belediging

• le0nie

:(had beter niets kunnen vragen, zie het somber in dan

• - Gerard -

Gewoon blijven lachen.

• fannie

ik kan me voorstellen dat je buikpijn hebt, ook al zou je een schikking krijgen dan heb je wel een strafblad.

hopelijk heeft klaasvaak gelijk en is 2 getuigen niet genoeg.

• KlaasVaak.

Oh, had je liever in je waan verder geleefd?

• le0nie

juist niet anders vroeg ik het niet.

ik snap niets van rechten en bedoelde ermee dat ik nergens duidelijkheid vind of dit nu wettig en overtuigend bewijs is want dit zou dan reden kunnen zijn er iets me te doen.:(

• - Gerard -

Ik lees net op RTL7, RTL-Z dat het OM 2 oud-rechters gaat vervolgen wegens meineed. Zo zie je maar dat niemand ontsnapt aan het almachtige OM. Op zich een prima zaak natuurlijk, nu maar hopen dat we de juste mensen bij het OM een arbeidscontract hebben gegeven. En daar twijfel ik toch erg vaak aan.

• fannie

Een bewijsmiddel is een getuigenverklaring, eigen bekentenis, sporenonderzoek en de verklaring van een deskundige. Daar moeten dus 2 bewijsmiddelen van aanwezig zijn, wil de rechter tot een veroordeling kunnen komen.

2 getuigen kunnen dus voldoende zijn.

http://www.rechtsbehoud.nl/index.php?hfst_id=10

• KlaasVaak.

die duidelijkheid ga jij niet vinden

om de simpele reden dat je slechts kunt pogen iets wettig en overtuigend te bewijzen

en de rechter zal zich er in zijn oordeel uitlaten wat hij er van vindt

het is niet zo duidelijk als 1+1=2

soms wel, maar vaker niet dan wel

• KlaasVaak.

dat kan allemaal wel maar het gaat om de inhoud

en die beoordeling van de inhoud is aan…. rechter

hoe vaak verliest het OM een rechtszaak?

hoe vaak wordt de eis van het OM door de rechter afgezwakt?

daaruit kun je afleiden dat de visie van de Officier van Justitie dan niet gedeeld wordt door de rechter

waar je weer uit kunt afleiden dat het een persoonlijke (af)weging is van de waarde van de bewijsmiddelen (door de rechter)

en dat die kan verschillen van de waarde die een ander (de Officier of de eiser of aangever of het publiek) er aan geeft

• fannie

ik spreek je absoluut niet tegen hoor, ik weet het zelf niet eens maar googlede maar was.

het zou lullig zijn als je advocaatkosten moet maken omdat de OVJ denkt een zaak te hebben.