GPS en de politieagent.

• - Gerard -

Omdat het mij niet kan boeien wat niet kan. Ik werd vroeger al omringd door mensen die telkens wisten te vertellen wat niet kan of kon. Zonde van de tijd. Het is heel simpel Planner, niet zo lang geleden kon je alleen telefoneren met een GSM telefoon. Ik gok dat er toen ook best wel mensen waren de zeiden: IK wil met mijn gsm telefoon kunnen internetten. En het zou mij niks verbazen als jij toen had gezegd: DAT KAN NIET.

Weet je het nog? Als je een autotelefoon had dan MOEST je een dak- of raamantenne hebben. De constructie van een auto is immers (min of meer) een kooi van Faraday, daar komt geen signaal doorheen. En kijk vandaag de dag eens, niemand heeft het er nog over.

• Planner

Jij vindt dat er een systeem moet zijn waarbij de meldkamer altijd kan zien waar elke agent is, buiten maar ook binnenshuis. Dat noem jij dan voor het gemak GPS, maar jij bedoeld dus kennelijk iets anders. Dat iets dergelijks nu nog niet bestaat dat kan jouw verder niet boeien, als de politie het maar krijgt.Misschien kan jij je ideeën verder met Runel uitwisselen, die komt ook steeds met allemaal hypermoderne “oplossingen” aan…

PS. eerder schreef jij:

Gerard

Kijk, waar IK naar toe wil is dat de politie gebruik maakt van de huidige techniek

.

Dus wat is het nu? Wil jij dat de politie gebruik maakt van de huidige techniek, of van iets wat nog niet bestaat? Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste….

• - Gerard -

Planner Schreef:

——————————————————-

> Jij vindt dat er een systeem moet zijn waarbij de

> meldkamer altijd kan zien waar elke agent is,

> buiten maar ook binnenshuis. Dat noem jij dan voor

> het gemak GPS, maar jij bedoeld dus kennelijk iets

> anders.

Wie zegt dat? Als ik dat GPS noem dan bedoel ik GPS.

> Dat iets dergelijks nu nog niet bestaat

> dat kan jouw verder niet boeien, als de politie

> het maar krijgt.Misschien kan jij je ideeën

> verder met Runel uitwisselen, die komt ook steeds

> met allemaal hypermoderne “oplossingen” aan…

>

> PS. eerder schreef jij:

>

>

> Kijk, waar IK naar toe wil is dat de politie

> gebruik maakt van de huidige techniek

> .

>

> Dus wat is het nu? Wil jij dat de politie gebruik

> maakt van de huidige techniek, of van iets wat nog

> niet bestaat? Mijn voorkeur gaat uit naar het

> eerste….

Dus …. jij hebt onderzoek gedaan en je weet 100% zeker dat er geen enkel systeem bestaat dat het mogelijk maakt om personen in een kelder te lokaliseren? Begrijp ik dat goed?

• Planner

Gerard,

Jij zegt dat alle agenten met een GPS ontvanger uitgerust moeten worden. Dan bljkt dat er al een GPS ontvanger in de C2000 portofoons zit, maar dat deze nog niet in alle regios gebruikt wordt. Maar dan roep jij dat de GPS van de C2000 niet gebruikt moet worden, omdat oa de agent van de radar verdwijnt als een agent een gebouw in gaat, en doet het dan voorkomen dat de GPS ontvanger in jouw smartphone beter werkt. Ik probeer jouw uit te leggen dat GPS niet werkt binnen gebouwen, maar dan begin jij te roepen dat iets wat nu niet kan in de toekomst wellicht wel kan, daar waar je eerst riep dat de politie gebruik moet maken van de huidige techniek.

Als jij denkt dat er nu wel een systeem bestaat dat overal in Nederland een persoon kan lokaliseren, noem dat dan, maar als jij GPS bedoeld, en dat zeg jij, dan zeg ik, dat dat met de huidige techniek niet gaat werken…

• - Gerard -

Planner, jij kunt je er dus niets bij voorstellen dat wanneer een agent met GPS een kelder binnenloopt, in die kelder een antenne is aangebracht die die agent zijn GPS kan oppakken en doorzenden naar een meldkamer? Ik ga er altijd van uit, dat wanneer ik het kan verzinnen het al bestaat. Ik beweer niet dat de Nederlandse politie dat gebruikt, ik zeg alleen dat ik me niet kan voorstellen dat zo'n systeem niet bestaat.

Eigenlijk net zoiets als Wifi. Loop je met je 3G verbinding naar een McDonalds, zit je ineens op Wifi.

• Planner

Gerard, jij haalt een aantal zaken door elkaar. Dat de C2000 portofoons in gebouwen niet altijd bereik hebben, dat kan je oplossen door daar antennes in te hangen.

Maar dat lost het probleem helemaal niet op, want de C2000 portofoon kan dan wel communiceren met de meldkamer, maar de GPS in de portofoon kan dan nog steeds geen plaatsbepaling doen, omdat de ontvanger de signalen van de satalieten niet kan ontvangen. En natuurlijk, je zou dan een plaatsbepaling binnen het gebouw kunnen doen op basis van de dichtsbijzijnde antennes, maar dan heb je het niet meer over GPS, en dat is waar jij het perse over wilt hebben.

En ja, deze techniek bestaat al. Maar ik zie het niet gebeuren dat de overheid burgers gaat verplichten antennes in hun huis te plaatsen.

• - Gerard -

Nogmaals. ik word moe van dit geneuzel. Het boeit me niet wat niet kan. Ik weet wat ik wil en heb dat ook gezegd.

• Planner

Goed Gerard, Jij weet wat jij wilt, of het technisch en/of financieel haalbaar is, dat maakt verder niets uit, jij hebt immers je zegje gedaan….

• - Gerard -

Zo is dat. En dan mag de overheid straks uitleggen waarom een agent is omgekomen en dat soort zaken. Zal wel iets worden van:“Hier moeten we van leren”. Zoals bij de brandweerinzet in Moerdijk. 2011, en weten we op papier hoe het moet, en komt er in de praktijk helemaal niks van terecht.

• KlaasVaak

In RR hadden de porto's (Nokia THR880i) geen (geactiveerd) GPS.

Volgens een medewerker van de verbindingen in het WPC te Rotterdam genereerde dat teveel bandbreedte voor het netwerk

Met de nieuwe Sepura STP8000 portofoons kan het (ineens) wel.

:S