weer.....

• Lans

Je snapt denk ik niet wat ik bedoel. Ik weet dat je er niets naars mee bedoelt omdat ik jouw toon van reageren ken.

Maar wat ik er mee wil aangeven, er komen hier veel dienders en zeker weten ook dienders die de overleden motorrijder(s) kende.

Dat is het niet prettig om een bericht te lezen waarin staat dat sommige agenten absoluut ongeschikt zijn om een voorrangsvoertuig te besturen. (benadrukt met hoofdletters)

Dat komt dan nogal cru over. 1- omdat het in dit geval niet aan de orde is, en 2- Je legt de aandacht niet op het overlijden maar haakt in op rijkwaliteiten.

Uiteraard gebeuren er meer trieste zaken die het nieuws niet eens halen, maar dit is een politie prikbord en het bericht is primair geplaatst om even stil te staan bij het verlies van 2 collega's. Daar past m.i. geen reactie tussen als http://politie.startpagina.nl/prikbord/14595864/14596019/re-weer#msg-14596019

Nogmaals, ik weet dat je het niet kwaad bedoelt, maar het kan voor nabestaanden in het verkeerde keelgat schieten en overkomen als respectloos.

Het was respectvoller geweest als je dit even had laten rusten en later een nieuw topic had aangemaakt met een vraag over de rijvaardigheden van de politie in het algemeen.

Snap je wat ik bedoel?

Gr. Lans

• - Gerard -

Zal wel, maar ik heb mijn eigen ervaringen. Ik ben niet van gisteren, zie ook politieagenten autorijden, luister ook naar rijinstructeurs die agenten opleiden en als ik berichten lees dat agenten brokkenpiloten zijn en de cijfers daar bij lees dan vorm ik zelf een mening over de rijvaardigheden van politieagenten. Iedereen mag putten uit zijn kennis die hij of zij heeft uit zijn politiewereld waar hij leeft, maar ik lees vaak genoeg dat agenten de Nederlandse politie een professionele organisatie vindt, en ik vind ze helemaal niet zo professioneel. Terwijl ze wel de mogelijkheid hebben een professionele organisatie te zijn; bevoegdheden genoeg, scholingsmogelijkheden en opleidingen genoeg.

• - Gerard -

Natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt, Lans. Maar ik heb geprrobeerd uit te leggen dat ik het ook respectloos zou kunnen vinden als iemand net in een woning is omgebracht, SBS6 agenten lachend in beeld brengt bij een politieafzetting. Is dat respectloos? Ik weet het niet, ik vind het alleen niet gepast om de beelden uit te zenden, maar zijn die lachende agenten dan respectloos? Ik denk van niet. Toch blijft het niet leuk om te zien, ook niet voor de mensen die er op een of andere manier bij betrokken zijn.

TS begint deze topic gericht op de verbeterde techniek van de motoren en of de rijopleding en ‘kunnen’ van de agenten daar naadloos op aansluiten. Ik probeer mijn idee van de rijvaardigheden van agenten er bij te betrekken en het breder te trekken. Nergens met de bedoeling de verongeluktte agent op welke manier dan ook iets te verwijten.

En eerlijk gezegd weet ik niet wat ik er mee moet als jij het hebt over agenten die wel meelezen, maar verder niet reageren, en dat ik met hen rekening moet houden. Moet ik me daar van bewust zijn, zeker als het onderwerp van de topic niet specifiek het verongelukken van deze ene agent is?

Neem zoiets als die districtchef uit Assen. Zij twitterde destijds dat bij de dood van personen de oorzaak in de gezinssituatie gezocht moest worden. Dat bleek niet het geval. Vind IK het kwalijk, kwestend, respectloos wat zij heeft geschreven op Twitter? Nee, dat vind ik niet. Maar als er politierichtlijnen zijn waar de politie zich aan moet houden en ze daarom op non-actief wordt gesteld, vind ik dat ook een juiste beslissing van de korpsleiding. Maar tegen haar Twitterbericht qua inhoud heb ik zelf geen bezwaar.

Hoe dan ook Lans, als jij en/of mwb of wie ook bezwaar hebben tegen wat ik in deze topic heb geschreven, dan heb ik er geen enkel bezwaar tegen als Arie het allemaal op jullie of mijn verzoek vewijdert. Misschien geeft TS zelf aan dat deze topic wel weg kan en dat op een ander moment over de techniek en vaardigheden gediscusseerd kan worden? Ik vind alles prima, het is nooit mijn bedoeling iemand persoonlijk in het negatieve aan te speken of te kwetsen.

