Agent doodgeschoten in Baflo

• Starsky79

GRONINGEN - In het Groningse dorp Baflo is woensdagavond een agent gedood door een schietincident. Een andere agent raakte gewond.

Dat meldde de politie. De verdachte is aangehouden.

Agenten reageerden op een melding van een geweldsmisdrijf aan de Heerestraat in Baflo. Op het adres aangekomen werd de politie beschoten.

Bron: Nu.nl

De afgelopen weken staan de pers vol van schietpartijen met als top het drama in Alphen.

Nu vanavond het bovenstaande bericht. Wat kunnen we nog doen aan dit soort zaken? De wapens zijn er, de controle is er maar er is niet genoeg tijd om alles en iedereen met vergunning te controleren. En hoeveel wapens zijn er niet illegaal?

Afgelopen weekend van “dicht” bij kunnen zien wat het met de mensen doet maar in dit geval wat het vooral met mijn collega's doet. Sterkte voor de collega's en familie in Groningen.

Gr.

• Arie

BAFLO - Het Groningse dorp Baflo was woensdag plotseling het toneel van een bizarre Wildwest waarbij een 48-jarige politieagent werd doodgeschoten door een man die eerder op de avond al op gruwelijke wijze zijn ex-vriendin had vermoord.

Naar verluidt is de politieman met zijn eigen dienstwapen gedood. Ook een vrouwelijke agent en een inwoner van het Groningse plaatsje raakten gewond in de kogelregen. De dader, een 25-jarige man, kon later worden ingerekend.

Even na acht uur was de politie massaal uitgerukt nadat bij de alarmcentrale een melding over een ernstige mishandeling in een appartementencomplex aan de Heerestraat was binnengekomen. Toegesnelde agenten vonden er het lichaam van de, vrijwel zeker met een brandblusapparaat doodgeslagen vrouw. Zij openden onmiddellijk de jacht op de dader die in een signalement werd omschreven als een negroïde man met dreadlocks.

Een motoragent ontdekte de moordenaar bij het treinstation van Baflo en probeerde hem in te rekenen. Volgens onbevestigde berichten viel tijdens de worsteling het dienstwapen van de agent in handen van de man. Deze opende daarop het vuur en schoot de agent driemaal door het hoofd. Vervolgens vuurde hij in het wilde weg om zich heen. Een 22-jarige vrouwelijke agente en een inwoner van Baflo raakten daarbij lichtgewond.

Vier agenten met getrokken wapens achtervolgden de man langs de spoorrails en wisten de moordenaar uiteindelijk uit te schakelen door hem in de benen te schieten.

De politie heeft de omgeving van de dodelijke wildwest gisteravond afgezet en een groot sporenonderzoek in gang gezet. De omgebrachte agent laat een vrouw en kinderen achter. “Hij was een zeer toegewijd politieman”, zei de aangeslagen Groningse korpschef Oscar Drost afgelopen nacht tijdens een persconferentie.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9535597/__Schietpartij_in_Baflo__.html

Afschuwelijk nieuws weer. De familie, vrienden en collega's van de slachtoffers heel veel sterkte gewenst om het verlies te dragen. Ook de gewonden, waaronder de agente, het allerbeste en een spoedig herstel gewenst.

In verband met deze tragische gebeurtenis zal het prikbord tot en met de dag van de begrafenis van de politieman op zwart gaan.

Bram

Arie

• Hyperactief A-P

Allereerst veel sterkte aan de nabestaanden en betrokkenen, vervolgens moeten we hier ook maar weer afwachten of en wat voor middelen er in het spel waren, als het al naar buiten komt. Niet wapens zijn gevaarlijk, maar mensen die emotieloos gemaakt worden, zo scheen ook de Alphense schutter aan de antidepressiva te zitten. Veel agenten, maar ook militairen kunnen meepraten over wat deze middelen met je doen. Maar ja, belangen gaan bij deze industrie helaas bovens levens, en veel media die geen inkomsten willen verliezen, zijn in gevallen waar deze middelen in het spel zijn, zo langzamerhand mijns inziens medeverantwoordelijk. Je kan bij extreem geweld het steeds op je vingers natellen, triest maar waar. Daarnaast zitten agenten met een beroepsgeheim, waardoor dit niet massaal naar buiten komt… Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

KUTZOOI…..

En dan kijk je weer naar Opsporing verzocht …. zie je achter elkaar schietpartijen…..

Het wordt tijd dat de politie en de KMar eens vergaande mogelijkheden hebben te fouilleren, begin nu echt een hekel te krigen aan dat privacygezeik.

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> KUTZOOI…..

>

>

> En dan kijk je weer naar Opsporing verzocht ….

> zie je achter elkaar schietpartijen…..

>

> Het wordt tijd dat de politie en de KMar eens

> vergaande mogelijkheden hebben te fouilleren,

> begin nu echt een hekel te krigen aan dat

> privacygezeik.

