Ja, een foto met een naam. Kijk je eventjes een maandje niet, een andere foto-tje en een andere naam. Die kerel ken ik dan van gezicht. Een paar jaar geleden zaten we gezellig op het terras en mijn vriendin speelde toen nog graag vollybal. Op het marktplein werd dan een bak zand gestort en dan konden inwoners van mijn gemeente, maar ook andere gemeentes teams samenstellen en met elkaar de sportieve strijd aangaan. Heel leuk en gezellig. Tot het moment dat de gemeente besloot dat dat spektakel niet doorging omdat de gemeente tegen de politie, de ambulance en de brandweer ging watervoetballen. De rest, wij gewone burgers dus, waren niet welkom om deel te nemen. We mochten hun uiteraard wel komen aanmoedigen. Zo vertelde mij dat mijn vriendin. Ik zat me kapot te ergeren aan die lui.
Maar goed, daar deed die wijkagent dus ook aan mee. En toen had ik hem voor het eerst gezien. En dat walgelijke vertoon (bloemetje voor de winnaars en een fles wijn voor de wethouder omdat die zich opgeworpen had als scheidsrechter) is denk ik zo'n 3 jaar geleden, de inwoners spraken er schande van, en is heel verstandig naar mijn weten ook nooit voor herhaling vatbaar geweest. In die tijd heb ik ONZE wijkagent volgens mij 1 of 2 keer op straat gezien.
Ik heb het nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik vind de politie als organisatie echt een rampenclub maar daar staat tegenover dat er mensen werken die niet alleen voorzal aardig zijn maar ook hun stinkende best doen er iets van te maken.
Want de politie is toch een beetje een club van: Wij zijn dienaars, wij verlenen u graag hulp en dienen u met alles wat wij in huis hebben maar …… op welke manier wij u dienen of wanneer wij u hulp verlenen dat maken wij zelf wel uit, daar heeft u, o gewone burger, geen klote mee te maken. Want het onbreekt u in alle gevallen aan van verstand van politiezaken. Dus, als u wat van de politie vindt, dan brengt u dat maar naar de gemeente.