• Hyperactief A-P

Alles wat je hier schrijft heb ik geen enkele moeite mee - Gerard -. Geen agent, ook mwb en Lans niet bepaald wat jij wel of niet zou mogen schrijven. Net zo min als wie dan ook over anderen kunnen schrijven wat die wel niet zouden kunnen denken, als je daar rekening mee moet houden dan kun je feitelijk niets meer schrijven en blijven er teveel met hun kop in het zand steken. Maar het ging om deze reactie van mwb, en die vind ik wel zinnig/ onderbouwd en goed uitgelegt, van hoe je iets brengt over iets wat in deze posting geen feit of niet van toepassing is. http://politie.startpagina.nl/prikbord/14595864/14604185/re-weer-even-offtopic#msg-14604185 Daar heeft mwb naar mijn mening echt een punt. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

We hebben misschien allemaal wel een beeld van andere prikkers mwb Hyperactief. Mijn beeld van KlaasVaak is dat hij een vrolijke politieagent is die best wel hogerop wil, Lans al bezig is hogerop te komen en mwb is een bureautijger. Daarmee is niet gezegd dat het tot in detail allemaal precies klopt, die beelden. Mwb en ik hebben een beetje een niet al te leuke geschiedenis, maar dat ebt toch langzaam weg, vind ik zelf. Geen idee wat mwb er vindt. Misschien vindt mwb mij nog steeds een waardeloze zak hooi. :D

Maar als ik mijn eigen waarheid heb, welke volkomen onwaar blijkt, dan kun je daar als agent/prikker op 2 manieren op reageren. Zoals mwb; ‘je diskwalificeert jezelf met je lompe opmerkingen’, of je legt uit waarom ‘mijn waarheid’ niet klopt met de werkelijkheid.

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. En euh ….. wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Dus, Hyperactief …… vooralsnog hoef jij je geen zorgen te maken dat een steen van mijn hand jou ooit zal raken…..

• Lans

“ Ik vind alles prima, het is nooit mijn bedoeling iemand persoonlijk in het negatieve aan te speken of te kwetsen. ”

Dat is voor iedereen prettig om te lezen. Je denkt er goed over na. Net zoals jouw eerste reactie (2e bericht) had ook SBS even kunnen nadenken: Is het nu wel verstandig om beelden uit te zenden van lachende agenten? En dat wilde ik ermee zeggen met jouw reactie. Begrijpelijk maar had misschien achteraf anders gekund. Maar achteraf is de koe in de kont kijken. M.i. alles duidelijk nu.

Maar nogmaals, jouw laatste zin waar ik deze reactie mee begin, dat dekt de complete lading en is onmiskenbaar duidelijk voor iedereen.

Het siert je wel dat je die opties aankaart voor eventueel verwijderen. Hoeft van mij echt niet, omdat je in de vervolg reacties erg duidelijk bent geweest wat jou insteek en motivatie is geweest. Plusje.

• Lans

Gerard, ik ben inmiddels al bijna commissaris.

Haha, nee, alles behalve dat. Hogerop komen is inderdaad aan mij voorgesteld. Echter, dan moet ik zaken en werkwijzes motiveren, beargumenteren en enthousiast overbrengen naar de mensen van de straat waar ik als persoon niet achter sta. Ik ga mijn ziel niet verkopen aan de organisatie.

Zolang ik niet de indruk heb dat ik als leidinggevende op hoger niveau daadwerkelijk mijn inbreng mag doorvoeren in de organisatie en dat ik als een marionette maar te volgen heb wat de overheid en de raad van hoofd commissarisen aankaarten (die vaak totaal geen beeld hebben wat de praktijk is) ga ik daar niet in mee.

Op straat stuur ik wel collega's aan, maar dat is de praktijk en toepasbaar. Theorie is leuk, maar hogerop willen komen is doorgaans geen agent meer zijn maar een bureau-politie. Zeker niet mijn ding.

Ik ben wèl bezig met een andere eenheid, die los staat van de doorgaanse bedrijfsvoering voor blauw, maar dat zie ik niet als hogerop komen maar verrijking voor mijzelf. ;-)

• - Gerard -

Zie jij voor jezelf dan meer mogelijkheden met de Nationale politie, Lans? Want ik hoorde Cohen tegen MP Rutte zeggen: “U denkt toch werkelijk niet dat de korpschefs gaan verdwijnen?”, waarop Rutte antwoordde: “Dat is wel de inzet. Weg met korpschefs en de bureaucratische laag daaronder. Agenten op straat ergeren zich daar kapot aan”.

• Reja

Ik denk niet dat mwb een bureautijger is. Dat van die zak hooi klopt dan waarschijnlijk weer wel, hoewel al vaker gezegd, in de praktijk val je best mee…….

• - Gerard -

Gezien het ‘offtopic’ uitstapje meen ik mij, bij het zak hooi verhaal, een enorme glimlach te kunnen veroorloven. :D