Agenten gedwongen naar de dierenpolitie

• serine

precies mijn idee… (wij noemand ze dan stadswachten…en ik weet niet of dat overal begonnen is als een project voor werkelozen,…? maar ik vond het een goed project…mensen kwamen daarmee weer aan een baan…als die doorschuiven naar dieren politie..komen er weer baantjes vrij bij de stadwacht…om vervult te worden door langdurige werkelozen.. (is een beter plan…) want wij hebben onze agenten gewoon op de goede plaatsen nodig..we hebben er al te kort..

• - Gerard -

Eiegnlijk is mijn vraag heel simpel KlaasVaak. Jij bent districtschef en jij wijst 10 ex-motoragenten - hun functie bestaat niet meer - aan die een andere functie gaan doen maar ze willen het niet. Hoe los jij dat op?

• KlaasVaak

Ik ga hier niet in mee, die caviapolitie werd en wordt niet opgevuld uit agenten die anders hun baan kwijt zijn/waren.

Het is dus geen gunst dat zij een baan aangeboden krijgen, zij krijgen hem ‘door de strot geduwd’.

• Planner

KlaasVaak,

De ‘caviapolitie’ komt gewoon uit de huidige sterkte van de politie. Ergens zal er dus door iemand een keuze gemaakt moeten worden bij welke afdelingen er formatieplaatsen ingeleverd moeten worden ten behoeve van deze nieuwe ‘tak van sport’. Dat daarmee het werk op die andere afdelingen niet minder wordt dat snapt iedereen, maar er zullen dus wel degelijk elders functies komen te vervallen.

En inderdaad, als er niet genoeg vrijwilligers zijn, dan zal het dus bij een aantal politiemensen ‘door de strot gedrukt’worden. Maar wat is daar dan mis mee? Het kan natuurlijk niet zo zijn als de politiek besluit dat de politie bepaalde taken uit moet gaan voeren dat dit bij gebrek aan vrijwilligers onder de politiemensen maar niet gaat gebeuren.

• - Gerard -

Precies Planner. En de vorige regering wilde 3.000 functies bij de politie schrappen. Had KlaasVaak nog minder collega's gehad. Deze regering zegt: dat doen we niet, 3.000 functies bij de politie blijven behouden maar in die 3.000 functies zit dan wel die 500 man dierenpolitie. Er komt dus een taak bij. En ik heb het in mijn vraag niet over de dierenpolitie gehad maar over onwillige motorpolitieagenten die niet van functie willen veranderen en hoe KlaasVaak dat, in zijn functie van districtschef, zou oplossen.