Ach dat gaat helemaal niets oplossen - Gerard -, wil je dan na het drama in Apeldoorn ook auto's gaan verbieden? Mensen laten zich alles door “deskundigen” die stijf staan van de belangenverstrengeling wijs maken en adviseren. En de ene stompzinnige maatregel stapelt zich op de andere, opgelost wordt er niets. Mensen zijn zeker sinds de technische revolutie teveel op materialisme gericht, en te weinig op hoe ze zelf in elkaar steken. Het internet en mobieltjes tijdperk maakt dat er niet beter op. Zieke muziekclips vol met haat en geweld en games die al geen haar beter zijn, creëeren de rest van mensen hun eigen wereldjes. Ik noem het wel eens de oogkleppen en oordopjes cultuur. Alle dingen die ik genoemd heb, dragen niet bij aan sociale vaardigheden. En zowel legale als illegale middelen bewerkstelligen dat al die shit op hypnotisch niveau binnenkomen. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Reja

“Een idioot. Die heb je altijd. Maar eens was hij ook gewoon een mens, misschien moeten we allemaal eens nadenken of we onze buren wel genoeg aanspreken. Gewoon, ‘joh, hoe gaat het? Kan ik je helpen?’. Misschien een les voor iedereen.”

Quote van de agent die als eerste ter plaatse was in Alphen, in het AD van vandaag.

• 7251

Drama! Woorden schieten tekort.

Voor de nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies. Voor de gewonde collega een voorspoedig herstel.

groet

Rik

RPAA

• Hyperactief A-P

Reja Schreef:

——————————————————-

> "Een idioot. Die heb je altijd. Maar eens was hij

> ook gewoon een mens, misschien moeten we allemaal

> eens nadenken of we onze buren wel genoeg

> aanspreken. Gewoon, 'joh, hoe gaat het? Kan ik je

> helpen?'. Misschien een les voor iedereen."

>

> Quote van de agent die als eerste ter plaatse was

> in Alphen, in het AD van vandaag.

Daar heeft die agent absouut een goed punt, maar teveel mensen gaan juist problemen uit de weg, of doen er onbewust een schepje bovenop Reja. Ik kan makkelijk contact leggen, ook met terug getrokken jongeren. Wat opvalt is dat ze teleurgesteld door de mensen om hun heen teruggetrokken hebben in hun eigen wereldje. De hulpverlening plakt er een etiketje op, en onderdrukt het met gevaarlijke medicatie, terwijl er niets aan het daadwerkelijke probleem gedaan wordt, terwijl de problemen vaak in de directe omgeving van de jongeren voorkomen, soms binnen het gezin. En dan vinden we het gek als je op den duur ongeleide projectielen krijgt. Zoals veel agenten uit de praktijk zullen weten, komen de meeste problemen voor uit wat voor drugs dan ook. Ze werken allemaal hetzelfde, vragen steeds grotere hoeveelheden voor hetzelfde effect etc. totdat…

Zie deze driedelige serie van in totaal een klein halfuurtje eens over leugens en belangenverstrengeling, het eerste deel start als je naar de link gaat, de twee andere geluidsfragmenten staan er direct onder. Deze man gaat in deel drie volledig door de mand:

http://www.zideo.nl/index.php?option=com_youtube&tag=ontmaskerd&tubeid=c8jtgDMSLjQ&feature=youtube_gdata_player&zideo=6b773d3d

En zo gaat het ook met onderzoeken aangaande de gevaarlijke bijwerkingen, opgepoetste onderzoeksrapporten waar gegevens weggehouden worden die de verkoop schaden, media die afhankelijk is van reclameinkomsten, en dus niet meer transparant berichten. Vandaar mijn opmerking dat ze in sommige gevallen naar mijn mening zo'n beetje medeplichtig zijn. Al is dat laatste moeilijk hard te maken. Maar ik heb met mijn vele jaren vrijwilligerswerk één ding geleerd, mensenlevens en gezondheid (neem de Mexicaanse griepleugen maar) zijn ondergeschikt aan financiële belangen, lees miljarden… En in gevallen waar er agenten bij betrokken zijn, schermt net als in de medische wereld het beroepsgeheim deze misstanden af, walgelijk maar helaas waar.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1128394/2009/02/20/Een-misdadige-bijwerking.dhtml Groetjes v Hyperactief A-P.

• rene@v10power.ws

Ik sluit mij hierbij aan. We kunnen allemaal wel brullen dat er meer preventief gefouilleerd moet worden en zo maar dat haalt dit slachtoffer van zinloos geweld niet terug bij zijn vrouw en kinderen! Het probleem is de maatschappij zelf, men kent de naaste buren niet meer met als krantenkoppen dat er overleden mensen weken dan wel maanden in huis liggen zonder dat het opgemerkt wordt door de buren. Ik kom zelf uit een dorp waar iedereen elkaar kende en op de hoogte was van elkaars situatie. Tja…….vroeger.

• Starsky79

De verdachte is dus een uitgeprocedeerde asielzoeker, illegale immigrant…. Maar ja als we het land van herkomst niet weten loopt ie nog in NL rond….Dirk Haveman is dus slachtoffer geworden van het falende asielzoekers beleid van de overheid….