Geen idee.
Afgaande op het huidige politiebestel is dat nogal afhankelijk van regio, budget en common sense van de inkoper.
Misschien was de redenering: 's nachts vliegen doen we toch niet dus niet nodig?!
Wat een zooitje bij elkaar geraapte one-liners.
Oogt leuk, maar er is duidelijk geen sprake van kennis van zaken, laat staan nadenken bij wat er wordt geknipt en geplakt.
De nederlandse politie beschikt wel over teams en middelen om deze mensen te bestrijden. Alleen staan die teams niet 24 uur per dag in elke stad gereed.
Het leger heeft vergelijkbare middelen, maar ook daarvoor geldt: die staan niet 24 uur per dag in elke stad gereed.
Wat uw opmerking over het tolerantiebeleid te maken heeft met deze overvallen is mij onduidelijk, kunt U dat eens uitleggen zonder gebruik van “Tofik Dibi” termen ?
Je kan bijna geen reactie lezen over die overval, of de politie wordt zwaar afgezeken dat ze de daders niet gepakt hebben, echt treurige en zielige reacties. Wat die toetsbordhelden vergeten, is dat de eerste auto's die ter plaatse kwamen al een behoorlijk risico gelopen hebben, getuige een filmpje met waarschijnlijk lekgeschoten banden. Maar goed, veel van die ex-snelheidsduivels (omdat het vaak in één adem met snelheidscontroles genoemd wordt), kunnen schijnbaar zelf kogels uit (semi) of automatische wapens terugkoppen.
Waarom er geen arrestatieteam gebeld is? Nou gewoon even nadenken, heel simpel, die opties weet de politie in die gevallen zelf ook wel en benut die ook, maar… Men kondigt zo'n overval niet van te voren aan, dus kan men achteraf makkelijk oordelen dat ze helemaal naar het Zuiden vluchten, maar in de hectiek van een achtervolging kan de route vele malen wijzigen. Dus ja, arrestatieteams zijn er wel, maar die komen niet uit de lucht vallen. Daarnaast hadden de hulpdiensten in sommige delen van het Zuiden ook hun handen vol aan het noodweer van die nacht, oftewel minder voertuigen beschikbaar. Maar dat weer zijn de meesten alweer vergeten, omdat ze op hun bed lagen te knorren…
Het weer wat tevens een reden zou kunnen zijn waarom de dienst luchtvaart mogelijk niets in de buurt had of inzetten kon. Oftewel er zijn heus wel mogelijkheden en materieel om dit aan te pakken, maar agenten zijn nou eenmaal niet uitgerust met een glazen bol. De reden dat ik op dit bericht reageer, is dat ik persoonlijk vind, dat de politie gedaan heeft wat ze konden, met gevaar voor eigen leven, en dat mag tussen alle negatieve reacties ook wel eens gezegt worden. En dat ze op dit moment nog niet gepakt zijn, vind ik minder erg dan dat er doden waren gevallen. Ook jullie komen graag weer veilig thuis, en hoeven niet als schietschijf van een militaire actie (ik kan het niet anders noemen) te worden. Groetjes v Hyperactief A-P.
De reden dat ik op dit bericht reageer, is dat ik persoonlijk vind, dat de politie gedaan heeft wat ze konden, met gevaar voor eigen leven, en dat mag tussen alle negatieve reacties ook wel eens gezegt worden.
Hoewel ik geen idee heb hoe de politie meer had kunnen doen is de stelling dat “de politie gedaan heeft wat ze konden” ook prematuur. Zoals gewoonlijk in dit land wordt ook hier weer een onderzoek naar gedaan, laten we dat gewoon maar even afwachten? Er zal ongetwijfeld ook het één en ander mis zijn gegaan, zijn er in de hektiek beslissingen genomen die achteraf niet zo gelikkig waren enz… er zullen zeker leermomenten getrokken kunnen worden.
Waarbij ik niet wil zeggen dat er perse fouten zijn gemaakt, maar ik denk dat er in ieder geval lessen getrokken kunnen worden uit de gebeurtenissen, waarbij de kans dat criminelen, die bereid zijn om zoveel geweld tegen niet alleen burgers maar ook de politie te gebruiken, misschien iets vergroot kan worden. Maar ook die criminelen maken fouten, want zover ik het begreep hadden zij eerst een verkeerde vluchtroute genomen (over het terrein van het politiebureau) en zijn zij met hoge snelheid gecrashesd, waarbij er (minimaal?) 1 gewond is geraakt. Dat hadden er dus ook meer (of allemaal) kunnen zijn, waarbij ze wellicht wel gepakt waren…
Wat weet je er nou van Hyperactief? Of ben jij volledig bijgepraat door de raad van korpschefs? Morgen worden de ministers bijgepraat maar blijkbaar weet jij alles al, eerder dan de ministerraad. Wij, jij, iedereen in ieder geval op dit prikbord, dus ook de agenten, krijgen nooit het hele verhaal te horen.
