Ik kan lezen.
Ik lees dat ze bang is.
Ik lees niet dat er sprake is van een strafbare bedreiging.
Jij kennelijk wel.
Dan verzin je er dingen bij.
- Gerard - Schreef:
——————————————————-
> Beste mwb, ik zie weinig bewijzen geleverd door
> mensen die er verstand van hebben. Helaas komen
> die erbarmelijke cijfers over de mensen die er
> verstand van hebben in het nieuws.
Laat de cijfers eens zien dan waarover je het hebt.
Ik ben benieuwd.
Kom alsjeblieft niet met recidive cijfers van huiselijk geweld, want dat is iets anders.
Ik heb vandaag de achterband van mijn dochter geplakt.
Als ze die morgen weer lek rijdt, ligt dat niet aan mijn plakwerk.
Dat is met huiselijk geweld net zo.
Ik verzin geen dingen mwb. Ik ben het met je met eens dat niet duidelijk is wie bedoeld wordt als er wordt geschreven: 9 mm en keel afsnijden. Daar kan de vriend zichzelf mee bedoelen maar hij kan ook TS en/of haar kind bedoelen. Maar duidelijk is dat de vriend er mee dreigt als zij hem verlaat.
Dus, of hij schiet zichzelf dood of TS en/of het kind …. als zij hem verlaat.
In beide gevallen vind ik dat de politie zich er mee moet bemoeien, welk protocol jullie ook wordt voorgeschreven. Want het is helemaal niet ondenkbaar dat er iets vreselijks staat te gebeuren als zij hem verlaat
Zoals ik al aangaf komen die cijfers tot mij via de media. En dan heb ik het niet over SBS6 of de Televaag maar dan heb ik over serieuze onderzoekjournalistiek zoals Brandpunt, Zembla, Reporter, 1Vandaag, Buitenhof enz. En die cijfers schrijf ik niet allemaal op. Maar of het nou Toezicht betreft binnen ziekenhuizen, justiële inrichtingen, Jeugdzorg, AFM, enz, kortom, alles waar de overheid verantwoordelijk is. Het was en is een drama.
> En als ik nou tegen jou zeg KlaasVaak, (niet echt natuurlijk maar als voorbeeld) Ik maak je dood.
> Dan lach jij me natuurlijk uit en vervolgd jouw weg?
Dan vraag ik wanneer dat gaat gebeuren.
Als je zegt nu dan heb je kans dat ik iets roep over ‘9mm’.
> Dus, de ‘dader’ werd niet aangehouden maar een volkomen onschuldige adjunct?
> De politie doet geen onderzoek ter plaatse, stelt niks vast door te informeren?
> Bleek ook foutief handelen van de politie, volgens het OM en de politie heeft excuus aangeboden?
De melder zei dat de adjunct de veroorzaker was van het letsel en de schade aan de kleding.
Dan is het niet onlogisch als je beide partijen aanhoudt en mee neemt naar het bureau.
Want de adjunct zal vast iets geroepen hebben van ‘dat heb ik niet gedaan’.
Maar dat is net als met jouw winkelboef. Ook al zegt hij in de winkel niets gestolen te hebben.
Dan wordt dat niet in jouw winkel afgehandeld door de recherche.
> Dat zegt tot nu toe helemaal niemand, ik zeg dat de politie zich er mee bezig moet houden en de vrouw best even kan aanhoren.
> Zeggen dat de vrouw haar boeltje moet pakken en wegwezen vind ik passief, draagt niets bij.
Als er acuut gevaar dreigt is het beste antwoord: je verwijderen van het acute gevaar.
Of denk jij dat het antwoord beter was als er gezegd was: Nodig de wijkagent eens uit voor een goed gesprek?
> Ga gewoon even met mevrouw en meneer praten. Zoveel is dat niet gevraagd.
Dus op een forum moet je als advies op afstand antwoorden: de politie bellen en die komt graag even langs?
> Weet meneer de dreiger ook wie ze moeten hebben als het mis gaat.
Uhh, deze snap ik niet: de dreiger weet wie ze moeten hebben?
> Ja, KlaasVaak, hier kan ik dus helemaal niks mee. Je loopt weer ver voor de muziek uit.
> De TS schrijft dat allemaal niet, jij verzint het zelf.
Nou ik verzin niets. Dit is nu de ervaring van een professional. Al trek jij dat graag in twijfel.
Jouw voorbeeld met een bom en Schiphol is pas iets waar TS niets mee kan en verzonnen is. Dat verzin jij even.
Als ik een voorbeeld neem wat vele malen dichter bij de casus ligt verwijt jij mij verzinsels?
> Ik ken de beweegredenen van al die duizenden leden van schietverenigingen niet.
> Als jij beweert dat het thuis hebben van zo'n mooi wapen de enige reden is om bij een schietvereniging te gaan, is dat jouw mening.
> Ik geloof er zelf helemaal niks van.
Waar schreef ik “de enige reden”? Dat verzin jij even.
