Gedoogbeleid voor Topsegment

• Hyperactief A-P

Wat weet je er nou van Hyperactief? Of ben jij volledig bijgepraat door de raad van korpschefs? Morgen worden de ministers bijgepraat maar blijkbaar weet jij alles al, eerder dan de ministerraad. Wij, jij, iedereen in ieder geval op dit prikbord, dus ook de agenten, krijgen nooit het hele verhaal te horen. Aldus: - Gerard -

Moet je bijgepraat zijn om een reactie te mogen geven op in mijn ogen riool reacties - Gerard -? In één zo'n filmpje staat een agent in Burger bij de plaats delict te bellen en koffie te drinken. Gelijk komen de opmerkingen over het koffiedrinken. Dat ze daar al een paar uur met onderzoek bezig zijn, en uiteindelijk ook een bakje leut drinken, wordt aangegrepen alsof ze daar niets staan te doen. Daar irriteer ik me mateloos aan, omdat het nergens over gaat.

Het is bijvoorbeeld knap te beweren dat er geen AT is gebeld. Hoe weet jij dat? Is het jouw beslissing geweest wel of niet een AT te bellen of was dat een politiefunctionaris die al dan niet een AT heeft gebeld? Aldus: - Gerard -

Ik heb er alweer spijt van dat ik uberhaubt hier gereageerd heb, als je goed gelezen zou hebben, dan zou je zien dat ik dat niet beweer. In de reacties werd er over gesproken alsof dat niet gedaan zou zijn, alsof de reageerders de politie op een idee moest brengen. Het korps Amsterdam Amstelland hoef je echt niet op dat idee te brengen hoor, die zijn wel meer gewend dan plattelands problematiek.

Wat mij betreft mag je de politie best afzeiken. We hebben er 50.000 in loondienst en het betrof 6 overvallers. Welke overmacht heb je dan nodig om 6 overvallers op te pakken? Kijk, de helden, wat dat zijn ze, die agenten die het lef hebben laten zien dat ze niet bang waren en de achtervolging hebben ingezet, die mag je niet afzeiken. Dat zou echt een schande zijn. Maar wij weten helemaal niet wat de politiebobo's hebben besloten, zij die de agenten aansturen die de achtervolging hebben ingezet. Misschien was het wel een brigadier of een hoofdagent die besloot bij Eindhoven de achtervolging te staken en kwam er helemaal geen bobo aan te pas. Aldus: - Gerard -

Wat het eerste betreft zou jij als geen ander moeten weten dat ik kritiek op de politie ook niet onder stoelen of banken steek. Maar mijn reactie ging om het eerste optreden, over wat jezelf al aangaf de helden dus. Maar die werden dus massaal afgezeken. En om een lang verhaal kort te houden, heb ik geen eindconclusie gegeven, nogmaals het hele leven is een les. Maar veilig vanachter een toetsenbord op zo'n actie afgeven, vind ik ver onder de maat, dat is alles. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

1 Tip Hyperactief….de transporten van de Nederlandsche Bank zijn nog nooit overvallen. Want die transporten worden bewaakt en beveiligd door de Koninklijke Marechaussee dat tot de tanden bewapend is. Verder wacht ik de berichtgeving ook wel af hoe e.e.a. is verlopen mochten we dat ooit te horen krijgen. Voorzichtige conclusie is dat de politie de daders het beste maar zo snel mogelijk kan opsporen want een volgende overval door deze lieden kan de Nederlandse politie in ieder geval niet voorkomen.

• KlaasVaak

1 verschil: de Nederlandse Bank is geen commerciële organisatie en Brinks c.s. wel

Er is in het verleden al eens over gesproken om geldwagens te beveiligen door de politie/leger.

Toen was het commerciële karakter het struikelblok.

Bovendien: waar stop je dan met assisteren?

De geldwagens wel? En een juwelier, etc. dan?

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> 1 verschil: de Nederlandse Bank is geen

> commerciële organisatie en Brinks c.s. wel

Ja???

>

> Er is in het verleden al eens over gesproken om

> geldwagens te beveiligen door de politie/leger.

> Toen was het commerciële karakter het

> struikelblok.

Van wie, de overheid? Laat die bedrjven het zelf beveiligen.

> Bovendien: waar stop je dan met assisteren?

> De geldwagens wel? En een juwelier, etc. dan?

Precies, we hebben de politie niet nodig totdat we de politie wel nodig hebben. Assisteren dus.

• Starsky79

Klopt en de IR zat er al op. Ik denk dat de journalist niet helemaal begrepen heeft wat er gezegd werd.

• Starsky79

Dan in het vervolg de KMAR maar bellen bij dit soort meldingen. Die schijnen het allemaal goed te doen toch?

En dan zit er nog zo'n vice president bij K&B die zich af gaat vragen waarom er geen spijkermatten zijn gebruikt….. Die opmerking bewijst maar weer wat de politiek weet van de politie…..

Gr.

• - Gerard -

Starsky79 Schreef:

——————————————————-

> Dan in het vervolg de KMAR maar bellen bij dit

> soort meldingen. Die schijnen het allemaal goed te

> doen toch?

Dat zeg ik niet. Ze zijn nooit overvallen omdat de KMar het beveiligt. Als de commerciële partijen dat ook zouden mogen, worden zij ook niet meer overvallen. Heeft niks met de KMar te maken maar met het feit dat die transporten beveiligd worden.

