weer.....

• Hyperactief A-P

Echter, dan moet ik zaken en werkwijzes motiveren, beargumenteren en enthousiast overbrengen naar de mensen van de straat waar ik als persoon niet achter sta. Ik ga mijn ziel niet verkopen aan de organisatie. Aldus: Lans.

Nou dat vind ik nou ook weer een plusje waard Lans, dat mag zeker ook gezegt worden, er verkopen al teveel mensen hun ziel om verder te klimmen. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Maar als ik mijn eigen waarheid heb, welke volkomen onwaar blijkt, dan kun je daar als agent/prikker op 2 manieren op reageren. Zoals mwb; ‘je diskwalificeert jezelf met je lompe opmerkingen’, of je legt uit waarom ‘mijn waarheid’ niet klopt met de werkelijkheid. Aldus: - Gerard -.

Hiermee heb je absoluut een punt - Gerard -, het is de toon die de muziek maakt.

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. En euh ….. wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Dus, Hyperactief …… vooralsnog hoef jij je geen zorgen te maken dat een steen van mijn hand jou ooit zal raken….. Aldus: - Gerard -.

Zo is het maar net - Gerard -, met één vinger naar een ander te wijzen, wijzen er genoeg terug wat betreft de zonde. En wat het laatste betreft, zo heb ik het ook nooit gevoeld/ ervaren met jou. Jou intentie is gedrevenheid wat wel eens lijkt door te slaan, maar diezelfde valkuil moet ik zelf ook voor oppassen. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Planner

Gerard

Ik heb inmiddels al even doorgespit op internet en kom er achter dat politievoertuigen wel worden verzekerd. Dus, er zal een keer een overweging gedaan zijn om de handel wel te verzekeren

De overweging is dat dit gewoon verplicht is voor alle voertuigen. Alleen voor voertuigen die eigendom zijn van de Rijksoverheid geld deze verplichting niet. Alleen het KLPD schint onder deze crijstelling te vallen.

Gerard

Ik vraag me af of dat weer anders wordt als de politieregio's de Nationale politie wordt

Wellicht dat de vrijstelling dan ook gaat gelden voor de Nationale politie.

• - Gerard -

Kijk eens aan. Ik had het gehoord van een klpd agent, vandaar mijn ‘zeker weten dat politievoertuigen niet zijn verzekerd’. Zijn regiopolitiekorpsen dan een soort bestuursorganen? Geen idee eigenlijk waar ze onder vallen.

• Hyperactief A-P

Als aanvulling op mijn posting van 26/09/2011 20:48, gaat het er eigenlijk niet om wat iemand ZEGT, maar wat die daadwerkelijk DOET. Het is heel makkelijk om sociaal wenselijke antwoorden te geven, maar dat zegt nog niets over de daden van zo'n iemand. Er zijn maar weinig mensen zoals Willem Oltmans en Fred Spijkers die als het puntje bij het paaltje komt daadwerkelijk hun hele hebben en houden op het spel zetten. Dus dat plusje op alleen mooie woorden trek ik bij deze in, daar het niets zegt over wat iemand daadwerkelijk doet, en de daad zelf het belangrijkste is, die spreekt voor zich, en hoeft niet mooier gemaakt te worden dan die is… Groetjes v Hyperactief A-P

• Starsky79

Als je het zo neerzet wel. Maar als je de zinnen compleet laat is er niets raars aan. Die extra cursus gaat over de technieken ed. Niet over de rijkwaliteiten van de bestuurders zoals in zin 1.

Gr.

