belediging

• - Gerard -

In voetbal zal de straf uitgedeeld worden door de club zelf of de knvb, dat is wat anders dan strafrecht. KlaasVaak heeft het echt over belediging, want ik als beveiliger hou regelmatig winkeldieven aan en dan ben ik toch de enige die het strafbare feit (pardon, vermoedelijk strafbare feit) heeft waargenomen. Zetten we voor de feestcommissie de naam van een winkelmedewerker als getuige in de aangifte maar in werkelijkheid heeft in 99 van de 100 gevallen die medewerker nooit iets gezien. Ach ja, u vraagt, wij draaien.

• - Gerard -

fannie Schreef:

——————————————————-

> wat ben jij snel met reageren zeg, lijkt overtoom

> wel.

>

> en hoe komt het dat je erzoveel van afweet?

Omdat KlaasVaak politieagent is.

Je kunt het verhaal van KlaasVaak en zijn barman ook anders uitleggen. Stel, KlaasVaak, 2 vrienden en de barman willen justitie eens voor de gek houden om jouw vraag; wat is wettelijk en overtuigend bewijs? nu eens duidelijk te beantwoorden.

KlaasVaak, zijn twee getuigen en de barman smeeden een plan. KlaasVaak en zijn 2 getuigen doen aangifte van diefstal. De barman zou 50 euro gestolen hebben van KlaasVaak en de 2 getuigen hebben dat gezien. In werkelijkheid is er geen sprake van diefstal. Nou mag jij proberen uit te leggen of zelfs maar proberen te snappen hoe de politie en justitie hier mee omgaan. Er is een vermoedelijk strafbaar feit gepleegd en de verdachte geeft de diefstal toe. Wedden dat de OvJ gaat vervolgen en voor de rechter zal uitleggen wat er wettig en overtuigend is BEWEZEN.

• KlaasVaak.

Tja, dat moet je aan een OvJ vragen.

Ik kan zijn beslissingen niet volgen.

In meerdere betekenissen. (:D

• KlaasVaak.

Ik schrijf alleen boetes uit of maak PV's op.

Hoe die aflopen hoor ik zelden.

Dan moet je denken aan minder dan 1% van de gevallen.

• greetje

Ik lees hier altijd mee en vroeg me het volgende af:

Ben jij politie klaasvaak?????

Dus stel:

Ik mishandel iemand, 2 getuigen hebben dit gezien en het slachtoffer zelf dan.

Ik ontken…

Wil je nu zeggen dat er dan niets mee wordt gedaan?

• - Gerard -

Je moet wellicht even rekening houden met het volgende: belediging ervaar je persoonlijk. Iemand kan zich al beledigd voelen als je hem een ezel noemt. De ene rechter vindt een agent homo noemen een belediging, als de agent dat persoonlijk zo ervaart, en de andere rechter weer niet.

• wim

Ik denk dat er bedoelt wordt in de vraagstelling of jusititie er iets mee gaat doen en of het genoeg bewijs is om iets mee te doen.

Justitie doet alleen wat als er grote kans is op succesvol vervolgen.

Ik kan echter niet aangeven of dit bewijs waterdicht is.

• - Gerard -

Ik denk dat er gevraagd wordt wat wettig en overtuigend bewijs is. Als we dat nou eens wisten dan komt het begrip voor een beslissing om wel of niet gaan vervolgen door OvJ misschien vanzelf wel.

• le0nie

Ik dacht dat er hier mensen prikten die een beetje inzicht hierin hadden en dit konden inschatten.

Ik lees over op internet hetzelfde maar nergens lees je wat voor OVJ genoeg is om een schikking of id te treffen.

Aan bewijzen kleven weer regels, zo zou het ene bewijs ondersteunt moeten worden door een tweede bewijs, zover was ik al.

In theorie blijkt het barman verhaal nog te kunnen ook :S

• - Gerard -

In de praktijk zijn mensen veroordeeld die volkomen onschuldig zijn.