mwb Schreef:
——————————————————-
> Als je in een gebouw zit, doet GPS ook geen ene
> moer.
> Je hebt dus een leuk idee, maar het werkt niet.
> Probeer maar eens in een kelder je GPS te laten
> vertellen waar je zit; gaat niet lukken.
Ga ik doen.
Update: Ik zit mijn woonkamer, geen enkel probleem voor GPS. Zal ik binnenkort even een kelder opzoeken…..
>
> Verder: "Het zou handig zijn als de politie
> tevoren weet wat een vrachtwagen vervoert"
> Ja, zo kan ik nog wel een paar zaken noemen
> waarvan het handig is dat de politie dat tevoren
> weet.
> We kennen echter in de EU vrij verkeer van
> personen en goederen, dus ook dat gaat hem niet
> worden.
Ja, en? Wordt het daardoor ‘minder vrij?’ Of is het zo dat als ik in mijn auto door het land kachel, jij me staande houdt, ik me beroep op vrijheid van personen en goederen en jij dan afdruipt met je staart tussen de benen? Nogmaals,, die hele papierwinkel van vrachtbrieven is ouwe troep. Meldplicht wat je wanneer vervoert. Moet een vrachtwagenchauffeur nu ook al tonen als daarom wordt gevraagd/gevorderd. En we hebben het over beroepsgoederenvervoer, daar kun je best wel wat eisen invoeren. Nu is het ook al wat de chauffeur betreft; geldig rijbewijs, code 95 en bestuurderskaart. En wat een vervoersbedrijf betreft; de adminstratie moet in orde zijn. De overheid KAN alles al zien, alleen doen ze dat achteraf wanneer ze iemand willen controleren. Waarom niet vooraf? Kun je als overheid veel gerichter optreden.
> En dat scherm met die stipjes waar eenheden
> zitten…. Dat bestaat. En het wordt gebruikt.
> Zodat de meldkamer, bij een melding, kan zien wie
> er het dichtst bij zit.
> Goed he ?
Nee, ik wil dat de meldkamer dat altijd kan zien … maar dat zul je wel bedoelen. En dan niet in zijn eigen regio maar desnoods het hele land, zodat wanneer een boef van de ene politieregio de andere inrijdt, de meldkamer hem niet kwijtraakt wanneer agenten de achtervolging in hebben gezet. Ze moeten in Amsterdam weten, waar de achtevolging begon, wie er waar op straat loopt of fietst, of in een politieauto rondtrijdt in Eindhoven, zodat ze die agenten kunnen inzetten.