Gedoogbeleid voor Topsegment

• serine

20 jaar geleden…is er ook een campagne geweest…er hingen posters overal met de prijs voor welk wapen je kon krijgen(boete en straftijd )..en dat je ze gratis en zonder straf in kon leveren bij het dichtsbijzijnde politie buro..vanaf dat moment is er scherp gelet op wapen bezit..

er loopt gerust wel eens een gek met een pistool rond die op de politie begint te schieten…maar zo erg als nu…ik kan het mij inderdaad niet meer heugen dat dat nog gebeurd is…in deze mate dus…hier in dit land..

dus wat dat betrfeft…blijf ik nog steeds bij mijn mening..

en je hebt het over wetenschappers..wat hebben weten schappers met dit hele gebeuren te maken? welke weten schappers trouwens? wie bedoel je nou eigenlijk?

en wie staren zich dood en volgen op wat….ik vind dat je ene onduidelijk en warrig anwtoord geeft…ik heb het 3 x gelezen…misschien dat iemand mij uitleg kan geven over wat hyper eigenlijk zeggen wil…?

want wie zijn die sukkels dan?…

• - Gerard -

Hyperactief, heel Nederland wist dat de ‘dader’ van de Schiedammerparkmoord niet de dader was. Ik weet niet wat jouw lezen van een ps. rapport daaraan toevoegt. Peter R. de Vries had al een reconstructie gemaakt en wat de politie beweerde kon eenvoudigweg niet waar zijn. Maar daarover is al genoeg gezegd, de overheid heeft haar falen allang toegegeven.

Als er 1 op dit forum is die zegt dat politie en justitie liegen en bedriegen, dan ben ik dat …………….. al jaren.

Hoe dan ook, ik wil dat geld- en waardetransportbedrijven zichzelf tot de tanden bewapenen om zichzelf te verdedigen omdat de politie ze niet kan/wil beschermen. Ik zie niet in wat er mis is aan een straatbeeld waarbij geldtransporten begeleid worden door zwaar bewapende particuliere beveiligers.

• Starsky79

Maar dat betekend dat je dus of de politie moet gaan opofferen om de transporten te beveiligen of dat je een commercieel bedrijf de toestemming wilt gaan verlenen om zwaarbewapend op Nederlands grondgebied wil laten rond lopen/rijden.

En laten we eerlijk zijn: de KMAR heeft veel meer tijd voor beveiliging van dit soort transporten dan de politie. En meer KMAR medewerkers zijn getraind in het gebruik van zwaardere wapens. Dus is het wel zo logisch dat die wordt ingezet voor de DNB.

Maar ben nog steeds benieuwd hoe de minister het leger had willen inzetten bij de overval in Amsterdam. Ik heb geen idee.

gr.

• Reja

Je vergeet extreem links te noemen.

• - Gerard -

Starsky79 Schreef:

——————————————————-

> Maar dat betekend dat je dus of de politie moet

> gaan opofferen om de transporten te beveiligen of

> dat je een commercieel bedrijf de toestemming wilt

> gaan verlenen om zwaarbewapend op Nederlands

> grondgebied wil laten rond lopen/rijden.

Nee, niks politie. Gewone politieagenten hebben een pistool om zichzelf te beschemen. Daar heeft niemand wat aan. We moeten mensen hebben met offensieve wapens.

>

> En laten we eerlijk zijn: de KMAR heeft veel meer

> tijd voor beveiliging van dit soort transporten

> dan de politie. En meer KMAR medewerkers zijn

> getraind in het gebruik van zwaardere wapens. Dus

> is het wel zo logisch dat die wordt ingezet voor

> de DNB.

>

> Maar ben nog steeds benieuwd hoe de minister het

> leger had willen inzetten bij de overval in

> Amsterdam. Ik heb geen idee.

Ik denk zelf dat de minister het over DSI had als hij het over het leger heeft.

Dit dus: http://www.arrestatieteam.nl/eenhedenbinnenland/dienst_speciale_interventies-DSI.php

• - Gerard -

Hyperactief, ik herhaal het nog maar eens een keer. Een hfd. comm. die niet altijd, naar eigen zeggen, direct opvolgt wat de minister hem (hij is uitvoerder) opdraagt en het heeft over: MIJN BEDRIJF, is niet het goede voorbeeld voor alles wat onder zijn verantwoordelijkheid valt.

