Bedoel je de SOS My Bodyguard. Formaat semafoon met GPS, noodknop(je) en eventueel statusmeldingen. Wordt in de beveiliging in verschillende uitvoeringen en met verschillende namen gebruikt.
Nee jij praat over een verzamelnaam, namelijk C-2000. En dat werkt volgens jouw dus niet. P-2000 werk voor 100% goed en heeft ook 100% inhuisdekking. T-2000 het comsysteem heeft idd soms wat kuren, maar ook bij het oude analogesysteem waren er met grote regelmaat problemen. Alleen bestaat er in Nederland een bepaald dagblad wat graag alles onder een vergrootglas legt. Verder is iedere portofoon te volgen in het systeem, maar dat is vaak niet eens bij de eindgebruikers bekend.
Echter op een of andere manier willen ze bij de politie daar echt niet aan.
Ik heb mij er al bij neergelegd.. :-) Aldus: Lans.
Is dat niet mens eigen Lans? Wat de boer niet kent dat vreet ie die niet, ook jij bent absoluut geen uitzondering op die regel. Om iets anders te kunnen aanvaarden, moeten er eerst vaak vastgeroeste vooroordelen die er met de paplepel zijn ingegoten beslecht worden. Eerst wordt iets anders massaal genegeerd, daarna aangevallen, en vervolgens geaccepteerd. Om bij dat laatste proces aan te komen is er vaak al een lange tijd verstreken. Op alle terreinen werkt dat uiteindelijk zo, van individu tot organisatie. En wat die laatste betreft, probeer een olifant maar eens snel te laten swingen. Groetjes v Hyperactief A-P.
Planner Schreef:
——————————————————-
> > Update: Ik zit mijn woonkamer, geen enkel
> probleem voor GPS
>
>
> En denk jij dat de GPS van de politie in jouw
> woonkamer dan niet werkt?
Geen flauw idee, ik heb geen politie GPS.
>
>
> Zal ik binnenkort even een kelder opzoeken…..
>
>
> En war was het resultaat?
Je moet dat ‘binnenkort’ ruim opvatten. Ik ben nog niet in een kelder geweest.
Precies. Je hebt geen flauw benul, maar trekt wel conclusies dat jouw GPS beter werkt dan de GPS in de C2000 portofoons, waarvan je niet eens wist dat daar ook een GPS in zit…
Feit is dat geen enkel GPS systeem werkt als de ontvanger niet minimaal 3 (eigenlijk 4) van de 32 GPS satelieten kan ‘zien’. Deze satelieten zenden electromagnetische straling uit, die door de ontvanger opgevangen moet worden. Dit gaat misschien nog wel door het glas in jouw woonkamer, maar door bijvoorbeeld beton zal dat niet gaan, en kan de ontvanger dus geen plaatsbepaling doen, of deze nu jouw smartphone of in een C2000 portofoon zit.
Wellicht dat jouw smartphone in de kelder toch een positie laat zien. Dat is dan waarschijnlijk de laatst bekende positie, of is een positie gebaseerd op de verbinding met de dichtsbijzijnde GSM mast(en), maar dat laatste heeft verder niets te maken met GPS.
Maar dat een device middels GPS kan berekenen waar deze zich bevind is 1 ding, in dit kader gaat het er om hoe dat device dit kan doorgeven aan de meldkamer. Jij geeft aan dat iedere agent een smartphone heeft, en wil daarmee kennelijk aangeven dat de politie dit zou kunnen gebruiken. Maar volgens mij is één van de redenen van het gebruik van een apart systeem zoals C2000 nu juist, dat de overheid niet afhankelijk moet zijn van dit soort netwerken. Bij grote calamiteiten ligt regelmatig het GSM netwerk plat en dan zouden de smartphones van agenten dus ook hun positie niet door kunnen geven aan de meldkamer, ondanks dat zij prima in staat zijn om hun positie te bepalen.
Dat in de C2000 portofoons GPS is ingebouwd is dus niet meer dan logisch. Dat er nog wat schort aan de betrouwbaarheid van het C2000 netwerk, daar zijn de deskundigen het volgens mij ook wel over eens. Maar jouw idee is dus echt niet nieuw, alleen is de uitvoering van het idee nog niet helemaal zoals het zou moeten, maar dat betekend niet dat het maar even met smartphones moet gebeuren…
De regio waar ik werk daar zijn alle noodhulpauto's, al een jaar of 3 voorzien van AVLS. (Auto Vehicle Location System). Deze staat gekoppeld aan het C2000 systeem, maar dit is niet het bsturingssysteem. AVLS werkt zelfstandig.
Het plaatsbepaling systeem zal inderdaad zelfstandig werken. Maar hoe komt de informatie in de meldkamer? Ik schat in dat daarvoor het C2000 netwerk gebruik wordt….
Prima uitleg maar ik heb helemaal niks aan dit soort geneuzel. Ik gaf aan wat IK wil en hoe dat dan tot stand komt is vraag twee. Er zijn plannen om hogesnelheidstreinen op snelwegen in de middenberm te laten rijden. En dan heb ik niks aan de melding dat er geen spoorlijnen liggen in middenbermen op Nederlandse snelwegen.
Jij gaf aan wat JIJ wilt, namelijk dat elke agent wordt uitgerust met een GPS systeem. Maar wat blijkt, dat is er al, wat elke agent die een C2000 portofoon heeft daar zit kennelijk al een GPS in, zoals mwb al in de eerste reactie heeft aangegeven. Vervolgens ga jij lopen zeuren dat C2000 niet (goed) werkt. Allemaal leuk en aardig, maar dan probeer ik je duidelijk te maken dat GPS, of dat nu in een smartphone of een C2000 portofoon zit, binnenshuis niet werkt. Dus wat JIJ wilt kan helemaal niet, maar dan is het opeens weer geneuzel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?