• Starsky79

Je geeft zelf al antwoord. Bij het KLPD kan een hele hoop en staan idd auto's klaar voor als ze voor schade of onderhoud weg moeten. In de regio is dat over het algemeen niet. Sterker nog wij rijden in auto's die al afgeschreven zijn en ruim aan de kilometers zitten. Maar ze doen het nog dus waarom zou je een nieuwe bestellen. Wachttijd is dan overigens ook gewoon een paar maanden. (in mijn regio dan)

• Starsky79

Goed aan een ieder,

Kennelijk stuit het de mensen tegen de borst dat ik een topic start over de verbeterde techniek van nieuwe motoren en de rijervaring van collega's op deze NIEUWE motorfietsen kort na het overlijden van 2 collega's. Voor de duidelijkheid:

Het is absoluut niet mijn bedoeling om welke collega dan ook te beledigen of aan te vallen op de manier van rijden op een motorfiets. Ik ben zelf geen motorrijder dus kan het niet ervaren. Het was een oprechte vraag zonder de collega's die zijn omgekomen/gewond geraakt te veroordelen

Het enige wat mij op viel was het aantal zware ongevallen waarbij politieagenten op de motor gewond raken/ en spijtig genoeg, komen te overlijden. Iedere collega die overlijdt is er 1 te veel. Het enige wat ik wilde vragen is of er voor de technieken die tegenwoordig in de motoren gestopt worden misschien een (extra/vernieuwde) opleiding moet komen.

Neemt niet weg dat als het eea te kwetsend ik dat zeer vervelend vind en ik dat absoluut niet bedoeld heb op die manier.

Mochten de lezers van dit topic vinden dat het niet kan dan sluit ik mij aan bij Gerard en dat verzoek ik Arie om het complete topic te verwijderen.

Groeten.

• diender01

Gerard, wat voor rijopleiding heeft U dan wel niet gevolgd? BROA SRO OBMS VSM ?

• - Gerard -

A….. wij gewone burgers doen normaal en hebben niet voor elk wissewasje een 4-cijferige code nodig. We snappen het verschil tussen A en B zo ook wel.

Bij Interseco.

Edit…… Nee hé, die waanzin van veel onzinletters achter elkaar plakken is daar ook toegeslagen ….. zal nu dus wel CDD-V1 heten. En …. Ed van den Oever zit er nog steeds…maar volgens mij is die tent nu van Securitas o.i.d.

Wat kwam er allemaal aan bod? Hmm … even terugdenken. Afschudden, niet voelbaar van rijstrook veranderen, niet voelbaar schakelen …dagje Lelystad …. en alles doen met een auto wat je daar wel mag en op de openbare weg niet…. alhoewel … een middagje op topsnelheid van …. wat was het precies, Maastricht naar Arnhem …. bak ging alleen nergens sneller dan 220 km p/u. Verstoppertje spelen en een heleboel meer. Veel van geleerd maar rijden kon ik al. Ook leuk, klaverblad nemen zonder het stuur van stand te veranderen, sturen met meer of minder ‘gas’ geven. Oja, jeetje … ik ga me steeds meer herinneren …. op topsnelheid over de dijken bij Zwolle naar Zalk …. en van Zwolle naar Deventer, zonder bij de bochten of waar dan ook op de dijk je remmen aan te raken.

Ik raak er steeds meer van aan de klets. Als laatste, de rijinstructeur kwam van de politie. Was overgestapt voor het geld. Hij zei: “agenten kunnen helemaal niet autorijden, het zijn verschrikkelijke ego's die denken dat ze geweldig kunnen autorijden”. Neem dat even mee diender01, want. hij zei verder: “vergeet alles wat je voor je rijbewijs hebt geleerd, nu ga ik je pas echt leren autorijden”. De opleiding duurde een week en na een paar dagen zei ik tegen hem: “Nou weet ik het wel Jan …. dat geklets over de politie ….. wat jij moet doen is zorgen dat je heel snel terugkeert naar de politie want jouw hart ligt duidelijk bij de politie en dat gaat geld nooit goedmaken, en als je te lang wacht zitten er straks andere mensen en ben je helemaal niet meer nodig of welkom”. Zonder het VOLLEDIG aan mijzelf toe te willen kennen maar toch misschien dat ik dat laatste zetje heb gegeven, want niet veel later hoorde ik via via dat hij inderdaad terug was gegaan naar de politie. Had ik hem toch goed ingeschat…….