Burger moet zijn recht halen in Straatsburg

• KlaasVaak.

> Dat was niet het enige KlaasVaak, lees mijn posting van 16/02/2012 22:46 nog maar eens over, daarin beschuldig je hem ook van een grote waffel en verstand van zaken van nul hebben.

> Vervolgens maak je de persoon in de krant verder verdacht door het hebben van een uitkering. Dus niet selectief winkelen door de door jou gedane uitspraken.

Daar sta ik nog steeds 100% achter.

Je in je openingspost wenden tot de verkeerde partij en dan vragen waar wij mee bezig zijn, dat is een grote waffel hebben en geen verstand van zaken hebben.

En die uitkering…dat staat in de uitspraak van het Europesche Hof.

Niks selectief winkelen van mijn kant….selectief (of niet) lezen van jouw kant.

Net als in de vorige reactie.

• Hyperactief A-P

Goh, ook al blind van woede? Lees de reactie van swat nou eens goed. Aldus: KlaasVaak. 17/02/2012 21:22.

Ha, ha, ha, dat ga jij niet meemaken KlaasVaak, ik ben de rust zelve, als ik om dit soort dingen woedend zou worden, dan is het tijd om te stoppen.:D Maar ik heb dat gelezen, maar is dat aan de persoon doorgegeven? Daarnaast zou ik me voor kunnen stellen dat die persoon niet de enige is die dat moet regelen. Voorbeeld: Als je verhuist moet je dat ook zelf doorgeven, maar woningcorporaties zijn ook verplicht te melden aan wie ze verhuurd hebben. Dus laat een persoon daar verstek op gaan, dan staat toch in het bevolkingsregister waar die persoon heen gegaan is. Met die wetenschap in mijn achterhoofd, zou er dus ook zo'n meldingsplicht bij de politie kunnen zijn? Omdat ik dat niet weet, is het behoorlijk ongemanierd om maar gelijk de conclusie te trekken dat ik niet lees. Alles wat voor jou beroepsmatig duidelijk is, hoeft dat voor een ander nog niet te zijn, en omgedraaid. Daar zijn vragen en deze forums uitermate geschikt voor.

Dat was een opsomming waarmee ik doelde op verbeterpunten die de Tweede Kamer ambtenaren nog kunnen doorvoeren in de systemen.

En dat sloeg niet op de rijbewijskwestie. Aldus: KlaasVaak. 17/02/2012 21:22.

Duidelijk, in het vervolg op wat ik net hierboven schreef, doel ik ook o.a. op het moment dat iemand dat aangeeft, dat het mogelijk moet zijn dat jullie systeem daar (automatisch) melding van maakt.

Dat kan dan zijn, maar dat maakt niet dat dáárom alleen de politie overblijft als schuldige. Al hoop jij dat en ben je blind voor wat in de eerste reactie (swat) werd geschreven. Aldus: KlaasVaak. 17/02/2012 21:22.

Om even op zijn Amsterdams te formuleren, wat ben je toch een ongelooflijke boer. Ik hoop helemaal niets man, je barst van de vooroordelen, en lees mijn tekst hierboven nog maar eens over, dan zou je moeten concluderen dat ik beslist niet blind ben, maar nog steeds onbeantwoorde vragen heb. Houd toch eens op met mensen in jou hokjesgeest te plaatsen.

Ik weet niet welke machocultuur je bedoelt?

De enige machocultuur die ik ken is de straatcultuur waarbij het stoer is de politie af te zeiken. Aldus: KlaasVaak. 17/02/2012 21:22.

Mensen die mij echt door en door kennen, en dat is er hier op dat prikbord geeneen, die weten dat ik niet zo in elkaar steek, dat vind ik voldoende als antwoord. Het heeft totaal geen zin om jou daarvan te overtuigen, je heb steeds je oordeel al klaar. Daden bewijzen trouwens zichzelf. En als je echt zo nieuwsgierig bent over welke machocultuur ik het heb. Dan raad ik je aan het Christelijke februari nummer van Ter Dege te lezen. Daar staat een ex agent/ rechercheur Freek de Haan in die overgestapt is na 18 dienstjaren bij de politie naar de verslavingszorg. Erg interessant, en daar kom je ook de term machocultuur in een andere context tegen. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Laat maar, het komt niet binnen KlaasVaak, ik heb er genoeg (eigenlijk al teveel) over geschreven. Goed weekend verder. Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak.

