Agenten gedwongen naar de dierenpolitie

• serine

nou zelfs daar teken je voor of niet,…

• serine

en hoezo fantasie wereld…

ik kan mijn buiten dienst medewerker ook binnen aan het werk zetten hoor….maar de vraag is of hij dan net zo hard werkt…

de REALITEIT is nu eenmaal zo dat waneer iemand iets moet doen wat hij niet wil…hij het niet zomaar naar behoren uit zal voeren…

politie verpleegster of vuilnisman…dat maakt geen donder verschil…het zijn allemaal mensen…

heel fantasie loos eigenlijk…gewoon heel gewoon en een normaal bekend gegeven…

dus ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt? >:D<

*met het verzoek aan jou of je voortaan normaal tegen mij wil reageren…ik behandel jou ook met respect..

• - Gerard -

Zeur niet zo over respect.

serine, nou ben jij ergens blijkbaar de baas over …. zal wel over buitendienst en binnendienstmensen zijn. Hoef ik ook niet te weten.

Maar bij ambtenaren werkt het nou eenmaal anders.

Stel. in Enkhuizen staat een politiebureau en in Hoorn staat een politiebureau. Nu heeft de politieleiding, gedwongen door bezuinigen, besloten bureau Enhuizen te sluiten. Ja, dan zullen wel een mannetje of 30 kwaad worden maar dat interesseert helemaal niemand van de politieleiding en het gezag daarboven. Het bureau in Enkhuizen wordt gesloten en het personeel mag maandag een stoel en tafel uitzoeken in het bureau Hoorn.

PUNT UIT.

En dan kun jij met wel 100 argumenten opnoemen waarom het oneerlijk is. Noem er eens 1; bijna iedereen woont in directe omgeving van Enkhuizen, agenten hadden hun hele gezin op het werk van Pa of Ma de agent afgestemd, met schooltijden, verenigingen en weet ik veel.

Het boeit niemand.

En als jij nou KUNT beslissen dat jouw buitenmedewerker minder productief is als hij binnenwerk moet doen, dan is dat allemaal prima. Maar als jij nou eens iemand boven je hebt staan die tegen jou zegt: Die buitendienstmedewerker gaat voortaan binnendient doen, regel dat. Zul jij wel zeggen: “maar misschien is hij minder productief, minder gemotiveerd als hij binnenwerk moet doen”. Dan zal bij ambtenaren het antwoord zijn: Jij regelt dat serine en anders zoek ik voor jou wel iemand die het gaat regelen, die vent gaat naar binnen.

Er wordt een aantal agenten aangewezen die naar de dierenpolitie gaan en verder is er geen discussie of iemand daar nou wel het naar zijn zin zal hebben. Die posities moeten worden ingevuld, dat alleen telt.

• serine

nu snap ik waarom er een aantal agenten …leerkracht geworden is..:D

je verhaal klinkt logische hoor…maar is natuurlijk geen vergelijking..met jou baantje die er nog wel is en dan waarschijnlijk opgevult gaat worden door iemand anders…ten opzichte van een buro die zijn deuren noodgedwongen.moet sluiten..

maar goed jou anwtoord verteld mij wel wat…

als ik de bepaalde mannen op een verkeerde plek zet..tegen hun wil in…kan ik je op een brieffie geven dat er minder geld omgezet gaat worden…het maakt de politie kennelijk niet zo erg uit of het werk wel of niet goed gedaan word..?of de juiste mensen de juiste functie's bekleden?…!!!

dat verklaard wel een hoop over het GEZEIK…over de politie …

het hangt er maar net vanaf wie je tegen komt in welke bui…over hoe je door een agent behandeld word…kunnen we veel terug lezen hier op dit bord alleen al…

nu ik jou antwoord zo lees..is mij helemaal duidelijk hoe dat komt..!!

