Dat is niet het gepaste advies/oplossing.
TS schetst een acuut en levensbedreigend gevaar voor haar en haar kind.
Dan past alleen het antwoord wegwezen en niet we komen wel even praten en hier heeft u mijn kaartje.
En als ze dan toch gaat (naar de politie wel te verstaan), kan ze daar mooi in gesprek, in een veilige omgeving.
En de hele vraagstelling van TS doet mij ernstig vermoeden dat de politie haar deur al vaker heeft gezien, aan twee kanten.
Mijn tweede vermoeden is dat de instanties gebruikt worden door TS en dat TS zelf liefst zo min mogelijk doet en passief toekijkt.
Dat heb ik al eerder toegelicht: je gaat niet zitten internetten als de risico's zo groot zijn als je doet voorkomen.
Dus of: het is een lulverhaal van de bovenste plank, aangedikt om van je vriend af te komen zonder ook maar iets zelf op te moeten geven,
Of: het is TS die om aandacht verlegen zit.
Het zal mij niets verbazen als TS zich hier nooit meer meldt en er over een jaar niets veranderd is.
Ze leest kennlijk niet mee want ondanks mijn eerdere ‘oproep’ heeft ze hier nog niet gereageerd.
Laten we hopen dat ze eieren voor haar geld heeft gekozen en vertrokken is uit die woonsituatie en daardoor geen internet heeft/leest.
Maar ik betwijfel het.