huis te nemen.

Ik denk niet dat je iemand in uniform aan het reizen krijgt zonder dienstwapen.

Dat is hetzelfde als een timmerman in blauwe overall naar een klus sturen zonder hamer.

Op zich vind ik het idee van reizen in uniform niet eens zo'n gek idee.

Maar wel gewoon dan compleet in uniform met bewapening en ook dus kluis voor thuis vergoeden voor de wapens etc., en gewoon betalen die reistijd. Want het is gewoon werktijd.

Als men hier niet aan wenst te voldoen, dan ga ik niet reizien in uniform.

mzzl,

Frits.

• Planner

En jij kan wel vinden dat je de criminaliteit zoveel mogelijk onopvallend moet aanpakken, de samenleving ziet waarschijnlijk veel liever dat dat opvallend gebeurt. Overigens was het optreden tegen het overtreden van de huisregels van een OV bedrijf alles behalve onopvallend, maar daar zit de samenleving nu net weer niet op te wachten. Wel dat er opvallend tegen opgetrden wordt, maar niet dat daar een heel legertje agenten voor opgetrommeld wordt, daar waar aan andere vormen van crminaliteit niet of nauwelijks wrdt opgetreden, niet opvallend maar ook niet onopvallend.

Dat het voorstel van de verplichting om in uniform nergens op slaat daar waren we het allang over eens, maar uiteraard mag jij dat nog een keer bevestigen. Maar net als zo vele prikkers hier weet jij ook dit plan te bekritiseren en ook je ongenoegen over mijn bijdrage(s) kenbaar te maken, maar zelf met oplossingen komen doe je ook niet. Lekker makkelijk

• - Gerard -

Het politieuniform heeft een preventieve werking. In mijn woonplaats fietsen dagelijks scholieren over de stoep om de verkeerslichten te vermijden. Voor mij een raadsel waarom ze dat doen, want uiteindelijk willen ze allemaal naar de supermarkt om een frikandellenbroodje te halen met frisdrank. Nemen ze nou 1 straat eerder, is in afstand precies hetzelfde maar hoeven ze niet over de stoep.

Zet daar nou eens een geuniformeerde agent neer, zo tegen een uur of 12, wil ik wel eens zien wie van die leerlingen nog over de stoep fietst. En als ik nou agent was dan ging ik daar tijdens mijn lunchtijd gewoon staan met de politiesurveillancevoertuig om een uur of 12, maar ik kan natuurlijk ook in het bureau mijn broodje eten. Dan heeft niemand iets aan mij.

• Secret S

klaasvaak,

ik rijd ook op mijn motor met koppel en wapen. geen enkel belletje. men ziet dat blijkbaar niet eens. Voor men vraagt waarom het is een enkele keer als ik voor een cursus naar de academie of naar ibt moet, Vroeger belde ik nog wel de mk op, voordat zij een melding kregen maar niemand ziet dat je een dienstwapen draagt op je eigen motor.

Als ik met OV naar mijn werk moet. kom ik niet op mijn werk. ja met een reistijd van 2.5 uur. maar dan kan ik ook geen nachtdiensten werken,er rijdt dan geen ov in mijn werkgebied, wel een voordeel.

S.

• Secret S

Maar krijg ik dan ook een kamer erbij in mijn woning, Ik heb meerdere motorpakken, basiskleding en om het af te maken bike kleding.Mijn vrouw is juist blij dat dit allemaal, op het bureau ligt. Ik heb daar drie kasten en nog te weinig ruimte. Stel je zit nog bij de ME, komt er dat ook bij. Dan weet ik niet meer wat ik an moet trekken. voordat ik het weet is de dienst alweer voorbij.:S

S

• KlaasVaak

Ik heb een driekwart motorjack en daar komt het holster,althans de onderkant, onder uit.

Als ik op mijn motor naast auto's stilsta is dat toch echt te zien.

Heb een keer toen ik privé op mijn motor reed over de A20, een collega naar ik aanneem, waarschijnlijk van de verkeersdienst, met een kort leren jack en leren broek met zijn volle koppel zien rijden (dus inclusief wapen).

Het was op een wegracer en zeker geen burgermotor van de verkeersdienst.

Koppel, wapen, pepperspray en alle andere ‘tools’ totaal zichtbaar, totaal onverantwoord.

Een wapen neem je niet in privétijd mee in je koppel om je middel.

Een wapen is a) ontladen, b) niet zichtbaar gedragen als je buiten dienst onderweg bent.

Die ontlaad/doorlaad kogelvangers (kom even niet op de naam) staan niet voor niets op elk bureau.