• - Gerard -

serine, een groot aantal ambtenaren zei voor de verkiezingen dat wanneer de PVV in de regering zou komen te zitten ze daar grote problemen mee zouden hebben en zichzelf de vraag zouden stellen of ze nog langer ambtenaar wilden zijn. Nu zit de PVV niet in de regering maar wat zou er gebeurd zijn als dat wel zo was geweest? Ik hoorde iemand van de provincie zeggen dat een aantal CDA-ers - gedeputeerden en meer van dat type volk -, zouden opstappen als het CDA samen zou gaan werken met de PVV.

Die gasten zitten er allemaal nog hoor. Allemaal een grote bek maar als het zover is -democratisch gekozen - zie je wat hun gemekker waard is. Helemaal niks.

Ik ken een agent die allang bevorderd zou moeten zijn gezien haar dienstjaren. Ze krijg brief na brief waarom ze niet bevorderd kan worden. Hoe motiverend is dat? De KMar levert mensen in Afghanistan, doen precies hetzelfde werk als de burgerpolitieagenten alleen verdienen die burgerpolitieagenten 3.000 euro per maand meer dan de mensen van de KMar. En bij de KMar word je gewoon gestuurd hoor, of je wel of niet wilt gaan is helemaal niet aan de orde. Hoe motiverend is dat voor de mensen van de KMar?

De politie kent een groot aantal medewerkers, het is al vaker gezegd, die lijden aan PTSS alleen al door de bureaucratie binnen de politieorganisatie. De politie kent een groot tekort aan agenten, zeggen ze zelf, om al het politiewerk te kunnen doen, en werken met een compleet mislukt ICT systeem. Hoe motiverend is dat?

Volgens mij is er voor niemand een geldige reden om in dit land politieagent te willen worden of zijn en te blijven. Of je moet je van dat alles niks aantrekken, het werk het belangrijkste vinden en/of leuke collega's hebben.

• LMq

Gerard de vergelijkingen die je maakt gaan nogal mank. Dat een militair uitgezonden kan worden is duidelijk, dat is nml een kerntaak van onze huidige krijgsmacht. Dat een agent gewond kan raken tijdens zijn/haar werk of surveillance werk moet verrichten is ook duidelijk, maar

dat kun je niet op een lijn stellen met een politieagent die gedwongen wordt van functie te veranderen om politieke redenen. Ook een ambtenaar heeft bepaalde rechten. Daarbij is het goed als vanuit de organisatie kritiek komt de soms domme kortzichtige door politiek ingegeven veranderingen. Uiteindelijk zal de ambtenaar zich er neer moeten leggen of ander werk gaan doen, maar dat wil niet zeggen dat de betrokken ambtenaar niet in verzet mag komen tegen onzinnige plannen. De ambtenaar op de werkvloer weet vaak veel beter wat de impact is van bepaalde maatregelen. De ambtenaar ziet vaak beter dan de buitenwacht hoe bepaalde maatregelen er alleen toe leiden dat de etalage wordt opgepoetst zonder dat er feitelijk iets verandert.

• - Gerard -

Inderdaad, wat mij betreft mag een agent niet in verzet komen. Gewoon doen wat je wordt opgedragen en anders ophoepelen. Moet ik er wel bij zeggen dat dat mijn karakter ook is. Ik heb een hekel aan mensen die alleen aan zichzelf denken en niet aan het geheel.

• serine

aha dus zo zit dat…nee bedankt het is mij nu geheel duidelijk…(tu)

• - Gerard -

Om met de woorden van MP Rutte te spreken serine: Mooi.

• KlaasVaak

De slavernij is afgeschaft Gerard. En dat is al eventjes.

Ik heb een baan, heb geleerd en examen gedaan om bepaalde competenties te halen.

En dat alles is kennelijk niet belangrijk: smoelhouden en cavia… uhh dierenpolitieagent worden.

Want ik zit hier voor mijn eigen carriere en ik wil in de volgende ronde nogsteeds regiochef zijn maar dat wordt verdomde lastig.

Ze halen in de eerste ronde van de stoelendans meteen 15 stoelen van de 26 weg.

Vroeger tussen de schuifdeuren begonnen we altijd met 1 stoel minder.

Wat er ook gebeurt: smoel houden en dierenagent worden, jij hoofdagent ZV (zonder vooruitzichten)

Want in mijn toko geen rumoer.