Reja Schreef:
——————————————————-
> "Een idioot. Die heb je altijd. Maar eens was hij
> ook gewoon een mens, misschien moeten we allemaal
> eens nadenken of we onze buren wel genoeg
> aanspreken. Gewoon, 'joh, hoe gaat het? Kan ik je
> helpen?'. Misschien een les voor iedereen."
>
> Quote van de agent die als eerste ter plaatse was
> in Alphen, in het AD van vandaag.
Daar heeft die agent absouut een goed punt, maar teveel mensen gaan juist problemen uit de weg, of doen er onbewust een schepje bovenop Reja. Ik kan makkelijk contact leggen, ook met terug getrokken jongeren. Wat opvalt is dat ze teleurgesteld door de mensen om hun heen teruggetrokken hebben in hun eigen wereldje. De hulpverlening plakt er een etiketje op, en onderdrukt het met gevaarlijke medicatie, terwijl er niets aan het daadwerkelijke probleem gedaan wordt, terwijl de problemen vaak in de directe omgeving van de jongeren voorkomen, soms binnen het gezin. En dan vinden we het gek als je op den duur ongeleide projectielen krijgt. Zoals veel agenten uit de praktijk zullen weten, komen de meeste problemen voor uit wat voor drugs dan ook. Ze werken allemaal hetzelfde, vragen steeds grotere hoeveelheden voor hetzelfde effect etc. totdat…
Zie deze driedelige serie van in totaal een klein halfuurtje eens over leugens en belangenverstrengeling, het eerste deel start als je naar de link gaat, de twee andere geluidsfragmenten staan er direct onder. Deze man gaat in deel drie volledig door de mand:
http://www.zideo.nl/index.php?option=com_youtube&tag=ontmaskerd&tubeid=c8jtgDMSLjQ&feature=youtube_gdata_player&zideo=6b773d3d
En zo gaat het ook met onderzoeken aangaande de gevaarlijke bijwerkingen, opgepoetste onderzoeksrapporten waar gegevens weggehouden worden die de verkoop schaden, media die afhankelijk is van reclameinkomsten, en dus niet meer transparant berichten. Vandaar mijn opmerking dat ze in sommige gevallen naar mijn mening zo'n beetje medeplichtig zijn. Al is dat laatste moeilijk hard te maken. Maar ik heb met mijn vele jaren vrijwilligerswerk één ding geleerd, mensenlevens en gezondheid (neem de Mexicaanse griepleugen maar) zijn ondergeschikt aan financiële belangen, lees miljarden… En in gevallen waar er agenten bij betrokken zijn, schermt net als in de medische wereld het beroepsgeheim deze misstanden af, walgelijk maar helaas waar.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1128394/2009/02/20/Een-misdadige-bijwerking.dhtml Groetjes v Hyperactief A-P.