Het blijft triest ..

• - Gerard -

KllaasVaak, ik hoor de programmamaker van Wegmisbruikers wel eens zeggen dat de politie alle smoesjes al heeft gehoord. Wat zou jij ervan vinden als Welten tegen een commissaris zegt: Ik wil dat jullie volgende week een grootschalige verkeerscontrole gaan houden en de commissaris dan zegt: Ja, wat Welten zegt …. ik hoor dat niet allemaal, soms sla ik dingen over want wij hebben wel wat anders te doen. Of als ik door jou aan de kanr gezet word en jij mij een vordering geeft en ik zeg: meneer de politieagent, ik heb andere prioriteiten dan wat u vordert. Of als jouw kind moet leren voor een repetitie en tegen jou zegt: Pa, ik ga sporten, ik heb andere dingen te doen.

Waar het dus over gaat is dat Welten ondergerschikt is aan het bevoegde gezag, of dat nou een boerka is of iets anders. De discussie is dus: UITVOEREN in jouw hoedanigheid als ondergeschikte. Want gewone burgers hebben al geen respect meer voor het gezag maar je weet nu ook waar het vandaan komt; De politie, in de vorm van een Welten en nu ook de korpschef Twente hebben zelf geen respect voor het gezag.

• - Gerard -

Maar het is nu wel duidelijk waarom voormalig minister Guusje Ter Horst niet de moeite nam met korpschef te spreken en zich beperkte tot korpsbeheerders. Ik zou ook niet in discussie willen gaan met dwarsliggers. Die korpschefs vallen onder de korpsbeheerders en zijn moielijk aan te sturen vanuit Den Haag….. dus schakel je korpschefs en korpsbeheerders uit. Lijkt mij logisch. Ik begin het helemaal prima te vinden dat we eens flink het mes zetten in de politie. Snijden tot het hoogstnoodzakelijke en veel taken overbrengen naar bijvoorbeeld een Rijkswaterstaat of gemeentelijke BOA's. Prima oplossing. Niet luisteren dan uitroeien.

• Jobthecop

nee, het klpd zou de snelweg moeten beheren, maar die zeitten altijd net even te eten bij motel breukelen…ik ben gewoon een regiocopper

• KlaasVaak

Dat respect voor gezag hebben zij wel, vind ik, maar als je 5 mensen hebt en werk voor 10 dan wordt het kiezen of delen.

En stel dat Welten zegt: ‘we gaan alleen maar overvallen onderzoeken en de politie doet niets meer aan alcohol in het verkeer, want dat heeft geen (of een veel lagere) prioriteit’ staat de Tweede Kamer ook op zijn kop.

De politieK heeft nu eenmaal zelf de situatie gecreerd van:

- onderbezetting, waardoor

- strafbare feiten gewogen worden en bij een te lage score zaken niet in behandeling worden genomen of plankzaak worden

- idem bij het OM: wegen en beslissen tot schikking of aanhouden

Mede daardoor wordt elk jaar een 10 puntenplan in het jaarverslag van de verschillende regiokorpsen gezet.

Dat zou allemaal totaal overbodig zijn als er voldoende capaciteit zou zijn.

• Hyperactief A-P

Ben ik niet met je eens - Gerard -, er moet naar mijn mening een tegenpool blijven, om de weegschaal in evenwicht te houden. Met één persoon kan het te ver de verkeerde kant opslaan. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

De politie, in de vorm van een Welten en nu ook de korpschef Twente hebben zelf geen respect voor het gezag. Aldus: - Gerard -.

Er zullen ongetwijfeld meer korpscheffen zijn die het met Welten eens zijn maar zich niet openlijk uiten - Gerard -, maar heeft niets te maken met geen respect voor gezag hebben. Trouwens je vergeet er één, de Zeeuwse korpschef Demmers stond vanaf haar vakantieadres ook Welten bij. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Is alweer ingehaald door de tijd Hyperactief ……

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/7929073/Boerkaverbod-ook-in-Zeeland-gehandhaafd.ece

• - Gerard -

Het is geen weegschaal Hyperactief. Of ga jij ook met een agent op straat in discussie om een weegschaal oplossing te verzinnen? Er is het bevoegde gezag en een uitvoeringsinstantie. Heeft niks met weegschalen te maken. De politie gaat gewoon naar het systeem van defensie waar ook 1 aanspreekpunt is, de Commandant der Strijdkrachten.

• Hyperactief A-P

Tja ik lees het - Gerard -, misschien toch bang om haar baantje te verliezen als Zeeland in het korps nationaal aan Brabant uitgeleverd wordt! Waar blijven de mensen met principes? Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Oftewel bevel is bevel, nou dan zou ik als rechtgeaarde agent toch gauw pleite wezen, als het straks zo gaat worden - Gerard -. En dan zeker net als bij defensie, wie de waarheid zegt, wordt er uitgeflikkert. En al die jaknikkers deden een plas, en alles bleef zoals het bij het oude was… Groetjes v Hyperactief A-P.