De ANWB is helemaal van de pot gepleurd!!!

• Nog steeds Dennis

Dat mag de politie inderdaad. Of denk jij dat het schieten op een verdachte, geen “poging doodslag” is? Om maar een voorbeeld te noemen.

Misschien iets langer nadenken, voordat je weer eens je mening met ons deelt?

• MofkaP

Wel de transparant uitbreiden met “A.U.B.”

Anders bestaat toch gerede kans dat ze niet volgen wegens gebrek aan getoond respect.

:)

• - Gerard -

Dat weet ik. Als iemand voor jouw auto staat en je rijdt door zodat diegene aan de kant moet stappen, is het al poging doodslag. Is me al jarenlang duidelijk hoor. De politie begint met rammen …. niks op tegen. Moeten ze ook wel om de bestuurder te laten stoppen, ik snap zelfs dat dat de veiligste manier van handelen door de politie zou kunnen zijn. Geen negatief woord daarover. Maar ram je terug dan is het poging doodslag…… gaat mij gewoon te ver die juridische kwalificatie.

• - Gerard -

Misschien moet ik langer nadenken, maar dat beslis ik dan altijd nog zelf. Tegen de tijd dat we in dit land een gedachtepolitie of meningpolitie hebben, meld je dan nog eens bij mij. Jij mag je wat mij betreft ook over alles een mening hebben. Maar misschien kun je het nu nog redden met mijn uitleg dat ik de juridische kwalificatie poging doodslag over the top vind.

Ik vind kwalificaties als negeren bevel ambtenaar, aansprakelijk voor de schade, meer dan zat. Dekt de lading ook.

• - Gerard -

Wie weet is dat één van de uitkomsten van het onderzoek naar het handelen van de politie.

• Nog steeds Dennis

Jij denkt dat we nog geen gedachten of meningpolitie hebben? Wat naïef ;)

Wat jij genoeg vindt aan kwalificaties is irrelevant. Gaat er puur om wat er ten laste kan worden gelegd. En het OM kennende, gaat dat van zwaar naar licht.

Dus wat dat betreft een terugkaatsertje: leuk voor je dat je een mening hebt, maar uiteindelijk is het ook niet meer dan dat.

• Nog steeds Dennis

Jij gaat ervan uit dat de politie is begonnen met rammen, omdat die bijrijder dat zegt? Voor mij persoonlijk een niet zo betrouwbare bron.

Even een ander voorbeeldje: ik houd iemand aan, maar die loopt weg. Ik loop achter hem aan en pak hem vast. Persoon rukt zich los en slaat mij op mijn gezicht. Ik schop hem onderuit en boei hem. Ik maak verbaal op voor aanhouding met verzet en doe aangifte van mishandeling. Zelfde orde, andere grootte.

Geweldsmonopolie ligt bij de politie, elke tegenreactie daarop is strafbaar.

• - Gerard -

Zo is 't Dennis, het is mijn mening, voor de Rechtstaat volledig irrelevant. Dus maak je niet zo druk over mijn mening. Dit is een forum waarop we ook meningen met elkaar kunnen uitwisselen.

Per saldo hebben we het over een diefstal ter waarde van 60 euro. Gaan we een politiemacht voor inzetten, vervolgens dwingen ze 10-tallen, wellicht honderden mensen, hun vrije gang. Ontstaat er voor een godsvermogen aan schade, zowel economisch …. als immaterieel. Weg wordt voor uren afgesloten, er valt een dode te betreuren, en dan nog de opruimkosten. Voortvloeiend …. uit een diefstal ter waarde van 60 euro. En dat dek je dan af met het juridische sausje POGING DOODSLAG.

Geweldig.

Nogmaals, het betreft een bekend persoon, niets staat de politie in de weg de verdachte uit te nodigen in het bureau van de politie wanneer het de ambtenaren uitkomt. Maar, dat is wat KlaasVaak ook meningmaal schrijft: de koe in de kont kijken….

• Nog steeds Dennis

Ik denk zomaar van niet.

• Nog steeds Dennis

Ik maak me niet zo druk om jouw mening hoor Gerard, mogelijk alleen aan jouw behoefte deze met enige regelmatig te moeten ventileren. maar dat terzijde.

Idd is het altijd makkelijk achteraf conclusies te trekken en meningen te vormen, niet in de laatste plaats met info die ten tijde van het feit meestal niet eens bekend was.

Of het wijs was om een file te creëeren? Geen idee. Weet ook niet wie de initiatiefnemer daartoe was. Ik weet wel dat in mijn regio de meldkamer bepaald en bindend is.

En jij hebt het nu over de diefstal van benzine twv 60 euro (lees trouwens telkens andere bedragen), maar volgens mij is diefstal nog altijd diefstal. Het staat mij bij dat jij dat zelf ook eens hebt gezegd in een discussie over winkeldiefstal. Want ook al ging het daarbij om een gering bedrag, er werd toch altijd aangehouden en aangifte gedaan en de afhandeling was niet aan jou, maar aan het OM? Hele circus en kostenplaatje voor een winkeldiefstalletje van 2,50 Euro, dat kan wel?

Tenslotte: m.i. hanteer jij de verkeerde volgorde, diefstal benzine, poging aanhouding door politie, poging doodslag, creatie file, doodslag. Ziet er net even anders uit, dan jij schetst.