En inderdaad, dit is het IK BV tijdperk, wen er maar aan.

• Planner

Gerard

Ik denk zelf dat de minister het over DSI had als hij het over het leger heeft.

En hoe denk(en) jij (en de Minister) dat deze eenheid op het juiste moment op de juiste plaats hadden kunnen zijn?

• Hyperactief A-P

er loopt gerust wel eens een gek met een pistool rond die op de politie begint te schieten…maar zo erg als nu…ik kan het mij inderdaad niet meer heugen dat dat nog gebeurd is…in deze mate dus…hier in dit land..

dus wat dat betrfeft…blijf ik nog steeds bij mijn mening.. Aldus: serine.

Ga er dan maar vast aan wennen zou ik zo zeggen serine, dit is dus de prijs die we gaan betalen met verdere verharding, en dat veel mensen elkaar niet meer zien staan. Of juist weglopen voor mensen die signalen afgeven, maar die mensen uit de weg gaan. Ik bedoel hoeveel van die verjardagsfeestjes heb je niet, waar mensen alleen komen voor wat er te halen is, en je van die zelfde mensen vaak niemand meer ziet, als het mensen niet meer voor de wind gaat. Ik zie het zelfs in verpleegtehuizen. Mensen die vroeger maatschappelijke posities hadden met veel mensen over de vloer, en nu geen hond zien…

en je hebt het over wetenschappers..wat hebben weten schappers met dit hele gebeuren te maken? welke weten schappers trouwens? wie bedoel je nou eigenlijk? Aldus: serine.

Daar bedoel ik wetenschappers in het algemeen mee. Alles moet meetbaar zijn, veel advies wat er gegeven wordt is allemaal op een weegschaaltje door wetenschappers afgewogen. Niet alle succes is meetbaar. Wat niet meetbaar is bestaat niet en krijgt geen geld. Oftewel zelfs het denken is uitbesteed aan een dubieuze beroepsgroep.

en wie staren zich dood en volgen op wat….ik vind dat je ene onduidelijk en warrig anwtoord geeft…ik heb het 3 x gelezen…misschien dat iemand mij uitleg kan geven over wat hyper eigenlijk zeggen wil…?

want wie zijn die sukkels dan?… Aldus: serine

Wat het eerste betreft Mensen die blind op hun voorgangers varen, vandaar mijn voorbeeld over de mist. In politietermen degeen met een tunnelvisie. Dus niet zelf denken, maar blindelings afgaan op wat je voorgekauwd wordt door anderen. En dat zijn dan tevens in mijn ogen sukkels. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Reja Schreef:

——————————————————-

> Je vergeet extreem links te noemen.

Die vergat ik niet hoor Reja, er is nog veel meer dan dat in het rijtje stond op te noemen. Maar ik haalde het voorbeeld van extreem rechts aan, omdat het aangeeft daar waar ruim 20 jaar geleden nog een taboe op zat, nu doorbroken is. En ik wil geen politieke discussie beginnen, maar sommige dingen die gezegt worden zijn gewoon waar. Wat me wel verbaast, is dat er zelfs mensen van de groep die jij terecht noemt, nu met een persoon in zee gaan, waar ze destijds voor op de barricaden gingen. Wat dus aangeeft hoe makkelijk mensen door de massamedia te manipuleren zijn. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Hyperactief, ik herhaal het nog maar eens een

> keer. Een hfd. comm. die niet altijd, naar eigen

> zeggen, direct opvolgt wat de minister hem (hij is

> uitvoerder) opdraagt en het heeft over: MIJN

> BEDRIJF, is niet het goede voorbeeld voor alles

> wat onder zijn verantwoordelijkheid valt.

>

> En inderdaad, dit is het IK BV tijdperk, wen er

> maar aan.

Op dit punt verschillen we van mening - Gerard -, een hfd comm. staat dichter bij zijn mensen en de praktijk dan een minister. Groetjes v Hyperactief A-P.