weer.....

• mwb

Gerard

mwb, mij is bekend dat de politie ergens talloze politievoertuigen hebben staan ter vervanging van de voertuigen die geheid kapot gereden worden. Een gewone nieuwe auto bestellen, voor de gewone burger, duurt al een maand of 2. Je maakt mij niet wijs, dat wanneer politievoertuigen betrokken zijn bij aanrijdingen, heb ik het nog niet eens over de schuldvraag, er binnen een week een nieuwe voor de deur staat, als die bestelling langs de normale wegen besteld worden.

Ook weer totale nonsens.

Gerard

Daarnaast, mwb, meen ik ook zeker te weten dat de politievoerrtuigen niet te verzekeren zijn

Idem, compleet ernaast.

Je schrijft:

Mij is bekend….

Ik mee zeker te weten …

Ik heb dit van iemand die recht van spreken heeft….

Maar nagenoeg ALLES wat je schrijft is gewoon naast de waarheid.

• Arie

Een beetje vreemde reactie van iemand die het overlijden van een agent wenst aan te grijpen om juist op dat moment fijntjes een discussie te starten over de rijvaardigheid van politiemensen…..

Maar anderzijds heb je een punt. Zal dit met de beheerder (Bram) opnemen.

Mod Arie

Starsky79 Schreef:

——————————————————-

>

> Ps. vroeger ging het blauwe op deze site nog wel

> eens op zwart als een agent kwam te overlijden

> tijdens de dienst. Tijden veranderen kennelijk

> hier ook…….

• - Gerard -

Maar dat is mij bekend. En daar moet ik het mee doen.

Edit. Ik heb inmiddels al even doorgespit op internet en kom er achter dat politievoertuigen wel worden verzekerd. Dus, er zal een keer een overweging gedaan zijn om de handel wel te verzekeren. Ik vraag me af of dat weer anders wordt als de politieregio's de Nationale politie wordt. Lijkt mij een stuk goedkoper als de politie haar eigen voertuigenpark onderhoudt. Aan de andere kant, ze besteden nu ook alles uit.

Maar wat die ambulancechauffeurs betreft, mwb, die informatie heb ik van een rijinstructeur die ambulancechauffeurs opleidt van het B rijbewijs naar het C rijbewijs omdat ze nieuw materieel krijgen. Het meerdendeel voldoet prima, maar er zitten ook daar een paar gevaarlijke gekken tussen. Die vallen dan door de mand.

En dat de politie nieuwe politieauto's klaar heeft staan om kapot materieel te vervangen, heb ik van een agent van het klpd. Maar die informatie is al weer van een paar jaar geleden.

• - Gerard -

Ik vind het helemaal niet vreemd. Als twee collega's uit het land omkomen, en in je eigen regio 2 collega's gewond raken, mag je je best afvragen waar de oorzaak ligt. Het is namelijk helemaal niet de bedoeling dat politieagenten omkomen of gewond raken. Beter dan dat iemand schrijft: ach ja, risico van het vak.

• - Gerard -

Beste mwb. Ik heb je al eerder uitgelegd dat krachttermen tegen mij gericht geen enkel effect hebben. Als jij mijn mening lomp vindt en dat soort opmerkingen, dan heb ik meer aan uitleg dan krachtermen. Ik weet niet wat jij op je schouders aan versiersels hebt maar ik heb er niks mee, dus pas dat vooral toe bij collega politieagenten.

Dus, als ik schrijf dat politievoertuigen NIET zijn verzekerd, dan heb je bij mij meer effect door te zeggen waar jullie voertuigen dan wel zijn verzekerd, dan mij -vruchteloos- proberen af te plassen.

Probeer het gewoon eens…… Suc6 (tu)

• KlaasVaak

Waarom krijg ik dan korting op mijn verzekering(en) als ik vertel dat ik politieagent ben?

• - Gerard -

Geen idee, wat heeft dat met de politievoertuigen te maken, KlaasVaak? Maar als jij beweert dat jij korting krijgt, en dat zal dan wel, omdat jij een rijopleiding hebt gehad bij de politie, dan moet ik ook eens informeren, want zo'n opleiding heb ik ook gedaan, maar dan privé.

Maar misschien ben je gewoon een goddelijk knappe man, en vallen die dames daar bij de verzekering gewoon voor jouw looks en charmes.

• Lans

Het eerste incident was niet zijn fout, een afslaande auto heeft hem helemaal niet gezien terwijl hij met toeters en bellen reed.

Het tweede incident wordt nog onderzocht, zonder al te veel info vrij te kunnen geven, het lag niet aan zijn rijvaardigheid.

Dus mijns inziens is dit nu even geen gepast onderwerp om aan te kaarten. Dat het aan de rijvaardigheid zou kunnen liggen is suggestief. Je mag het je best afvragen natuurlijk maar jouw tweede bericht heeft een beetje een toontje (voor als je jou niet kent) dat je dat als feit wil ingeven. Is niet zo, maar kan wel zo opgevat worden en niet zo prettig voor de nabestaanden en collega's die een van de twee of allebei kennen. En zoals je weet, hier komen best veel agenten die dit lezen. Dus ik ben het even met Arie eens, is nu niet gepast.

Hoop dat je je kan vinden in mijn visie.

• - Gerard -

Lans …… tegen wie heb je nou precies? Want Arie reageert volgens mij op Starsky79, en jij ‘hangt’ onder mij.

• mwb

Je krijgt van mensen uitleg als je daar aanleiding toe geeft.

Als je iets niet zeker weet, kun je bv beter een vraag stellen als: “hoe zit dat met de verzekering van politievoertuigen” in plaats van “Jullie zijn niet verzekerd”.

Het eerste geeft aan dat je bereid bent te luisteren naar iemand die iets weet, wat jij niet weet.

Het tweede geeft aan dat je iets hebt gehoord en je oordeel al hebt gevormd voordat je hebt gecheckt of het verhaal klopt.

In het eerste geval krijg je uitleg,

In het twee geval wordt je niet serieus genomen.

Jij valt in categorie 2.

Ik kan dat ook niet voor jou veranderen, zul je echt zelf moeten doen, sorry.