Agenten gedwongen naar de dierenpolitie

• KlaasVaak

Is jouw kind jouw ambtenaar en bij jij zijn overheid, het gezag en zijn vader?

Je kan wel zo veel willen maar de realiteit is anders.

Ik kan nog zo loyaal zijn aan mijn werkgever maar onbevoegd gegeven orders weiger ik.

En als het voor een andere functie aannemen werkte zoals jij zegt dan waren er geen politievakbonden nodig.

• KlaasVaak

Oh is dat een mens die Dion G(r)aus.

Ik dacht eerder aan een aangespoeld beest dat als mascotte in de tweede kamer was beland.

• Planner

KlaasVaak

Oh is dat een mens die Dion G(r)aus

Heb ik dat ergerns beweerd dan? :P

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Is jouw kind jouw ambtenaar en bij jij zijn

> overheid, het gezag en zijn vader?

Ik ben geen ambtenaar.

>

> Je kan wel zo veel willen maar de realiteit is

> anders.

Nee hoor, het is precies zoals ik het zeg.

> Ik kan nog zo loyaal zijn aan mijn werkgever maar

> onbevoegd gegeven orders weiger ik.

Niemand zegt dat jij loyaal aan jouw werkgever moet zijn. Jij bent loyaal aan het ambt ambtenaar. Als jouw korpschef een zak drop jat in een winkel, dan arresteer jij jouw korpschef. Dat ben jij verplicht aan het ambt ambtenaar. Jouw werkgever is niet relevant.

> En als het voor een andere functie aannemen werkte

> zoals jij zegt dan waren er geen politievakbonden

> nodig.

Dat heeft met arbeidsomstandigheden te maken en bijvoobeeld de werktijden, het loon. Helemaal niks met het ambt. Als de regering wil dat er een dierenpolitie komt dan houdt geen vakbond dat tegen.

• KlaasVaak

het ambt verplicht mij niet dat ik van functie verander

ook al wordt deze functie door een minister in het leven geroepen

een leidinggevende die goede sier wil maken vindt dat er mensen die functie moeten uitvoeren dus niet het ambt verplicht maar de leidinggevende

de vakbond is er voor veel meer en ook voor verplichte functiewijzigingen google eens op LFNP en vakbond

• KlaasVaak

Heb ik beweerd dat jij dat beweerd heb dan?

• serine

als jij mijn leiding gevende was…bleef je dat niet lang..>:D< ik denk dat je al het werk snel alleen kon gaan doen…:D

• serine

:D

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> het ambt verplicht mij niet dat ik van functie

> verander

> ook al wordt deze functie door een minister in het

> leven geroepen

Volgens mij wel.

>

> een leidinggevende die goede sier wil maken vindt

> dat er mensen die functie moeten uitvoeren dus

> niet het ambt verplicht maar de leidinggevende

Ja, maar jouw leidinggevende kan geen baantjes uitdelen die niet (meer) bestaan. Ik ga het even inzichtelijk proberen te maken KlaasVaak, en het is niet persoonlijk bedoelt, zeg ik maar weer bij.

Jij bent districtsleider. De korpsbeheerder komt bij jou op bezoek en zegt: Ik heb de minister gesproken en heb de opdracht gekregen ons motoragentenbestand tot de helft terug te brengen. Van de 20 (ik noem maar wat) motoragenten, gaan er 10 iets anders doen. De politiemotoren gaan naar het klpd en als we motoren nodig hebben nemen we die af van het klpd. Eigen motoren hebben niet meer. Jij, KlaasVaak, gaat dat regelen, suc6.

Jij mag die 10 overbodg geworden motoragenten plaatsen binnen jouw district. Jij weet dat de afd. bw en de recherche nog wel wat mensen kunnen gebruiken, dus jij kijkt eens even naar jouw motoragentenbestand en beslist dan, omdat alle motoragenten gelijkwaardig zijn, dat je het systeem: wie aan het kortste touwtje trekt is de pisang, gaat toepassen. Touwtjes zijn getrokken en agent 1 t/m 10 mogen zich melden op de afdelingen die jij voor hen ter beschikking hebt. Nou ben ik erg benieuwd hoe jij dat gaat oplossen als de 10 ex-motoragenten weigeren. Ze komen alle 10 in hun motorpak zich melden in het politiebureau en weigeren hun functiewijziging.

Nou, leg het mij maar eens uit KlaasVaak. Ik ben razend benieuwd hoe jij dat gaat oplossen.

• KlaasVaak

Allereerst is dit een andere situatie als de dierenpolitie-kwestie.

Allround-agenten waar een tekort aan is weghalen om caviapolitie te worden.

En wie vult dan het opengevallen gat op?

Bovendien moeten die caviapolities competent zijn in hun vakgebied.

Dus zullen die agenten eerst opgeleid moeten worden en moeten slagen voor hun opleiding.

Dat is ook iets anders als wegsnijden van een agent zijn vervoermiddel.

Voorts komt zoals ik al eerder aangaf de vakbond dan in aktie.

Want ik trek niet eens aan een touwtje dus trek ik niet het kortste touwtje.

En nog iets: ik ben géén trekpop! :D

En als ik hoofdcommissaris wil worden zal ik ook competent moeten zijn.

Dus ook als ik gedownsized wordt.

Of is het dan ineens niet noodzakelijk om competent te zijn?

Ohnee…als de chef maar kan rapporteren dat de vacatures zijn vervuld.

Zoiets als naar boven likken en naar beneden trappen?

Het is te onzinnig voor worden dat een all-round agent wél op een afdeling

- zedenpolitie

- jeugdpolitie

- recherche

- wijkagent

- verkeerspolitie

kan werken.

Maar caviapolitie is dan ineens aparte politie? staat dat niet gewoon in het Wetboek van Strafrecht?

Hebben we zoveel zaken dat we daar agenten uit de reguliere sterkte kunnen weghalen en fulltime met dierenkwelling/-verwaarlozing bezig kunnen zijn?

Welke raamambtenaar verzint zoiets? Kan Stadstoezicht dat niet doen dan?