Een woningbouwvereniging moet (let op: MOET) helemaal niets.

De huurder moet zich binnen 5 dagen inschrijven bij de nieuwe gemeente, die gemeente schijft hem uit bij de vorige gemeente.

Sommige WBV doen dat, maar alleen als het initiatief bij de huurder vandaan komt om zich bij de WBV in te schrijven als huurder.

Het initiatief ligt dus altijd bij de huurder.

Ons systeem doet niets automatsch.

Waar haal je een rijbewijs? Bij de gemeente. Waar haal je dus een NIEUW rijbewijs? Bij de gemeente.

Wie moet jou iets vertellen over de voorwaarden van een nieuw rijbewijs? De gemeente.

Bij wie meld je je dus voor een nieuw rijbewijs? Wie registreert dus de afgifte van een nieuw en de ongeldigheid van een oud rijbewijs?

Maar als hij bij de groenteboer voor een nieuw rijbewijs kwam meldt het systeem van de groenteboer ook niet aan de gemeente dat het rijbewijs ongeldig moet worden gemaakt.

Dus waarom zouden de politiesystemen dat gedaan moeten hebben?

Oke ik ben de boer met hokjes geest.

En wie komt steeds weer op de politie uit die iets moest of iets naliet? Jij toch zeker?

En wie heeft het steeds over machocultuur, btw.

Na 18 jaar overstappen om een machocultuur?

Heeft ie het zo lang uitgehouden om er dan achter te komen dat er een machocultuur was en ertoe te komen weg te gaan?

Wat klopt er niet aan dat verhaal…

Iedere personeelswerver prikt door zo'n verhaal en jij neemt het voor waar aan.

• KlaasVaak.

Jaja. Geen weerwoord omdat het zwart op wit staat en dan komt het niet bij mij binnen?

Goed weekend.

• Hyperactief A-P

Weleens van koppeling bestanden gehoord KlaasVaak, zodat er bijvoorbeeld geen onterechte huurtoeslag uitgekeerd wordt? Weleens een woongeschiedenis uitreksel gehaald of gezien? Daar wordt vanaf een bepaald jaar (weet ik even niet uit mijn hoofd) iemands woongeschiedenis op bijgehouden, dat betreft altijd het adres waar je heen gegaan bent. Maar natuurlijk is ook dat systeem niet waterdicht, iemand die naar het buitenland vertrekt of bij familie/ kennissen intrekt zonder dat zelf door te geven, zijn moeilijk of niet te traceren “spook”burgers.

Bij wie meld je je dus voor een nieuw rijbewijs? Wie registreert dus de afgifte van een nieuw en de ongeldigheid van een oud rijbewijs?

Maar als hij bij de groenteboer voor een nieuw rijbewijs kwam meldt het systeem van de groenteboer ook niet aan de gemeente dat het rijbewijs ongeldig moet worden gemaakt.

Dus waarom zouden de politiesystemen dat gedaan moeten hebben? Aldus: KlaasVaak. 18/02/2012 02:06.

Wat betreft je laatste vraag, lees nog eens goed over wat ik schreef, ik vroeg dat omdat ik dat niet weet, jij maakt er weer van dat het een conclusie van mij zou zijn, dat doe je steeds. Keer op keer suggereer je dingen over anderen, en dat discusseerd niet prettig.

Oke ik ben de boer met hokjes geest.

En wie komt steeds weer op de politie uit die iets moest of iets naliet? Jij toch zeker?

En wie heeft het steeds over machocultuur, btw. Aldus: KlaasVaak. 18/02/2012 02:06.

