Het blijft triest ..

• serine

in een land waar onze kinderen van 15 zich verplicht moeten kunnen legitimeren…in een land met een extreem volg systeem…in een land waar iedereen maar over iedereen alles wil weten en wil kunnen volgen…zou het belachelijk zijn dat er mensen met een burka op zich door de straten mag bewegen…

maar aan de andere kant…dit is ook weer een land waar je wel weed mag verkopen…maar niet mag kweken..dus van enige logica is in dit land zo en zo weinig sprake,…:D

• - Gerard -

Beide beweringen kloppen niet. Dus jouw logica gaat dan weer aan mij voorbij. Maar goed, het onderwerp van de topic betreft Welten.

• K.Hakvoort

Geeft niets want toevallig had ik mijn reactie voor de spellingscontrole in Word geplakt en opgeslagen.

=========

Gerard is inderdaad een van de veelplegers op dit forum en tijdens werktijd in staat met het ene oog de laatste rss-feeds op zijn smartphone te volgen en met het andere klanten die de voorraadadministratie in de war plegen te brengen. Hij heeft overigens nog een lange weg te gaan want pas bij 25.000 afgeleverde priksels en 2500 ingerekende winkeldieven krijgt hij - na afspraak - een Koninklijke onderscheiding door de plaatselijke OvJ opgeprikt.

De politie is natuurlijk ondergeschikt aan het bevoegd gezag maar het gezag moet wel gezaghebbend zijn. Als gezag ontbreekt omdat de minister van Veiligheid en Justitie bij wet bepaalde religieuze kledij wil verbieden, is een beetje burgerlijke gehoorzaamheid best op zijn plaats. Pesten van mensen in religieuze kledij omdat dat zulks politieke groepen goed uitkomt, past de politie niet, of dat nu wel of niet in de wet staat. Temeer aangezien degenen die zulk soort wetgeving verzinnen meestal in het geheel niet over de consequenties nadenken, slechts alleen aan het politieke gewin op korte termijn. Het siert Welten maar aan de andere kant zie je er naast Teeven en Opstelten natuurlijk ook al snel wijs en verstandig uit. Een non-issue natuurlijk zoals door menigeen opgemerkt want wanneer zien we nu een burqa; zo zou men ook het dragen van middeleeuwse harnassen kunnen verbieden.

Ik hoop op nog meer burgerlijke ongehoorzaamheid bij de politie of het nu om het ophogen van de maximumsnelheid gaat (extra verkeersdoden), het niet in het hechtenis nemen van personen bij excessieve zelfverdediging(geweldspiraal bij overvallen), het sluiten van coffeeshops (toename van illegale handel, overlast en politiewerk) of strafbaarstelling van illegale prostitutie (toename illegale prostitutie en verdwijnen prostituees uit de beschermende invloedssfeer van de politie). De schadelijke effecten van een veiligheidsbeleid dat slechts voortkomt uit politiek effectbejag, uit het voor zich winnen en behouden van de domme kiezer, kunnen dan enigszins opgevangen worden.

Ik denk dat Opstelten en Teeven dat ook niet erg vinden en misschien zelfs vanzelfsprekend. Het is hun alleen om de electoraal positieve beeldvorming te doen maar publieke uitspraken als die van Welten zijn dan niet zo goed bruikbaar.

• - Gerard -

Ja, en toen heb ik jou uitgelegd hoe het in Nederland werkelijk zit. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat je in Amsterdam niet wordt aangehouden en in Rotterdam wel voor hetzelfde feit.

Want stel, je loopt in Rotterdam over straat in een boerka, wordt opgepakt, voorgeleid bij justitie en veroordeeld door een rechter. En in Amsterdam zit er dan een korpschef die zegt: 'Ik heb niks met de wetgever te maken (lees: de tweede kamer/minister/justitie), ik heb niks met een OvJ te maken en ……..rechters/rechtspraak?, Ik veeg er mij bips mee af.

En zo moet dat dan gaan gebeuren in Amsterdam? En dat vinden wij dan goed …. of jij dan en hier en daar wat politieagenten?

• Jobthecop

ANder voorbeeld van burgelijke ongehoorzaamheid bij politie-mensen: Ik weiger categorisch te bekeuren op snelheid op de Rijksweg A2, waar ze ondanks vijf banen en twee enorm brede vluchtstroken toch een maximum snelheid van 100 km per uur hebben ingesteld. Ik rij er zelf geeneens 100 maar 120 met een opvallende auto. En collega's die rijbewijzen invorderen aldaar kijk ik wat meewarig aan.

Ik vind het belangrijker me te concentreren op snelheids- en andere problematiek in mijn wijk.

• - Gerard -

Je bedoelt jouw collega's van het klpd? De verkeerspolitie … zal ik maar zeggen, die er speciaal voor de snelwegen zijn….. die toch?

