Agenten krijgen smartphone

• - Gerard -

Ik respecteer uiteraard jouw mening Lans maar als ik zie hoe mijn zoon en zijn vriendje ergens op reageren dan is dat toch heel anders dan jij en ik. Het moet -razend- snel en hun interesse hebben. Ik stel me er dan ook bij dat wanneer iemand in elkaar geslagen wordt, of een fiets wordt gestolen, dan is die mishandelaar de straat nog niet uit, of de fietsendief de bocht nog niet om en jij weet het al. Maar tig van zijn vriendjes ook. pakt de agent de mishandelaar op of de fietsendief en twiittert terug: is genackt….. dan vinden die jongens dat geweldig. Meer hoeven ze ook niet te weten.

Kortom, als je een bepaalde groep wilt bereiken dan kan dat alleen op hun manier, en dat is helemaal niet zo: ‘wat heeft u dan allemaal gedaan meneer de agent, en waarom geeft u ons niet volledig uitleg meneer de agent’. Nee, kort, snel, en einde bericht.

Maar Facebook ben ik wel met je eens, veel te sloom medium en niks voor dat soort kinderen.

Ik kan me nog herinneren dat KPN helemaal niets zag in sms. Niemand zou dat gaan doen volgens KPN, nou ……. zeg het maar, de praktijk wijst heel anders uit.

Ik zou zeggen, Gelderland, geef het een kans en we zien wel.

• mwb

Omdat iemand een camera op zijn GSM heeft waarmee hij de foto kan MMSen, is het nog geen smartphone.

• KlaasVaak

mijn smartphone logt na 15 minuten uit en is niet meer te misbruiken

de jouwe gewiste lijkt veilig maar via datarecovery is het wissen weer ongedaan te maken

dan liever de eerste 15 minuten kwetsbaar…

je kunt zelfs instellen dat bij elke bevraging van een van de systemen de vinger opnieuw moet worden aangeboden.

in de praktijk niet ondenkbaar en nauwelijks een belemmering

• Reja

Voor mij maakt het niet uit of ik een agent wel of niet ken, je helpt gewoon. Stel dat een agent jouw hulp nodig heeft, dan kun je toch moeilijk eerst vragen, ben jij Klaas Vaak ?

• Starsky79

Klopt die Sms Alert. Maar dat is helaas nog niet in iedere regio actief. Dus in sommige gevallen kan het handig zijn dat Twitter.

Gr.

• Starsky79

He Gerard,

Check even www.politie.nl en ga naar de regio van je woonplaats. Kun je zien wie je wijkagent is….;):D

• Planner

Daar kan je dus over van mening verschillen. Bovendien is in de betreffende regio (Noord- en Oost-Gelderland) inmiddels ook de opvolger van SMS alert, Burgernet, actief.

• - Gerard -

Haha, ik vind het wel grappig KlaasVaak om te zien hoe jij je er in verdiept. Maar als ik zeg dat de smartphones van de politie beveiligd moeten zijn, dan is het niet de bedoeling dat iemand met datarecovery de beveliging kan omzeilen. Dat noem ik niet beveiligen. Dat is een beetje het idee van een ondoordringbaar stalen hek met een hangslot uit een speelgoedwinkel afsluiten. Nogmaals, jij bedenkt het en het kan gerealiseerd worden.

• KlaasVaak

IT was mijn vorige beroep vandaar.

Probleem is in deze dat jij iets roept dat niet werkt en ik daar probeer enige onderbouwing voor te leveren om je te overtuigen.

Als jij dat voor onwerkelijk acht, tja.

Als ik jouw smartphone vind voordat jij de deleteopdracht hebt verstuurt en ik breng het toestel buiten ontvangstbereik kan ik hem ook ‘leegzuigen’.

En buiten ontvangstbereik brengen kan vrij simpel met aluminiumfolie of met een geavanceerder apparaatje: gsm jammer.

• - Gerard -

Wel goed lezen Reja. Jij ken mij, ik ken jou. Stel nou dat er paar voor mij onbekende agenten voor mijn deur staan en mij vragen: “Jij kent die Reja nogal aardig. Nou zijn wij met een onderzoek gestart en wellicht is Reja daar op de e.o.a. manier bij betrokken.”. Dan zou ik zeggen: ‘IK ben er niet bij betrokken, ik ken Reja inderdaad, ik ken u beide niet maar u mag van mij nu wel direct vertrekken. Toedeloe en de groeten’.

En ik noem jouw naam nu maar even om duidelijker aan te geven in welke sfeer je het moet vinden. Zou een KlaasVaak dezelfde vragen stellen, wimpel ik KlaasVaak trouwens ook af. Het ligt dus aan de vraag en wie de vraag stelt. Zou het nou om moord en doodslag gaan, of over misdrijven gepleegd tegen kinderen, tsja ….. dan ga ik toch praten Reja, ook al heb ik helemaal niks met die agenten.

Of als de politie bijvoorbeeld aan mij zou vragen, als ik weer eventjes de beveiliger ben, om winkelpersoneel, winkelleiding, in de gaten te houden, omdat zij een onderzoek ingesteld hebben maar het hun aan middelen/manieren ontbreekt daar iets tegen te doen, dan ga ik dat echt niet doen. Voer je eigen onderzoek maar lekker zelf uit, mij boeit het niet.

Want wat ik in mijn prachtige leventje tot nu in ieder geval wel geleerd heb is dat je nooit tussen partijen in moet gaan zitten. Gaat altijd ten kostte van jezelf. Politie blij, maar vrienden, kennissen, familie, collega's kwaad. Ik het kind van de rekening.