• serine

er zullen vast fouten gemaakt zijn…maar jemig heejjjjj…wie verwacht in ons kikkerland nu zo's aanval van buitensporig geweld?..met zulke wapens?…ik niet in ieder geval…

als je iets verwacht ben je daarop voorbereid…en niemand verwacht dit….we horen er wel over en zien veel geweld op tv..maar meestal is dat elders…en niet zo vaak HIER…

dus tja…inderdaad leer momentje..gelukkig is er gekozen voor eigen veiligheid…

een zak geld is geen leven waard..(immers hebben agenten ook gewoon een vrouw man en kinderen thuis.

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> 1 Tip Hyperactief….de transporten van de

> Nederlandsche Bank zijn nog nooit overvallen. Want

> die transporten worden bewaakt en beveiligd door

> de Koninklijke Marechaussee dat tot de tanden

> bewapend is. Verder wacht ik de berichtgeving ook

> wel af hoe e.e.a. is verlopen mochten we dat ooit

> te horen krijgen. Voorzichtige conclusie is dat de

> politie de daders het beste maar zo snel mogelijk

> kan opsporen want een volgende overval door deze

> lieden kan de Nederlandse politie in ieder geval

> niet voorkomen.

Sorry - Gerard -, in mijn ogen een domme vergelijking, waarom? Omdat de huidige wereld vol Trojaanse paarden zit, oftewel onheil van binnenuit. Voor als je het bericht nog niet meegekregen had, ook de Nederlandse bank is van binnenuit aangepakt, oftewel kom eens uit je verkokerde kijkertje vandaan. Ik weet nog heel goed, ondanks dat het archief met bewijs daarover gewist is. Dat ik de “dader” van de Schiedammer Parkmoord jaren voordat het uitkwam hier vanwege het door mij gelezen psychologisch rapport als onschuldig verklaarde. Enkele agenten die reageren (meer zitten hier ook niet van de ongeveer in totaal 50.000), spraken er schande van dat ik de ouders van het slachtoffer schade aan zou doen.

Toen het uitkwam, bleef het stil, niemand van die goudhaantjes hier kon het opnieuw verkrachtte slachtoffer een vrouw uitleggen dat de tunnelvisie dit mogelijk gemaakt had. Ik noem geen namen, daar ik absoluut geen stemmig wil maken hier. Maar nog zijn er zichzelf mooier voordoende agenten alhier, die je onder het motto dat je jou iets willen leren jou alsnog afzeiken, terwijl ze de bewijzen in handen hebben dat je eigenlijk een aanvulling op het politieapparaat zou kunnen zijn. Deze in mijn ogen lulhannissen, worden betaald voor een logo.

Burgers die het uiteindelijke werk doen, zijn bijzaak, of worden zoals onlangs in Almere in het “zonnetje” gezet, door mediaberichten de wereld in te sturen dat burgers jeugdige inbrekers hebben laten oppakken, en eigenlijk opeens blij zijn met de politie. Zo heb ik persoonlijk in vele maatschappelijke posities waar ik vrijwilligerswerk gedaan heb, gezien en ervaren hoe de professioneel betaalden hun toko in stand houden, die commercieel bedrijfsmatig in elkaar zou donderen als de echte waarheid aan het licht kwam. Dat is de huidige maatschappij en de denkwijze… Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

er zullen vast fouten gemaakt zijn…maar jemig heejjjjj…wie verwacht in ons kikkerland nu zo's aanval van buitensporig geweld?..met zulke wapens?…ik niet in ieder geval… Aldus: serine.

Ik wel, en het is niet nieuw ook, in de jaren 90 werden ook met oorlogswapens geldauto's onder vuur genomen, nu zo'n kleine 20 jaar verder is er nog niets veranderd??? Pedo's zijn er ook altijd al geweest, en toch zijn er nog steeds geen levenslange straffen mogelijk op figuren als van het Hofnarretje??? Extreem rechts is er vanaf halverwege de jaren 80 geweest, en nog stinken mensen in een mannetje wat uit de elite voortkomt en is er dus niets begrepen en geleerd wat de politiek destijds na Janmaat zei???

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar de 24 uurs economie en dus druk, druk, druk, en de gemanipuleerde media voor de burger laten denken, brengt de maatschappij waar die nu gestrand is. We hebben nog nooit zoveel wetenschappers gehad, en het is nog nooit zo'n grote teringzooi geweest. Maar toch gaat de maatschappijn voort op de grote leugen die ervoor geleerd hebben, want die weten het toch???

Tuurlijk “weten” die het nog, want ze meten zich aan de naar mijn mening verkeerden. Waarom? Omdat blindelings in de mist op je voorgangers jezelf doodstaren en volgen, je letterlijk en figuurlijk in de afgrond brengt. Ik ben het dan ook niet eens dat de politie uit mietjes bestaat omdat sommigen menselijke waarden missen (mijn bewoordingen), en dus nazorg nodig hebben. Maar wel met de in mijn ogen sukkels die zich laten leiden door niet zelf te denken… En in dat laatste zit nu juist het probleem volgens mij. Het is ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken. Groetjes v Hyperactief A-P.