weer.....

• mwb

Eem opleiding directiechauffeur is niet hetzelfde als de rijopleiding die agenten krijgen hoor.

Eerlijk gezegd dat ik dat de eerste beter is.

• - Gerard -

Toen ik die opleiding deed, welke nu dus CCV-D1 heet …. (ach ja), kwam het volgens de rij-instructeur voor het grootste gedeelte overeen met de toen politie rijopleiding …. was nog in het gulden tijdperk om het maar even te plaatsen.

Kwamen nog meer zaken aan de orde die week; de berm inrijden en er weer uit, kentekentje eruit pikken (tegenmoetkomend), en binnen een bepaalde tijd er achter hangen, afschermen andere auto …. en nog wat van die aardigheden.

mwb, wat heb ik gemist dat agenten wel tijdens de opleiding leren?

• Arie

Verder geen reactie(s) op gehad dus ik laat het wel staan.

Mod Arie

• mwb

Bij de opleiding tegenwoordig ligt de nadruk zwaar op het kennen en toepassen van de brancherichtlijn.

• Starsky79

Ok.

• Hyperactief A-P

Verder geen reactie(s) op gehad dus ik laat het wel staan.

Mod Arie

Aldus: Arie 04/10/2011 13:12.

Wat dus wederom het bewijs is, dat individuele prikkers niet voor anderen kunnen spreken, want dan had Arie wel meer reacties gehad. Ik kom het zoveel tegen bij communicatie, dat mensen hun eigen woorden krachtiger proberen te maken door uit naam van anderen te spreken. Als je eigen woord krachtig genoeg is, dan is dat meer als voldoende, dat blijkt.;) Groetjes v Hyperactief A-P.

• diender01

beste gerard,

wat jij omschrijft herken ik NIET in de basis rijopleiding voor de personenauto's. Dus je hebt een mening over 80 % van dienders, die niet dezelfde rijopleiding hebben gehad die jij voor de fun heb gekregen. Ik heb een vergelijkbaar cursus op de motor gehad. en ondanks de snelheden die wij reden, draaiden het om een ding veiligheid. Maar er is ding niet te trainen. ook niet door jou. het moment dat je met spoed rijdt, mbt de melding. er zijn meldingen waar mijn collega's door de adrenaline weleens iets harder willen. Dus weer iemand met een mening maar niet het gevoel, kennis heeft van de mens achter de diender.

hier laat ik het weer bij, als ik weer iets van een zinloze mening wil horen over het mooiste werk kijk en luister ik wel weer naar SBS.

gr Een trotse motordiender.

• - Gerard -

Ik weet niet of jij het zelf in de gaten hebt maar jij haalt nogal wat zaken door elkaar. Het kan toch niet waar zijn dat ik een rijopleiding heb gedaan waar veiligheid NIET het belangrijkste van de opleiding zou zijn. Alsof je wordt opgeleid tot wegmisbruiker.

Mijn argumenten: volgens de rijinstructeur is de rijopleding nagenoeg hetzelfde als de rijopleiding van de politie (destijds). Er zijn nogal wat politievoertuigen betrokken bij schaderijden (zie mijn link), en ik zie steeds meer politieauto's waar richtingaanwijzers niet gebruikt worden. Dat is de informatie die ik heb opgeschreven.

En dat jij jouw werk het mooiste werk vindt, juich ik alleen maar toe, maar het zegt verder helemaal niks. Ik vind het werk van http://www.helmantel.nl/ erg mooi. Maar lees ik verhalen dat politiemedewerkers hun politieuniformen te koop aanbieden op internet …. wat moet ik dan weten over de mens achter de diender.

Dus, diender01 …. probeer eerst een wat zaken in perspectief te zien en goed te lezen wat ik heb geschreven. Ik heb in de openbare ruimte te maken met een persoon die een overheidsorganisatie vertegenwoordigt, van de mens achter dat uniform weet ik niks tot bijzonder weinig,

Als ik lees dat politieagenten -inherent- aan de uitoefening van hun beroep veelvuldig brokkenmaken in het verkeer, dan schort er wat aan de rijvaardigheid en misschien de opleiding. Dat is mijn mening. Ik lees veel over de politie en ik ben helemaal niet zo trots op de cijfers van de politie. Als ik de Nederlandse politie een cijfers moet geven kom ik niet verder dan een 3. 1 punt voor de gemotiveerdheid van agenten, 1 punt voor de huistijl van de politie en 1 punt voor het vangen van verkeersovertreders. Verder …… zeg ik …. laat maar, niet echt bijdragend aan de veiligheid van Nederland. En dan zeg ik er direct bij dat dat niet ALLEEN de schuld is van de politie. Justitie speelt daar de grootste rol in.

• Reja

Zelf geef ik de politie een dikke 8. Voor mij is namelijk de politie de diender op straat. Als ik zie hoeveel geweldig werk deze dienders verzetten vanuit zo'n belabberde organisatie dan kan ik niet anders dan bovengemiddeld tevreden zijn over “de politie.”

• Nog steeds Dennis

En bedankt voor het compliment Reja.

Ik ben het met je eens dat het gros van de “straatdienders” keihard en met de beste intenties werkt. In mijn gebied rijdt ieder van ons de straatstenen eruit als er een heterdaadmelding over de mob komt. En dat is dan ook meteen de valkuil: sommigen vergeten dan dat het niet alleen om “snel ter plaatse zijn” gaat, maar ook om “heelhuids” snel ter plaatse te zijn (de evt verwondingen kun je immers ook nog ter plaatse van de melding oplopen ;) )

Zoals vaak, is de beperkende factor in de techniek, den mensch. En (inschattings)fouten maken, is nog makkelijker als je in een adrine ( ;) ) verhogende stressvolle situatie zit. Je fijnmotoriek is dan al uitgeschakeld en de tunnelvisie gaat meespelen. Als motoragent is dat helemaal iets om rekening mee te houden, want je zit er alleen op ( geen maatje die kan meekijken).

Ik heb dan ook veel bewondering voor mijn collega motorrijders, want gezien het aantal dagelijkse meldingen waar wij naar toe worden gestuurd, is het een wonder dat er niet meer gewonden/doden in onze gelederen vallen.

En Gerard: justitie valt niet onder de politie, dus reken ons svp niet af op die …. organisatie.