> Tsja dat is blijkbaar door hogerhand besloten, kunnen jij en ik ook niks aan veranderen.
Dat klopt, onder druk van mensen die nooit in een crisissituatie zaten en in de overheid de grote boze wolf zien. Zijnde het stemvee.
Maar dan moet de Buitenhofjes en de Eenvandaagjes die zogenaamd zo goed geïnformeerd zijn niet de politie verwijten maken.
En dat deden ze wel. De politie had nooit een wapenverlof mogen geven. De politie controleert de verlofen niet vaak genoeg. De drol dus zo snel mogelijk zo ver mogelijk van jezelf afmeppen.
Net als de ouders nu weer doen. En hun eigen rol in deze ellende?
- Wie introduceerde deze tijdbom op de schietvereniging: Pa.
- Wie wist wèl dat hij naar een psycholoog moest en niet ging? De ouders.
- Wie wist dat zijn privésituatie (verlies vriendin en werk) tot voor hem ondraaglijke spanningen leidde.: De ouders.
De vele doden in Alphen hadden m.i. voorkomen kunnen worden!
Simpel om naar de politie te gaan en te zeggen: mijn zoon is ziek/paranoia, gebruikt softdrugs, heeft een wapenvergunnen en (mogelijk) één of meerdere wapens,
hij gaat niet naar de psycholoog en krijgt niet de medicatie die hij nodig heeft.
En nu waarom ik (de ouders van) Tristan erbij haal.
Die passieve houding van de die ouders komt aardig overeen met de houding van TS: passief op een forum om hulp vragen.
En vannacht gewoon gaan slapen met je kindje in het zelfde huis als die paranoia drugsgebruikende vriend die zeer waarschijnlijk een wapen bezit.
Ik had als ik in die situatie zat niet eens de tijd genomen om de PC aan te slingeren. Ik was het huis al uitgerend.
> Je draaft door. 999 van de 1.000 mensen hebben nooit met de politie te maken.
> Dat hele kleine deeltje waar jij als agent mee te maken hebt is niet representatief voor dé Nederlander.
Ik heb nergens gezegd dat ik het over dè Nederlander hebt toch?
Ik had het over de ouders van Tristan. Die wentelen alles af op anderen. Ik heb nog nergens gelezen dat zij iets hadden nagelaten wat ze zelf beter hadden kunnen doen.
Maar wel: de politie had dit, de psychologen hadden dat…
Dat is wat TS of jij straks gaat roepen bij de zaak van TS als de politie op gesprek gaat bij TS en niet zorgt dat TS zsm op veilige afstand van een paranoia drugsgebruikende vriend komt.
Nee dan verwijten we de politie een praatclub te zijn die niet in actie komt.
Terwijl de melder toch duidelijk aangaf dat de agressor elk moment kon gaan flippen.
Dat de melder toch duidelijk aangaf te dreigen met ‘keel doorsnijden en een 9mm’.
Belt TS pas de politie als vriendlief met een 9 mm op haar hoofd staat voor het raam van hun woning en krijgen we dan een AT inzet?
Wat moet er wèl gebeuren voordat TS in actie komt?
Leest TS nog wel mee hier?
Of wordt dit weer zo'n zeemeeuw topic: een forum onschijten en hard wegfladderen om nooit meer terug te keren?
Ik vind het angstig stil vanaf de kant van ‘radeloos en bang’.
> Het lijkt me sterk dat de politie -zo'n 49,500 man- van alle 17 miljoen Nederlanders een dossier heeft.
- Gerard - Schreef:
——————————————————-
> Dus, of hij schiet zichzelf dood of TS en/of het
> kind …. als zij hem verlaat.
>
Je blijft bezig. Je vult zaken weer zelf in.
In een dergelijk geval ( iemand zegt dat hij dit gaat doen) moet er onmiddellijk een psychiater komen.
Jij leest hierin waarschijnlijk dat de politie niets doet.
Ik zeg dat dat de politie naar de juiste instantie verwijst.
In beginsel is elke organisatie een drama, gevuld met individuen die elk hun eigen chaos creëren. Dus niets makkelijker dan de fouten in een andere organisatie opzoeken en in de media naar voren brengen. Ik zou die serieuze mediabronnen wel eens hun eigen organisatie willen zien doorlichten, kijken hoeveel er betrouwbaar is en hoeveel “leugentjes” er intern zijn. Net zoiets als die professoren die er maar op los verzinnen………..
Daar heb je gelijk in. Maar kijk eens naar SBS6. Een waardeloze zender en dat merkt SBS6 nu zelf ook, steeds minder kijkers werd vorige week bekend. Maar als je de politie helemaal zat bent, om op dit ptikbord maar even bij de politie te blijven, dan is er geen alternatief. Je kunt moeilijk zeggen; dat korps in Utrecht is echt slecht, ik ga wel even naar Amsterdam Amstelland. En dat geldt voor vrijwel alle overheidsinstanties.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?