Ja op zijn Amsterdams gezegt dan, want boeren zijn hardwerkende verstandige mensen. Wederom ga je weer oordelen dat ik altijd maar zou komen dat de politie moest of naliet, je kan slecht tegen kritiek, maar ik weet voor mezelf dat ik meer in goede zin uitleg over de politie dan fouten benoemen. Maar op een forum is het net als met de media, net alsof er niets goeds gebeurd, terwijl veruit het meeste prima gaat. Maar dat is geen nieuws. Steeds over de machocultuur? Ik heb even in de zoekfunctie op dat woord gezocht, en de zoekfunctie op alle jaren gezet. Ik kom mezelf om precies te zijn twee keer tegen op dat woord, en wel in deze discussie. De ene waar ik het benoemde, en de andere uit een herhalingquote. Dus 1 X is steeds bij jou?

Na 18 jaar overstappen om een machocultuur?

Heeft ie het zo lang uitgehouden om er dan achter te komen dat er een machocultuur was en ertoe te komen weg te gaan?

Wat klopt er niet aan dat verhaal…

Iedere personeelswerver prikt door zo'n verhaal en jij neemt het voor waar aan. Aldus: KlaasVaak. 18/02/2012 02:06.

En wederom flik je het weer, je eerste zin is een aanname van jou nog voor je het stuk gelezen heb. Ik heb nergens geschreven dat hij DAAROM overgestapt was. En ja, personeelswervers doen het zo goed, dat er zeker nooit iemand bij de politie uitvliegt? Echt lachen met jou. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Jaja. Geen weerwoord omdat het zwart op wit staat

> en dan komt het niet bij mij binnen?

> Goed weekend.

Dat mag jij concluderen KlaasVaak, alleen jij. Groetjes v Hyperactief A-P.

• DePeter

Dan lees ik schijnbaar iets anders.

Ben je je wel bewust hoe je overkomt bij naderen?

Ik ben er van overtuigd dat je een kei in je vak bent, dat blijkt uit je kennis.

Maar kom je aan de menselijke kant dan haak je af, want jij bent iemand die alles volgens het boekje doet en owe als je daar van af wijkt. Je doet net of de burger niets weet, alles verkeerd doet en altijd in overtreding is.

Jij zou iets meer van Lans moeten hebben, die is ook een kei in zijn vak maar die zal ook zijn menselijke kant mee laten spelen en dat is iets wat ik in jou benaderingen/opmerkingen/reactie te weinig of niet lees.

Nergens lees ik een positieve reactie naar de burger, altijd zoek jij er iets achter? Hoe komt dat toch vraag ik me af?

Geeft dat jou een gevoel van macht?

Evengoed wens ik je een prettig wekend, voor ierdereen trouwens die met deze dagen moet werken.

• KlaasVaak.

Wat je geeft krijg je.

En tegen stompzinnige verwijten kan ik me niet verdedigen, anders dan met een helder antwoord.

Politiesystemen registreren geen verloren rijbewijzen, dat doet de gemeente.

Wat ik zoal de hele dag doe?

Vaak stompzinnige verwijten aanhoren en als je dan even stompzinnig reageert ben ik degene die het verkeerd ziet en doet?

Last van een blinde vlek zeker.

Maar Karel hebben we nooit meer gezien. Die is zeker nog steeds vrij of op vakantie toch?

• DePeter

Je kunt het ook zien als onwetendheid ipv stompzinnig verwijt, daarmee geef je jezelf en ook de vraagsteller ruimte tot discussie.

Nogmaals ik twijfel niet aan je vakbekwaamheid, kennis en rechtdoorzee mentaliteit, maar ik zou zo graag zien dat je de vraagsteller meer ruimte zou bieden zonder direct in de verdediding te springen.

En okay vaak wordt er ook een “Verwijt” gedaan naar de politie, maar daar moet je overheen stappen.

Ik kan me me je reactie enigzins voorstellen, ook ik krijg dagelijks dit soort verwijten naar mijn hoofd geslingerd maar ik heb gelukkig geleerd dat niet direct als verwijt maar eerder als onwetendheid te zien.

Leg dan uit hoe het in elkaar zit, en je zult zien dat je dan daarna met een lach terug denkt zonder direct het verwijt terug te leggen.

grtzzz en een prettig maar vooral rustig weekend voor iedereen.