A….. wij gewone burgers doen normaal en hebben niet voor elk wissewasje een 4-cijferige code nodig. We snappen het verschil tussen A en B zo ook wel.
Bij Interseco.
Edit…… Nee hé, die waanzin van veel onzinletters achter elkaar plakken is daar ook toegeslagen ….. zal nu dus wel CDD-V1 heten. En …. Ed van den Oever zit er nog steeds…maar volgens mij is die tent nu van Securitas o.i.d.
Wat kwam er allemaal aan bod? Hmm … even terugdenken. Afschudden, niet voelbaar van rijstrook veranderen, niet voelbaar schakelen …dagje Lelystad …. en alles doen met een auto wat je daar wel mag en op de openbare weg niet…. alhoewel … een middagje op topsnelheid van …. wat was het precies, Maastricht naar Arnhem …. bak ging alleen nergens sneller dan 220 km p/u. Verstoppertje spelen en een heleboel meer. Veel van geleerd maar rijden kon ik al. Ook leuk, klaverblad nemen zonder het stuur van stand te veranderen, sturen met meer of minder ‘gas’ geven. Oja, jeetje … ik ga me steeds meer herinneren …. op topsnelheid over de dijken bij Zwolle naar Zalk …. en van Zwolle naar Deventer, zonder bij de bochten of waar dan ook op de dijk je remmen aan te raken.
Ik raak er steeds meer van aan de klets. Als laatste, de rijinstructeur kwam van de politie. Was overgestapt voor het geld. Hij zei: “agenten kunnen helemaal niet autorijden, het zijn verschrikkelijke ego's die denken dat ze geweldig kunnen autorijden”. Neem dat even mee diender01, want. hij zei verder: “vergeet alles wat je voor je rijbewijs hebt geleerd, nu ga ik je pas echt leren autorijden”. De opleiding duurde een week en na een paar dagen zei ik tegen hem: “Nou weet ik het wel Jan …. dat geklets over de politie ….. wat jij moet doen is zorgen dat je heel snel terugkeert naar de politie want jouw hart ligt duidelijk bij de politie en dat gaat geld nooit goedmaken, en als je te lang wacht zitten er straks andere mensen en ben je helemaal niet meer nodig of welkom”. Zonder het VOLLEDIG aan mijzelf toe te willen kennen maar toch misschien dat ik dat laatste zetje heb gegeven, want niet veel later hoorde ik via via dat hij inderdaad terug was gegaan naar de politie. Had ik hem toch goed ingeschat…….