KllaasVaak, ik hoor de programmamaker van Wegmisbruikers wel eens zeggen dat de politie alle smoesjes al heeft gehoord. Wat zou jij ervan vinden als Welten tegen een commissaris zegt: Ik wil dat jullie volgende week een grootschalige verkeerscontrole gaan houden en de commissaris dan zegt: Ja, wat Welten zegt …. ik hoor dat niet allemaal, soms sla ik dingen over want wij hebben wel wat anders te doen. Of als ik door jou aan de kanr gezet word en jij mij een vordering geeft en ik zeg: meneer de politieagent, ik heb andere prioriteiten dan wat u vordert. Of als jouw kind moet leren voor een repetitie en tegen jou zegt: Pa, ik ga sporten, ik heb andere dingen te doen.
Waar het dus over gaat is dat Welten ondergerschikt is aan het bevoegde gezag, of dat nou een boerka is of iets anders. De discussie is dus: UITVOEREN in jouw hoedanigheid als ondergeschikte. Want gewone burgers hebben al geen respect meer voor het gezag maar je weet nu ook waar het vandaan komt; De politie, in de vorm van een Welten en nu ook de korpschef Twente hebben zelf geen respect voor het gezag.