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Ja, en toen heb ik jou uitgelegd hoe het in

> Nederland werkelijk zit. Want het kan natuurlijk

> niet zo zijn dat je in Amsterdam niet wordt

> aangehouden en in Rotterdam wel voor hetzelfde

> feit.

>

> Want stel, je loopt in Rotterdam over straat in

> een boerka, wordt opgepakt, voorgeleid bij

> justitie en veroordeeld door een rechter. En in

> Amsterdam zit er dan een korpschef die zegt: 'Ik

> heb niks met de wetgever te maken (lees: de tweede

> kamer/minister/justitie), ik heb niks met een OvJ

> te maken en ……..rechters/rechtspraak?, Ik veeg

> er mij bips mee af.

>

> En zo moet dat dan gaan gebeuren in Amsterdam? En

> dat vinden wij dan goed …. of jij dan en hier en

> daar wat politieagenten?

Lees nou eens een keer goed het hele verhaal - Gerard -, en niet wat alleen jou uitkomt. Welten heeft gezegt dat die een vrouw met een Burka met twee kindertjes een ander verhaal vind dan iemand die loopt te provoceren etc. En ook al hebben ze dat in Rotterdam niet hardop gezegt, ik ben er van overtuigd dat ook daar prioriteiten gesteld worden. Wordt eens wakker man, de politie verzuipt in het werk, blauw erbij op straat zijn alleen cijfertrucs, per saldo vallen er gewoon mensen af, dat is de keiharde realiteit… Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Euh ….. Hyperactief. Ik heb de uitzending gezien en gehoord. En daar heb ik het over. De tweede kamer is niet blij met de uitspraken van Welten, de voorzitter van de politievakbond niet en nog wat mensen en nou ga JIJ me vertellen dat ik het allemaal niet goed gehoord heb?

Zo maar even van internet geplukt voor jou ….. kun je daar misschien jouw ei kwijt over wie wat wel of niet goed gehoord of gelezen heeft.

http://www.bndestem.nl/nieuws/algemeen/binnenland/7920114/Vakbond%3A-Welten-moet-woorden-terugnemen.ece

Je kunt het vast bij uitzending gemist nog een keer nakijken en de link van de Rotterdamse commissaris heb ik al gegeven. Veel plezier en vast welterusten.

• Hyperactief A-P

De vakbond - Gerard -, ik ben al decennia lang lid, maar niet meer uit liefde, maar uit noodzaak. Opstapjes naar de politiek, wordt wakker man. Zo'n slapjanus van de vakbond kijkt tegenwoordig alleen naar zijn (politieke) loopbaan. Dat gedonder is begonnen onder Wim Kok, daarna hebben ze stuk voor stuk een grote bek gehad, niets voor de mensen in het veld betekend, en zijn geruisloos overgestapt naar vet betaalde baantjes. De nationale politie onder het motto, nu gaat er wat gebeuren, mijn reet. De nationale politie betekend gewoon zoveel mondige korpscheffen uitschakelen, er wordt één trekpop van Den Haag aan het roer gezet, die makkelijk te vervangen is, als die niet de kliek nakakelt. En i.d.d., weltrusten. Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak

Ik volg Welten niet zo in de media.

Maar ik vind het punt dat de hedendaagse agent wel iets anders te doen heeft dan personen met een Burka op aan te houden wel goed.

Moesten er geen boeven gevangen worden?

Zijn er niet belangrijker feiten?

Zei Opstelten dat laatst niet toen het over bekeuringen ging?

Nu is die wet er nog niet, maar ik zie niet gebeuren dat iemand met een Burka op daarvoor moet worden aangehouden.

Een bekeuring is voldoende.

En aanhouden en mee naar bureau nemen is dan een te zwaar dwangmiddel.

Daar is jurisprudentie genoeg over.

Feit is dat een verdachte van een strafbaar feit, op heterdaad betrapt, mag (niet moet!) worden aangehouden.

Feit is dan een aangehouden verdachte mee naar bureau MOET voor de voorgeleiding.

Maar jurisprudentie zegt ook dat als staandehouding voldoende is je niet hoeft aan te houden.

Dat zou misbruik van je bevoegdheden zijn.

Ik zie niet in waarom iemand met een burka op straks persé aangehouden moet worden.

Dus die krijgt een boete mee en klaar.

Maar elke agent mag gebruik maken van zijn discretionaire bevoegdheid.

Dus zal een agent zijn eigen prioriteiten stellen.

Daar zal geen Wilders iets aan kunnen doen.

We gaan straks niet omdat Wilders het wil jagen op mensen met burka's.

En er zullen heus mensen met een burka wèl aan de beurt komen als de wet er is.

Maar evenmin als elke fietser die het rode licht negeert zal ook niet iedereen met een burka een bekeuring krijgen.

Als Wilders dat wil moet ie meer geld uittrekken voor politieagenten of zijn cavia-politie laten vallen.