Agenten gedwongen naar de dierenpolitie

• serine

Agenten gedwongen naar de dierenpolitie

Binnen de politie is ophef ontstaan, omdat agenten worden gedwongen animal cop te worden. Politieagenten van diverse korpsen zeggen dat leidinggevenden hen onder grote druk zetten de cursus te volgen voor parttime dierenagent.

Als agenten weigeren zich te laten omscholen, kan zich dat later tegen hen keren, zo wordt gedreigd. Minister Opstelten (Veiligheid) bezwoer eerder dat de cursus nu door zo'n vijftig agenten op basis van vrijwilligheid wordt gevolgd.

Voolgerns het AD zijn vooral agenten die al werken bij de hondenbrigade of bereden politie, gedwongen. Enkelen zijn

zelfs zonder overleg door hun leidinggevenden opgegeven.

Veel hondengeleiders willen de nieuwe nevenfunctie niet en vrezen

bovendien dat zij daardoor minder vaak kunnen worden ingezet bij gevaarlijke arrestaties of ordeverstoringen.

02/07/11 08u02 Bron : AD

Ik kan mij dit levendig voorstellen je traint immers keihard met je hond om hem zijn werk goed te laten doen..en in plaats daarvan mag je je hond in de kennel laten zitten…omdat je zielige konijntjes moet gaan redden..zo en zo ben ik het er niet mee eens dat er agenten worden gebruikt om als dieren politie te functioneren…zat andere mensen die een opleiding kunnen gebruiken en iets nuttigs voor de maatschappij kunnen gaan doen. in america hebben ze daar ook geen goeie agenten voor ingezet…dus waarom hier dan weer wel?..

waarom het te kort aan politie mensen nog erger inkorten…? waarom begrijp ik dit niet …? waarom laat iedereen dit gebeuren..?

en sinds waneer kun jij zonder jou toestemming ergens voor opgegeven worden?…

• mwb

Dit heeft niets, maar dan ook werkelijk niets, met dierenleed te maken.

Het is een politiek spel.

VVD en CDA hebben een meerderheid met de PVV als steunpartner.

De PVV is daarbij beloofd dat een van de belangrijkste argumenten waarmee ze stemmers hebben getrokken (dierenpolitie), zou worden doorgevoerd.

De enige reden dat de dierenpolitie er komt, is omdat ander de PVV zijn steun in trekt.

Opstelten weet echt wel dat de meeste agenten worden gedwongen naar de opleiding te gaan.

Maar dat zal hem een worst wezen.

Daar gaat het hem niet om, het gaat er om de meerderheid in de kamer niet te verliezen.

Daarom, en nergens anders.

• - Gerard -

Ja, zo kun je het ook bekijken. Ik zie het anders. De politie is een uitvoeringsinstantie van de overheid en de overheid richt haar uitvoeringsinstantie ZO in zoals zij dat wenst. Meer of minder is het niet.

We hebben dat gezien bij UWV, 2/3 van de kantoren dicht en 6.000 man op straat en bij Defensie, 12.000 man op straat. Kortom, het is misschien leuk om te lezen wat een individuele agent ergens van vindt maar invloed heeft het natuurlijk niet. De korpschefs en korpsbeheerders wilden ook geen Nationale politie maar het verzet is volstrekt nutteloos.

En zo hoort het ook.

• KlaasVaak

hmmm, ontslagen worden is iets anders dan verplicht van functie te veranderen (terwijl er in jouw oude functie nog voldoende werk is en dus niet noodgedwongen)

• serine

bovendien….ik ben misschien een zeikerd…maar ehh als ik honden geleider was…zou ik echt niet mijn hond opruimen omdat ik van fuctie moest veranderen…dan nam ik ontslag en ging ik voor een beveiligings buro werken…

(* toen ik dat las he….GRRRR…das echt een brug te ver…

• KlaasVaak

Ik denk dat die hond geen eigendom is.

Ik denk dat het van dienstwege verstrekt is waar je goed voor moet zorgen.

Net zoals met het wapen, de dienstauto etc.

• - Gerard -

Woef …. woef woef.

• serine

ah dan is dat de reden waarom ik dat werk niet doe…:D

• serine

hoe dan ook even zonder dollen…het is te gek dat iemand gedwongen word in een fuctie waar die niet in zitten wil…

je kan van iemand niet verwachten zijn/haar werk goed en met overgave te kunnen doen waneer hij of zij het werk helemaal niet leuk vind en niet WIL…

dus wat voor zin heeft dwang?..met bedreiging nog wel?….ik kan het me haast niet voorstellen …maar al zou dat waar wezen lusten de honden daar natuurlijk geen brood van.

• - Gerard -

Het zijn ambtenaren serine. Die hebben gewoon uit te voeren wat ze wordt opgedragen. Ik weet niet in welke fantasiewereld jij leeft maar er zijn duidenden militairen die niet naar Afghanistan wilden. Alleen wordt ze niks gevraagd, ze krijgen de OPDRACHT naar Afghanistan te gaan en anders opzouten.