Het is bijvoorbeeld knap te beweren dat er geen AT is gebeld. Hoe weet jij dat? Is het jouw beslissing geweest wel of niet een AT te bellen of was dat een politiefunctionaris die al dan niet een AT heeft gebeld?
Wat mij betreft mag je de politie best afzeiken. We hebben er 50.000 in loondienst en het betrof 6 overvallers. Welke overmacht heb je dan nodig om 6 overvallers op te pakken? Kijk, de helden, wat dat zijn ze, die agenten die het lef hebben laten zien dat ze niet bang waren en de achtervolging hebben ingezet, die mag je niet afzeiken. Dat zou echt een schande zijn. Maar wij weten helemaal niet wat de politiebobo's hebben besloten, zij die de agenten aansturen die de achtervolging hebben ingezet. Misschien was het wel een brigadier of een hoofdagent die besloot bij Eindhoven de achtervolging te staken en kwam er helemaal geen bobo aan te pas.
De een zegt; het was een zorgvuldig voorbereide actie en de overvallers hebben gewacht op het aangekondigde slechte weer. Is dat zo, want hoe rijm je dat met een andere bewering dat er wel sprake moest zijn van een inside job? Andere zeggen dat het dezelfde groep was die in Rotterdam ook een overval heeft gepleegd, het waren immers dezelfde auto's. Maar ja, was daar sprake van slecht weer en/of van een inside job? En die persoon die dan de insider moet zijn, staat die op de loonlijst van twee verschillende bedrijven, of komen die bedrijven bij elkaar over de vloer?
Ik denk dat wij nog maanden zoniet jaren moeten wachten voordat we een volledig beeld hebben van het politieoptreden. De Belgische Peter R. de Vries was vanavond te zien in Knevel en Brink. Hij vroeg zich waarom de Belgische politie niet was gewaarschuwd? Ze reden immers van A'dam richting Eindhoven.
Kortom, vragen zat, ook van mensen die beter op de hoogte zijn dan jij en ik, en jij weet nu al te vertellen dat de Nederlandse politie alles heeft gedaan wat ze konden.
Je bent gewoon een jaar of wat te vroeg met je conclusie. In werkelijkheid gaat er bij dit soort zaken heel veel mis/fout. Dat leert de geschiedenis ons.
Planner Schreef:
——————————————————-
.
>
>
> Hoewel ik geen idee heb hoe de politie meer had
> kunnen doen is de stelling dat "de politie gedaan
> heeft wat ze konden" ook prematuur. Zoals
> gewoonlijk in dit land wordt ook hier weer een
> onderzoek naar gedaan, laten we dat gewoon maar
> even afwachten? Er zal ongetwijfeld ook het één
> en ander mis zijn gegaan, zijn er in de hektiek
> beslissingen genomen die achteraf niet zo gelikkig
> waren enz… er zullen zeker leermomenten
> getrokken kunnen worden.
Nee hoor, die zijn er niet. Blijkt nergens uit. Anders waren de bedrijven wel veel beter beveiligd met beveiligers met high tech, state of the art, automatische wapens waar mariniers jaloers op zouden zijn. Al was het maar in hun eigen gebouw. Maar niks van dat alles. De politie komt wel NADAT je bent overvallen. En dat volgt een levengevaarlijke wildwest en staan half Nederland de volgende dag in de file. Heel intelligent allemaal.
Dagelijks gaan mensen tanken zonder te betalen. Ik hoorde laatst een verhaal dat de politie de zaak pas onderzoekt als eenzelfde persoon dat 3 keer heeft gedaan. Die vorige 2 zijn rekening eigen zaak. Nou, de politie zou wijzer kunnen zijn en helemaal niet meer komen. Eerst betalen, dan tanken. Ligt voor de meeste stervelingen voor de hand maar leren we iets? Nee, we leren niets.
Het is volgens mij al een heel oud gezegde: de gelegenheid maakt de dief.
Tuurlijk zijn er leermomenten Planner, het hele leven is een les, maar waar het mij omging is dat diverse burgers van mening zijn dat de politie zich voor een paar rotcenten af moeten laten knallen. Of dat er extreem gereageerd werd, dat een heli de auto van bovenaf had moeten doorzeven, waarbij ook de politie weer onder vuur zou liggen als een auto met burgers getroffen zou worden, ook dan is het land weer te klein. Oftewel weinig of geen nuance, maar veel reacties doordrengt van een bekeuring uit het verleden. Dat is zo'n beetje het niveau van reageren, en xde media doet daar net zo hard aan mee. Ga vooral niet tegen de wijdverbreide leugens in, want dan lig jezelf onder vuur… Er zijn gewoon teveel wegwerpers met mooie praatjes in iemands gezicht, maar ondertussen dubbele agenda's hebben. Groetjes v Hyperactief A-P.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?