Wat weet je er nou van Hyperactief? Of ben jij volledig bijgepraat door de raad van korpschefs? Morgen worden de ministers bijgepraat maar blijkbaar weet jij alles al, eerder dan de ministerraad. Wij, jij, iedereen in ieder geval op dit prikbord, dus ook de agenten, krijgen nooit het hele verhaal te horen. Aldus: - Gerard -
Moet je bijgepraat zijn om een reactie te mogen geven op in mijn ogen riool reacties - Gerard -? In één zo'n filmpje staat een agent in Burger bij de plaats delict te bellen en koffie te drinken. Gelijk komen de opmerkingen over het koffiedrinken. Dat ze daar al een paar uur met onderzoek bezig zijn, en uiteindelijk ook een bakje leut drinken, wordt aangegrepen alsof ze daar niets staan te doen. Daar irriteer ik me mateloos aan, omdat het nergens over gaat.
Het is bijvoorbeeld knap te beweren dat er geen AT is gebeld. Hoe weet jij dat? Is het jouw beslissing geweest wel of niet een AT te bellen of was dat een politiefunctionaris die al dan niet een AT heeft gebeld? Aldus: - Gerard -
Ik heb er alweer spijt van dat ik uberhaubt hier gereageerd heb, als je goed gelezen zou hebben, dan zou je zien dat ik dat niet beweer. In de reacties werd er over gesproken alsof dat niet gedaan zou zijn, alsof de reageerders de politie op een idee moest brengen. Het korps Amsterdam Amstelland hoef je echt niet op dat idee te brengen hoor, die zijn wel meer gewend dan plattelands problematiek.
Wat mij betreft mag je de politie best afzeiken. We hebben er 50.000 in loondienst en het betrof 6 overvallers. Welke overmacht heb je dan nodig om 6 overvallers op te pakken? Kijk, de helden, wat dat zijn ze, die agenten die het lef hebben laten zien dat ze niet bang waren en de achtervolging hebben ingezet, die mag je niet afzeiken. Dat zou echt een schande zijn. Maar wij weten helemaal niet wat de politiebobo's hebben besloten, zij die de agenten aansturen die de achtervolging hebben ingezet. Misschien was het wel een brigadier of een hoofdagent die besloot bij Eindhoven de achtervolging te staken en kwam er helemaal geen bobo aan te pas. Aldus: - Gerard -
Wat het eerste betreft zou jij als geen ander moeten weten dat ik kritiek op de politie ook niet onder stoelen of banken steek. Maar mijn reactie ging om het eerste optreden, over wat jezelf al aangaf de helden dus. Maar die werden dus massaal afgezeken. En om een lang verhaal kort te houden, heb ik geen eindconclusie gegeven, nogmaals het hele leven is een les. Maar veilig vanachter een toetsenbord op zo'n actie afgeven, vind ik ver onder de maat, dat is alles. Groetjes v Hyperactief A-P.